[xp] sblive hol en waterig geluid

Pagina: 1
Acties:

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Soundblaster liver 1024 geluidskaart.

Om de een of andere reden klinkt het geluid hol en waterig.
Dit had ik in windows 98 nooit.
Ook heb ik drivers van creative geinstalleerd en sindsdien klinkt het geluid dus waterig.
Het holle effect echter was ook al aanwezig toen in de Officiele Windows XP drivers gebruikte.

Mijn vermoeden is, dat dit te wijten is aan een sterio instelling, die ik in de nieuwste Audio HQ niet meer tegen ben gekomen.

Heeft iemand enig idee, hoe ik dit kan verhelpen?

verwijs me alsjeblieft niet door naar andere sounblaster live topic's omdat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.

Sometimes human's are...

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Kijk eens in je Audio HQ of daar niet toevallig wat schuivjes verkeerd zijn gaan staan :?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je al andere drivers geprobeerd? niet elke driver is even goed en sommige werken niet zo goed in bepaalde combinaties

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Klinkt als een exotische reverb- en/of andere instelling in AudioHQ... Een ongewild speciaal effect.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien dat een spel wat EAX gebruikt een keer gecrasht? (bij GTA3 heb ik er wel es last van).. dan blijven die environment-settings verkeerd staan. Gewoon ff proberen op default te zetten bij AuioHQ, zoasl al gezegd :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Palomar:

Sorry dat ik je hiermee bother, maar hoe krijg ik die "specs" zoals jij ze onder je posts hebt? Ik heb in heel GOT zo'n beetje alle FAQ's gehad en kon het echt niet vinden. Misschien heb ik er overheen gekeken, maar zou je me dan kunnen vertellen WAAR ik dat vind?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Excuus. Heb het al gevonden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
in audio hq staan alle effecten uit.
Maar ik kan mij herrinderen, dat in een oudere versie van audio hq naast het vinkje digital output only, nog een vikje stond, iets over een sterio instelling.
is die instelling ook in het register te veranderen en zo ja hoe

verder heb ik een gforce 2 mx 400, een isdn kaart , celron 433, 320 mb ram

Sometimes human's are...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
--> AV

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1