[IR] CCFL op AB

Pagina: 1
Acties:

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ben nu een IR-port aan het solderen. Ondertussen ben ik ook mn CCFL's aan het wegwerken. 'Standaard' zet je die aan/uit met zelf ingebouwde schakelaars. Dit komt echter niet zo mooi uit bij mijn case. Nu dacht ik eraan om het aan/uit schakelen met AB te doen. :7 Iemand ideeen wat voor schema ik dan nodig heb? :?

Orange & Red

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Mag ik vragen of je zelf al wat gezocht heb? Ik heb namelijk een beetje het gevoel dat je gewoon je idee hier neergooit en vervolgens van ons een uitwerking wilt?
Ik kan het natuurlijk mishebben, maar heb je bijv. al bij Conrad gekeken?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm, sorry, maar ben ik nou een n00b??? wtf is ab???

;)

Electronics development

Verwijderd

3lmowww schreef op 17 september 2002 @ 16:08:
uhm, sorry, maar ben ik nou een n00b??? wtf is ab???

;)
Afstand Bediening

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Acouse: je hebt het idd mis. Ik ben net al naar Display geweest. Die wisten het in elk geval niet.

Orange & Red

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Owkee, ik check maar ff :) Met 22 post ben je behoorlijk nieuw hier.

Maar ehm, wat gebruik je voor AB? Conrad verkoopt namelijk bouwpakketjes met Zender en Ontvangers waarmee je dus kan schakelen.

• 3lmowww

3lmowww

edit:

vaak heeft display ze wel...
dat zijn ab setjes van velleman, of schema`s in de bibliotheek, uit de elektuur oid...

Electronics development

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Of wat je ook zou kunnen proberen is misschien je CCFL's aan een COM-poort ofzo hangen, en dan op je PC een proggie draaien (WinLIRC ofzo) die zodra 'ie merkt dat een bepaalde toets op je aabee ingedrukt is een programmaatje opstart die je CCFL aanzet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

3lmowww schreef op 17 september 2002 @ 16:40:
vaak heeft display ze wel...
dat zijn ab setjes van velleman, of schema`s in de bibliotheek, uit de elektuur oid...
Hoe komt iemand zonder abonnement op de elektuur aan artikelen uit dat tijdschrift ? (Misschien zijn ze ergens gratis te krijgen, zou kunnen :? )

Verwijderd

eigenlijk 1 vraagje, kon het nergens vinden :(
maar hoe werk je precies je ccfl weg :?
bvd :)

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
op zich wel een leuk id, zou je ook je pc aan kunnen laten gaan met een afstandbediening :P

Verwijderd

Mijn PC schakelen met een AB via IR wilde ik ook eens werkend maken, maar het is toch wel lame wanneer iemand je AB heeft ontdekt ... >:)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

heej dat ID met die CCFL loop ik ook al tijdje mee. ik ben een extreme prutser in solderen dus zijn er AB's met ontvangers die je aan je CCFL en Molex (ofzo) hangt en dat alles werkt of moet ik weer wat frustrerende uurtjes tegemoet zien :?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Acouse, maakt dat nog uit wat voor AB ik gebruik? :? Ik was eigenlijk van plan een AB uit de oude doos te vissen en mn IR-poort volgens een vergelijkbaar schema als dit : http://www.tweakhardware.com/guide/remote/ te maken. Het id van Sprite_tm lijkt me wel wat. _/-\o_ Het zou nml erg mooi zijn als ie mn CCFL's als extern apparaat zou herkennen, die ik vervolgens weer softwarematig via de AB kan aan- en uitschakelen :Y) . Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?

Orange & Red

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik heb ff op di elink van je gekeken kamikaze en heb ff een vraagje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakhardware.com/images/guide/remote/schaltplan.gif
zo dat staat op die link, maar wat heb ik nu precies nodig voor die ontvanger kan iemand dat mij vertellen? ik kon het in dat stukje niet echt vinden en mijn engels is nog niet echt perfect :/ dus wie helpt mij uit de brand :D
• Diode (D1) 1N4148
• Resistor (R1) 4,7 kOhm
• IR-receiver modul (IC1) TSOP1738 or SFH506-38
• Voltageconverter (IC2) 78L05, 100 mA
• Capacitor C1 10 µF, 16 V
• Capacitor C2 100 nF
daar kom ik niet echt ver mee, of ligt dat aan mij?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:41:
[...]

Hoe komt iemand zonder abonnement op de elektuur aan artikelen uit dat tijdschrift ? (Misschien zijn ze ergens gratis te krijgen, zou kunnen :? )
De bibliotheek heeft vaak ook tijdschrift mappen... daar zitten ze dan in

Electronics development

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Sprite_tm schreef op 17 September 2002 @ 18:59:
Of wat je ook zou kunnen proberen is misschien je CCFL's aan een COM-poort ofzo hangen, en dan op je PC een proggie draaien (WinLIRC ofzo) die zodra 'ie merkt dat een bepaalde toets op je aabee ingedrukt is een programmaatje opstart die je CCFL aanzet.
d'r was hier ergens zo'n topic over... ccfl via wat transitors aan je printerpoort hangen
en dat kan je dan weer sturen met een progje dat je AB afleest (WinLIRC dus)
heb nu ff geen tijd om dat topic op te zoeken (sry) moet weg...

edit:
zie hier het schema van AcouSE

met een hamer past alles

Pagina: 1