Monitor kapot en tikt nu

Pagina: 1
Acties:

• MadRacer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2019
(nix vergelijkbaars met search kunnen vinden)

Hoi mensen, ik zit met een probleempje. Me schoonvader heeft een computertje voor hem zelf op de kop kunnen tikken, maar de monitor heeft het na 2 dagen begeven. De max reso van dat ding (15" Commandor of zoiets) is 1024*768 @ 75Hz iig en daar heeft ie die 2 dagen ook op gedraaid. Ik weet niet of hij daarvoor ook altijd "max" gedraaid heeft. De monitor is nu iig stuk en als je um aanzet tikt ie binnenin ergens. De zekering is iig in orde. Als ik um weer uitzet gaat ie steeds langzamer tikken en houd er uiteindelijk na 10 sec of wat mee op. Iemand die dit toevallig bekend in de oren klinkt? alle hulp welkom natuurlijk :)

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28
Lekker aan het opwarmen?>:)

• MadRacer
ja dat probeert ie dus volgens mij.. wil niet zo lukken

• MadRacer
niemand suggesties.......?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn broer had dit ook een keer met zijn 15" monitor. Bleek dat de relais niet meer goed was ofzo..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Lijkt me niet echt goed.
Ik vraag me ook af of het nog zin heeft om aan zo'n oude (althans volgens de specs) monitor te gaan hannessen/driekessen.

Probeer een betere op de kop te tikken.
Als ie nu al voor moet gloeien belooft dat weinig voor die koude wintermaanden :+

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik had precies hetzelfde probleem met m'n oude monitor. Heb me toen laten vertellen door een vriend van me, die een technische opleiding heeft gedaan, dat waarschijnlijk de hoofdspanning kapot zou zijn. Dit kon wel gerepareerd worden, maar de kosten hiervan zijn zo hoog, dat je idd beter een nieuwe of eeen betere 2de hands kan kopen.

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 18:52

dwaas

_

ik had het eergisteren... een flink geknetter wat uit mn monitor kwam..
vandaag nieuwe gekocht.

King for a day,... fool for a lifetime.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Ik had dat ook geknetter en daarna alleen nog maar getik. Gelukkig wel garantie, de monitor was bijna onrepareerbaar. Bad luck m8

• MadRacer
tnx voor alle hulp mensen. Mijn oom doet aan reparaties in tv's enzo.. ik zal hem wel ffies laten kijken. maar idd... ik denk niet dattie nog te redden is :(

Tis idd een oud beessie, maar hij had um ook maar gratis gehad, maar tis te proberen toch? :)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 13:20
Zolang die tikt ben je veilig, maar als het tikken stopt.....................BOOM! ;)

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Het tikken van de monitor geeft aan dat de voeding niet op wil starten,
de oorzaak kan een condensatortje zijn die vervangen moet worden.
Meestal zit hij in de buurt van sops (eerste trafo die je tegenkomt na de zekering)
of de optocoupler.
Pagina: 1