Toon posts:

Overklokke, hoe het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen !,
Ik had hier even een vraagje: Ik heb een AMD XP 1900 met een MSI K7T266 PRO2 moederbord en een RADEON 8500 build by ATI.
Nu komt mijn vraag....ik zou dit spul wel een beetje sneller willen laten draaien, zonder dat ik mijn kaarten eruit moet halen en ermee moet gaan klooien, dat vind ik het nie waard.Ik heb laatst al even in mijn bios gekeken, daar draait het spul op 133 mhz, toen had ik daaronder de FSB een beetje opgeklokt...ik geloof naar ehh 137mhz.. (om even te teste :P) maargoed hele spul werd al instabiel :D.ditzelfde geld voor die videokaart...zodra ik die hoger doe dan 285/285 word ie ook al instabiel....nu heb ik wel door dat ik iets nie goed doe, ik heb 2 xtra coolers erin hangen en mijn pc word standaard zo'n 53 graden ( dat kan geen kwaad als ik andere topics lees)..zouden jullie mij een beetje op weg kunnen helpen met deze hele hap ?.
Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
ohwja 256 DDR,gewoon standaard van norrod..

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:57

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Vaak heeft een moederboard fabrikant wel een overclock tooltje bij het moederboard zitten (bij MSI was het volgens mij Fuzzy Logic). Daarmee kan je de processorfrequentie wat opschroeven. Voor je ATI weet ik ff geen tooltje om dat te doen. Het kan dat dat op de CDROM zit waar de drivers op staan.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

OFFTOPIC
Er zit een edit knop bij iederbericht om OHWJA te voorkomen.
Staat ook ergens in de regels van GoT.

ONTOPIC
Wat zit er nog meer in die PC??
Wat voor voeding??

Nothing more to say...

Verwijderd

Topicstarter
Ha, bedankt zie hem al op mijn CD staan :), en in die bios zou daar nog een mogelijkheid voor zijn >? mischien de multiplier ?

Verwijderd

als ie instabiel wordt ligt het misschien aan de voltages (tempertuur prob. had je niet las ik)
Check je core effe, deze moet je vaak iets verhogen voor het overklokken

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:57

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ja in die bios zit ook iets waar je de multiplier kan veranderen. Bij sommige moederboarden kan het ook via schakelaartjes op het moederboard, maar voordat je daar aan gaat klooien zou ik eerst ff in de handleiding kijken. :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Dit is wel een heel basic vraagje. De FAQ, en vooral de Search kunnen je prima helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.