Toon posts:

Stage lopen in Canada

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mede tweakers,

Ik ben momenteel 3e jaars multimedia student in Enschede, en ik wil graag stage gaan lopen in het buitenland. Na een tijdje rondneuzen leek Canada me wel heel interessant. Het leek me leuk om stage te lopen in een games-design bedrijf, aangezien games me meer interesseren dan audio en video. Ik ben nog maar een beetje aan het orienteren...

Ik vroeg me af of een van jullie ervaring heeft met een stage in een games-design bedrijf in het buitenland, en dan het liefst in Canada. Ook als je niet al te grote bedrijven weet in Canada die zich met games design bezig houden hoor ik graag van je. Ik ben puur nog maar een beetje aan het rondsnuffelen dus ik heb aan practisch alles wel wat

hartelijk dank

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33

DeFeCt

je wéét toch

Misschien eens in een Edge snuffelen naar vacatures?

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
is dat een magazine?

Verwijderd

Ik doe ook K&T in Enschede en ben ook wel geinteresseerd in een stage in 't buitenland. Kun je me vertellen of daar potjes voor zijn op de hogeschool of bij K&T, dan kan ik vast met je mee gaan denken.. :)

Verwijderd

Topicstarter
potjes? voor zover ik weet sponsort school je daar niet in en mag je mooi alles zelf betalen... Canada schijnt gelukkig niet zo duur te zijn (ik wou eerst naar Engeland, maar dat is duuuuuuuur)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:34:
potjes? voor zover ik weet sponsort school je daar niet in en mag je mooi alles zelf betalen... Canada schijnt gelukkig niet zo duur te zijn (ik wou eerst naar Engeland, maar dat is duuuuuuuur)
Hmm.. Wat vaag.. Hun bepalen anders wel dat je meer studiepunten moet hebben wil je naar 't buitenland mogen. Als ze niet meebetalen, wie zijn hun dan om die eis op tafel te leggen? Wel jammer, op de UT hebben ze daar een flink potje voor! :9

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 14:07

Puck

EINDBAAS.org

Klasgenoot van me loopt nu stage in Canada, heeft het wel naar ze zien. Maakt websites met Flash enzo.

Arrived anxious, left bored

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ik zou goed uit gaan zoeken of er geld is. Meestal is het namelijk zo dat ze er zo en zo veel geld voor vrij maken maar dat er uiteindelijk erg weinig mensen zijn die er gebruik van maken.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Stage in het buitenland bij een games-bedrijf.. Heb je zelf niet een vermoeden dat je een van de honderdduizenden bent in de werled die dit zou willen? En er maar een handjevol plekjes zijn?

• Gumbo!
  • Laatst online: 31-07 14:15
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:34:
Canada is net zo duur als Nederland...
Niet dat dit iets te maken heeft met het topic maar misschien handig om te weten.

Ps niet te hopen dat je een nicotine verslaving hebt want dat is niet te betalen :7

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

Verwijderd

Topicstarter
geen nicotine verslaving :) En het zou goed kunnen dat iedereen bij zo'n bedrijf wil werken, maar op zich heb ik er wel een behoorlijk geschikte vooropleiding voor, dus waarom zou ik het niet proberen? niet geschoten is altijd mis!

Verwijderd

Stage lopen om flash filmpjes te maken, webdesign of gamesdesign(?) kan ook thuis hoor of 1 van de 1001 andere bedrijven :)

Maar idd, Canada komt stoer over :p

Ik zou het voor het uitje doen >:)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou voor een huis kun je in elk geval veel beter in Canada terecht.. dat maakt een hoop peuken en drank goed (das duur). Maar ik zou er wel een beetje rekening mee houden waar je in Canada stage wilt lopen. Ik ken alleen de westkant een beetje en ik zou zelf gaan voor Vancouver, toch de meest westerse stad in Canada. En na een weekje rondrijden door Alberta en uitkijken dat je geen berenvoer wordt vond ik het erg lekker weer in een drukke stad te zijn waar je en drank kan halen, en een Virgin Megastore hebt.. en er coke gedealt wordt op straat. Beetje een gevoel van.. eindelijk thuis :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat zou je dan bij een games bedrijf willen doen?

specs

• Oefening
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:57:
geen nicotine verslaving :) En het zou goed kunnen dat iedereen bij zo'n bedrijf wil werken, maar op zich heb ik er wel een behoorlijk geschikte vooropleiding voor, dus waarom zou ik het niet proberen? niet geschoten is altijd mis!
Nou wil ik niet heel vervelend zijn (hoewel... :P) en je plan direct de grond in stampen, maar naar mijn mening heb je juist niet de geschikte vooropleiding. K&T richt zich imho meer op de allround web-, video- en audiodesigner (liefst daar waar die 3 dingen samenkomen) en nauwelijks op de game designer.

Rekening houdend met het feit dat er in Amerika/Canada speciale scholen bestaan die zich volledig richten op het ontwerpen en produceren van games (dus echt 4/5 jaar lang ipv 1 jaar enkele uurtjes per week op jouw school) en de, toch al weinige, vacatures direct worden opgevuld geef ik je weinig kans.
offtopic:
Geeltje schreef op 17 september 2002 @ 17:39:
Ik doe ook K&T in Enschede...

Me to, alleen dan eerstejaars (lol, misschien was jij wel een van onze/de groepsleiders). Doe je mdt of mad?

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ook ik wil niet vervelend doen, maar als jij in de games industrie aan de slag wil dan moet je games snuifen, games eten, games schijten, games dromen, kortom, je moet zo idiolaat van games zijn anders ben ik bang dat je niet gaat slagen in die bizz... en iemand die zo gek van games is hoort toch zeker de edge te kennen...

http://www.edge-online.com/

te koop bij de betere bruna en ako

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Nelis: ik ben nog van de oude garde, op zich is er niet gek veel veranderd maar wij hebben geen richting mogen kiezen. Ik krijg wel vakken als java 3d en c++, lingo, maya en photoshop (niet dat dat erg veel voorstelde). Op zich staat er in de omschrijving van de opleiding wel dat games design een mogelijke richting is. Die opleidingen lijken me in principe ook erg interessant, ik zou best door willen leren (ben nu 3e jaars)

Gladiool: Meedenken aan het idee van een spel, 3d modeling (lijk me heel leuk, maar ik heb er nu nog niet genoeg kaas van gegeten, behalve van rhino het een en ander, heb er nog een jaar voor :) ), 2d texturing, en misschien een beetje programmeren, maar daar ben ik geen held in

Defect: Het is een idee wat me zo binnen is komen vallen, misschien heb je wel gelijk. Ik hou me in elk geval wel veel bezig met games, en vaak ook wel de techniek die erachter zit. Het is ook een stage, waarbij het natuurlijk de bedoeling is dat je leert van mensen uit het bedrijfsleven. Ik zeg niet dat ik bij een gamesbedrijf wil gaan werken. (wel stage lopen)

De bladen die ik zo nu en dan koop zijn computer arts en 3d world.

anyway: om het globale idee iets uit te breiden: ik wil niet iets met alleen audio, alleen video of webdesign. Iets waarbij je graphics en 3d en interactiviteit combineert lijkt me heel erg leuk. Vandaar dat ik zat te denken aan games design... misschien is het te hoog gegrepen maar proberen kan altijd...

Verwijderd

Nelis schreef op 18 september 2002 @ 01:56:
[...]

offtopic:
Geeltje schreef op 17 september 2002 @ 17:39:
Ik doe ook K&T in Enschede...

Me to, alleen dan eerstejaars (lol, misschien was jij wel een van onze/de groepsleiders). Doe je mdt of mad?
offtopic:
Haha, ik ben van dezelfde garde als boppie, maar heb vorig jaar m'n kop niet laten zien bij K&T 8)7 . Doe nu dus allemaal 2e jaars vakken en moet volgend jaar dus ook op stage. Heb dus ook geen keus gemaakt. Heb dit jaar zo'n beetje m'n eigen curriculum samen gesteld + wat vakken op de UT.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:11:
Iets waarbij je graphics en 3d en interactiviteit combineert lijkt me heel erg leuk.
Is een bedrijf als Valkieser dan geen betere optie? De multimedia afdeling van de BBC schijnt ook heel cool te zijn... misschien dat ze in canada ook zoiets hebben?

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
naja betere optie... op zich zou dat ook wel eens een hele goeie optie kunnen zijn. Toch ga ik lekker stug proberen of ik het voor elkaar krijg om bij zo'n bedrijf stage te lopen. Kent iemand games bedrijven in canada?
Pagina: 1