[ADSL] Extra koper naar wijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 17:50
In een nieuwbouwwijk hier in het dorp is door KPN vanaf de centrale glasvezel gebruikt, waardoor geen ADSL mogelijk is bij (naar schatting) zo'n 1000 woningen. Daar zijn natuurlijk de nodige klachten over, ook omdat kabelinternet hier ook niet mogelijk is.

Nu vraag ik me af: KPN schijnt op industrieterreinen ook koperdraad naast de glasvezel te leggen. In hoeverre zou men geneigd zijn om dat ook voor een woonwijk te doen als blijkt dat daar voldoende animo voor is en/of de gemeente bereid zou zijn om (een deel van) de kosten te dragen? En wat voor kosten zouden daarmee gemoeid zijn?

(ook gepost in cistron.broadband)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24
Niet, de kosten zijn gigantisch en op ADSL maken ze al met moeite een beetje winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik denk dat de kosten te hoog zijn om dit voor 1000 particulieren aan te leggen.
Zoals ik jou nu begrijp staan de huizen er al, dus zijn het enorme kosten om nog koper erbij te leggen.

Ik snap dat het geen fijne situatie is omdat je nu geen adsl heb of kabel.

Maar hou er wel rekening mee dat jij in de toekomst (hoelang ? geen idee) als 1 van de eeste in nederland internet over glas zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44207

En let ook even op. Als jou ADSL lijn koper is, en die loopt over in glasvezel. Dan kan het zowiezo niet. Het moet alleen koper zijn naar de centra. Zodra er ook maar 2 cm glasvezel tussen zit is het no go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 17:50
Anoniem: 44207 schreef op 17 september 2002 @ 16:25:
En let ook even op. Als jou ADSL lijn koper is, en die loopt over in glasvezel. Dan kan het zowiezo niet. Het moet alleen koper zijn naar de centra. Zodra er ook maar 2 cm glasvezel tussen zit is het no go :)
Eh, dat is dus precies waarom er dan koper van de centrale naar die wijk zou moeten worden aangelegd :)
Overigens is het niet voor mijzelf, ik heb gelukkig al sinds februari ADSL :P

Maar in welke orde van grootte moet ik denken, 10.000 euro, 100.000 euro of 1.000.000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11509

PatMan schreef op 17 september 2002 @ 16:34:
[...]

Eh, dat is dus precies waarom er dan koper van de centrale naar die wijk zou moeten worden aangelegd :)
Overigens is het niet voor mijzelf, ik heb gelukkig al sinds februari ADSL :P

Maar in welke orde van grootte moet ik denken, 10.000 euro, 100.000 euro of 1.000.000 euro?
Het laatste :P
Pagina: 1