Toon posts:

[C++/Win32] Message tonen zonder programma te openen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een programma geminimaliseerd.
Nu moet hij als er een signaal komt niet het hele programma starten, maar moet hij een ShowMessage geven of:

if (Application->MessageBox("Wijzigingen opslaan ?",
"Programma",
MB_YESNO|MB_ICONERROR) == IDYES)

Dus niet het hele programma starten. Dus als je in bv Word zit te werken moet hij een melding, zonder dat hij het hele andere programma opent.

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
kan je iets duidelijker zijn want ik versta uw probleem niet volledig.

Bij de weg, heb je zelf al iets geprobeert

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

En gebruik aub een betere topic in het vervolg.

De code in Application.OnActivate zetten? Of zelfs in je main form OnActivate?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
In een programma kun je geen signaal ontvangen als het niet gestart is. Als je wel een signaal ontvangt is je programma dus gestart. Was je getstarte programma doet als je een signaal ontvangt dat heb je zelf geprogd.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MSalters schreef op 17 september 2002 @ 18:29:
In een programma kun je geen signaal ontvangen als het niet gestart is. Als je wel een signaal ontvangt is je programma dus gestart. Was je getstarte programma doet als je een signaal ontvangt dat heb je zelf geprogd.

hij zegt dat zijn programma is geminimalizeerd, dus ik denk dat ie bedoelt dat ie niet geactiveerd moet worden, ipv daadwerkelijk opstarten :)

Fraik: overigens is het wel handig als je even de taal of het platform vermeld waarmee je werkt, liefst in de topictitel (denk daar even aan als je een nieuwe topic opent :))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
.oisyn schreef op 17 september 2002 @ 18:38:

[...]

hij zegt dat zijn programma is geminimalizeerd, dus ik denk dat ie bedoelt dat ie niet geactiveerd moet worden, ipv daadwerkelijk opstarten :)
Dan blijft nog steeds de vraag wat de topicstarter bedoelt; een programma wordt niet zomaar "geactiveerd" (krijgt de focus, in Windows termen) omdat het een signaal krijgt.
Ik vermoed dat DefWindowProc overigens een rol zou kunnen spelen, dat de topicstarter deze (indirect) aanroept als respons op zijn signaal.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Misschien bedoelt hij een system-modal MessageBox.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

.oisyn schreef op 17 september 2002 @ 18:38:
Fraik: overigens is het wel handig als je even de taal of het platform vermeld waarmee je werkt, liefst in de topictitel (denk daar even aan als je een nieuwe topic opent :))
En je hebt het platform overigens fout veranderd, want het draait hier om BCB, niet om C++ algemeen of Win32 algemeen. :Y)

Ennuh voor Fraik: doe eens je probleem leesbaar en begrijpelijk omschrijven, dan kunnen we misschien helpen. Ik heb geen idee wat je nu wil... :?

Professionele website nodig?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Xal t ff vertalen
Vertaald uit het Fraikiaans:
Ik wil weten hoe ik in BCB een MessageBox kan weergeven zonder dat mijn geminimaliseerde venster opent.
Oplossing: system-modal MessageBox.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

curry684 schreef op 18 september 2002 @ 10:58:
[...]

En je hebt het platform overigens fout veranderd, want het draait hier om BCB, niet om C++ algemeen of Win32 algemeen. :Y)

hoewel hij BCB gebruikt (dat wist ik idd niet :)) blijft het een win32 probleem ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684

curry684

Kunnen we mensen niet bannen die een topic openen en vervolgens nooit meer de moeite nemen er in te reageren?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

curry684 schreef op 19 september 2002 @ 10:49:
Kunnen we mensen niet bannen die een topic openen en vervolgens nooit meer de moeite nemen er in te reageren?
Ach, er is een oplossing gegeven, die is hij nu vast aan 't implementeren. Misschien zegt hij daarna nog "bedankt", maar daar gaat 't toch niet om? :?

• curry684

curry684

Poohbear schreef op 19 september 2002 @ 10:54:
Ach, er is een oplossing gegeven, die is hij nu vast aan 't implementeren. Misschien zegt hij daarna nog "bedankt", maar daar gaat 't toch niet om? :?
Hmmm nee er is juist geen oplossing gegeven, er zijn een hoop suggesties gedaan maar de kern was dat we geen idee hebben waar ie het over heeft. Feedback zou dan welkom zijn...

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

curry684 schreef op 19 september 2002 @ 11:11:
[...]
Hmmm nee er is juist geen oplossing gegeven, er zijn een hoop suggesties gedaan maar de kern was dat we geen idee hebben waar ie het over heeft. Feedback zou dan welkom zijn...
Dat de oplossing die gegeven is (Door Xenophage, namelijk een system-modal messagebox gebruiken), misschien absoluut niet van toepassing is op zijn probleem, heeft topicstarter pas door nadat hij 't geprobeerd heeft. Laat 'm lekker klooien, daar leertie van. (Pas als hij hierna terugkomt met: "Jullie kunnen ook niet helpen, hier had ik niks aan", gaat er iets fout) ;)

Verwijderd

Ik ben 't met curry eens dat topicstarter toch wel enige feedback had mogen geven tot dusverre. Het lijkt er nu inderdaad erg op dat hij een vraagt stelt en vervolgens nooit meer komt kijken. Het geeft de indruk van desinteresse, terwijl toch een hoop mensen proberen hem te helpen...

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

misschien heeft ie in de tussentijd gewoon geen tijd meer gehad om te reageren? Of misschien is z'n pc of internet stuk. Of misschien mag ie van z'n pappa niet meer op GoT komen :P

anyway, heb gewoon nog even geduld :)

Verwijderd

Topicstarter
We hadden inderdaad geen tijd, wegens andere werkzaamheden, om een reply te posten. Het is inderdaad de bedoeling dat er vanuit een geminimaliseerd programma een messagebox naar voren komt. Het programma moet echter nog geminimaliseerd blijven. Met daarin dan een vraag en wanneer er dan op ja wordt gedrukt moet het programma gemaximaliseerd worden en bij nee moet het geminimaliseerd blijven.

We programmeren in borland c++ builder 3 en 6.

We zullen nu als eerste zo`n system shoemodalbox proberen.

Allemaal alvast bedankt.
Pagina: 1