Toon posts:

[Access] Vraag / aanbod structuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.
Ik wil in Access een applicatie maken met een vraag en aanbod tabel.
Daarna moeten met een query of iets anders slim deze twee tabellen met elkaar gematcht worden.
Als resultaat moet ik krijgen of er aanbod is bij de vraag die ingevoerd is.

Alvast bedankt Hessel

Verwijderd

Als ik je vraag zo lees, heb je nog niet veel kaas gegeten van software ontwikkelen. Dat is niet erg, mar dan kun je beter met een eenvoudig stuk software beginnen, en daarna doorgroeien.

Als je dit idee toch serieus wil vormgeven, doe dan ten minste zelf een voorstel van hoe je denk dat het eruit moet komen te zien, dan kunnen anderen je opbouwendee kritiek of wellicht complimenten geven.

Succes :)

Verwijderd

Je zou een tabel aanbod kunnen maken, een tabel vraag. Daarbij een tabel met categorieen (blonde vrouwen, brunettes, rossig, etc :+ ). De PK van de categorieen tabel zou een FK kunnen worden in Vraag en Aanbod. Op deze manier kan je records in Aanbod en Vraag matchen aan de hand van het CategorieID. Eventueel kan je nog een extra selectie maken op grond van prijs oid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 17:33:
Als ik je vraag zo lees, heb je nog niet veel kaas gegeten van software ontwikkelen. Dat is niet erg, mar dan kun je beter met een eenvoudig stuk software beginnen, en daarna doorgroeien.

Succes :)
Van mij ook succes! Probeer sowieso goed na te denken over je datastructuren. Lees ergens een tutorial over DB's en normaliseren. Scheelt je een hoop ellende bij het maken van queries!

edit:
En dat had dus beter in een edit van de vorige post gekund... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben er al even mee bezig geweest en heb de volgende oplossing bedacht.
Als ik een stuk code schrijf die voor elk record uit de aanbod tabel een query uitvoert in de vraag tabel dan zou ik er moeten zijn.
Dit zou dan in een functie kunnen.
Er komt niet veel in te staan dus performance is niet van toepassing.
Ik weet dat het summier is, maar misschien kan iemand mij een beetje op weg helpen.

Bedankt