Toon posts:

SB Audigy/ A7V333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij voeg ik nog een topic toe aan het bekende via/audigy probleem.

Ik heb gesearched, gelezen, drivers geupdate voor moederboard en geluidskaart.

Kaarterdans gedaan ( verwisselen van sloten). Ik kom er maar niet uit. In de grote audigy/sblive topic staat ook niks van gebruik en het daar vragen heeft niks opgebracht.

Dus ik hoop hiermee mezelf en andere te helpen door deze topic te openen.

Ik heb dus een A7V333 Raid/Audio , boardje draait verder perfect. Audigy kaart heb ik afgelopen week aangeschaft wegens een leuk prijsje. Ik heb de onboard audio uitgejumperd.

Wat ik ook verander of instaleren(formateer) ik krijg nog steeds af en toe dat een liedje "skipped" (klinkt alsof hij een aantal sec vooruit speelt en weer verder gaat).

Dit heb ik met alle mp3's die ik afspeel zowel in media player als in winamp.

Systeem is verder goed, en heb geprobeerd om aleen de audigy er in te zetten zonder me isdn en nic. Geen verschil.

Audigy in verschilende slots gehad, hij zit nu in de 4de slot (Deze slot is niet gedeeld en leek mij ook het beste).

Ik heb nog even met de pci latency gespeeld, zowel op 28 als 128 levert dit geen verbeteringen op.

Ik heb verder draaien : De nieuwste 4-1 drivers(oficiele) 4.42 geloof ik, de pci latency patch, rpp patch (raid patch) en ik gebruik de 30.82 dets (niet dat, dat invloed heeft op mijn audigy maar goed)

Graag wat zinnige en hulpvaardige replies.

Ik heb hem toch even @ standaard speeds lopen, dit blijkt het probleem niet te zijn. Maar voor de zekerheid draait alles nu op fail safe defaults en standaard mem and cpu speeds.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23

Valkyre

Kitesurf FTW!

hmm volgens mij heb ik dat probleem ook gehad maar ik heb laatst ook weer gefromateerd en nu heb ik het niet meer :D

welke OS draai je eigenlijk?

het kan natuurlijk ook aan je software liggen, ik ben aan ut denken

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Prof. Heb al geformateerd, andere drivers geprobeerd. Niks helpt :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
welke winamp gebruik je? winamp 3 wil nog wel eens skippen. dus probeer anders 2.

en heb je de augidy drivers al geupdate? die van de cd zijn nogal brak...

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb laatst ook die nieuwe drivers van creative.com gedownload, maar als je dan bij bijvoorbeeld AudioHQ kijkt kon je altijd kiezen koptelefoon, 2 speakers, 5.1 speakers, en nog iets, maar nu staat er alleen "no string" bij alle 4.
en in windows is mijn centre speaker heel erg zacht!

maar hippie zijn probleem wat sharkzor ook zegt het kan ook aan winamp3 liggen want dat is volgens mij geen final

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 18 september 2002 @ 10:55:
welke winamp gebruik je? winamp 3 wil nog wel eens skippen. dus probeer anders 2.

en heb je de augidy drivers al geupdate? die van de cd zijn nogal brak...
Ik zal even windows media player gebruiken, ik draai nu idd een beta van winamp. Je kan wel is gelijk hebben.

Waarom zouden de drivers van de cd brak zijn :). Ik ga eerst even een uurtje met wmedia plyer muziek draaien kijken wat dat oplevert.

Ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens, ik ben ontzettend blij :). Het lag idd aan winamp 3, draai nu winamp 3 final en het werkt perfect.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Knap, ik heb PRECIES hetzelfde probleem, sound skipt vaak een aantal secs in WinAmp en MediaPlayer. Maar ik gebruik Winamp 2.80....
Mijn hardware bestaat uit een MSI K7T Pro 2-A i.c.m een Athlon @ 1341 Mhz, 512 MB SDRAM, GeForce 4 MX440 en dus die Audigy. Heb ook alles geprobeerd wat de topic starter ook had gedaan, no results.
Volgende keer geen Via chipset meer, volgende keer ook geen Creative shit meer. Heb altijd Creative geluidskaarten gehad, had al problemen met mn Live! Platinum en nu met die Audigy. Ze leren het toch niet.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Exorcist schreef op 19 September 2002 @ 10:40:
Knap, ik heb PRECIES hetzelfde probleem, sound skipt vaak een aantal secs in WinAmp en MediaPlayer. Maar ik gebruik Winamp 2.80....
Mijn hardware bestaat uit een MSI K7T Pro 2-A i.c.m een Athlon @ 1341 Mhz, 512 MB SDRAM, GeForce 4 MX440 en dus die Audigy. Heb ook alles geprobeerd wat de topic starter ook had gedaan, no results.
Volgende keer geen Via chipset meer, volgende keer ook geen Creative shit meer. Heb altijd Creative geluidskaarten gehad, had al problemen met mn Live! Platinum en nu met die Audigy. Ze leren het toch niet.
heb je al gekeken of je audigy een IRQ voor zich zelf heeft of niet?
zoniet probeer dat eens te veranderen

iRacing Profiel

Pagina: 1