Adsl - welke provider

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Het is mogelijk hiero in november ADSL te krijgen, maar alleen van kpn dus niet van bbnet.
Nou zijn er een aantal providers die het leveren, maar welke is eigenlijk het snelste als je uitgaat van een abonoment van ongeveer €50,-- maar mag wel ietsje meer zijn. Of een provider die onbeperkte snelheid heeft.

En wat jullie eigen bevindingen zijn, en dan ook even ongeveer aangeven met wat voor een snelheid jullie ongeveer downloaden.

Verwijderd

Je hebt verschillende netwerken, onder andere deze:

KPN (Mxstream)
Versatel
BBned

Daarbij horen (onder andere ) deze providers:

www.xs4all.nl > mxstream en bbned
www.cistron.nl > bbned
www.zonnet.nl > versatel en MxStream

Wat je kan doen is even in de search kijken. Want daar staan enorm veel topics over dit onderwerp. Ook speedtest.nl en mordax.nl kunnen je wat vertellen over snelheden. Succes er mee. :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Met adsl zijn de snelheden bij alle providers zo ongeveer gelijk.
Aangezien het geen geshared medium is.

En de ervaringen per provider zijn allemaal wel te vinden met de search.
http://gathering.tweakers.net/forum/find
Verder als iedereen zijn snelheden gaat opnoemen dan wordt dit een opsom topic, want die kan je ook wel op www.mordax.nl vinden.

Verwijderd

ik heb hier kpn, met mxstream van planet, en totaal nooit probs gehad.
alphen aan den rijn woon ik.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

kokkel schreef op 17 september 2002 @ 16:01:
Het is mogelijk hiero in november ADSL te krijgen, maar alleen van kpn dus niet van bbnet.
Nou zijn er een aantal providers die het leveren, maar welke is eigenlijk het snelste als je uitgaat van een abonoment van ongeveer €50,-- maar mag wel ietsje meer zijn. Of een provider die onbeperkte snelheid heeft.
Helaas, die zijn er niet :D
En wat jullie eigen bevindingen zijn, en dan ook even ongeveer aangeven met wat voor een snelheid jullie ongeveer downloaden.
Mxstream van KPN gaat met ongeveer 50 kb/s.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Ik mis Cistron in het rijtje...

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 17 September 2002 @ 16:22:
Ik mis Cistron in het rijtje...
:?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

En als die er niet had gestaan had:

Ik zei onder andere. Ik noemde wat providers die redelijk duidelijk op hun site hebben staan wat de snelheden zijn. :)

Verwijderd

Ja, ik zag het ook net... |:( met mn neus te kijken...

Cistron levert trouwens wel 8 Mbit :)

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
http://www.speedsuite.net/speedsuite/ (is speedtest.nl) en vul je postcode in... kun je kijken wat in jouw stad de beste is. waarschijnlijk zijn de verschillen in snelheid bij de standaard adsl minimaal. in prijs is er wel verschil, en let dan ook op de installatie kosten: 100 euro minder installatie betekent een jaar lang 8 euro per maand op je abonnementsgeld! ook die prijsinfo kun je trouwens vaak op die site vinden.

Wellicht is kabel ook in jouw plaats te krijgen, en sneller/goedkoper?

Verwijderd

Laat je niet misleiden door KPN: Zij weten zelf niet aan wie ze hun lijnen leasen! Ik zit bij demon.nl, die de route laat regelen door BabyXL, die op hun beurt weer gewoon leidinkjes huren van KPN. Ik heb dus niets met dat rammelende MxStream te maken...

Ben erg blij met mijn zg. 'Demon Metro 512/128'-account. Voor nog geen 50 euroos (+100 opstartkosten) heb ik; vast IPadres, linesharing (dus gewoon over je vaste telefoonlijn: geen tweede lijn nodig), service-desk doet het prima, goede upgradable modem (ik heb nu 512/128, maar kan met behoud van dit modem zo snel als ik maar wil betalen -tot 2056/1028 geloof ik). Ik heb een prima Draytek routertje ertussen zitten; doen ze niet moielijk over (hoewel ze het 'officieel' niet supporten als je een router hebt) en nooit gezeik met snelheden of geheugenruimte. Het enige gezeur dat ik na zes maanden had was een doorgefikte linesplitter (die de 'linesharing' mogelijk maakt), maar toen dat probleem eenmaal gevonden was kreeg ik binnen 48 uur kostenloos een nieuwe...

Demon (via BabyXL) is een aanrader, hoewel mijn vorige ISP (Wirehub!) ook erg goed was...

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

nu gaat "adsl van KPN" 55kb/sec, in januari 70 kb/sec :)

www.google.nl

Verwijderd

Yep snelheid wordt verhoogd.

Basic naar 768
Fast naar 1536 < weet niet zeker werd iig ook sneller

Maar Fast mxstream is igg duurder als een bbnedprovider. Verschil is dat je bij bbned voor minder ook nog 55 kb/s upstream hebt. :)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

KHeb zonnet plus en dat gaat via adsl.
down is t 768 kbps en ik haal ongeveer tussen de 70 en 80 kbyte/s
bij speedtest haal ik 83 kbyte/s btw
maar ik zit op een apple en dat gaat wat trager, OSX he, maarja, khad t met mn pa's laptop en daar haalde ik de 90 :)
en tis 54 euro per maand en nooit down of trager ofzo :)
in amsterdam zit ik btw
dus das wel te doen

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

...dan doe je toch iets verkeerd met je Apple... zou nl. niets moeten uitmaken: al naar 10.2 overgestapt??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Zie de verschillende FaQ's, de search etc :)
Deze vraag is werkelijk al 1000 keer langsgeweest :P

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.