Adjes draaien door!

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
Lieve Adjes,

Al meerdere keren ben ik na een reply of na het starten van ene nieuw topic verwezen naar de FAQ. Niet alleen door de moddereters maar ook door de andere bezoekers.

Nu lees ik al jaren de verschillende topics door en kom tot de conclusie dat ik niet de enige bezoeker ben met deze problemen. Steeds meer mensen worden verwezen naar FAQ's, de search en gesloten topic waar het e.e.a. in is beschreven. (Verwezen worden naar topics in fora waar de beginnende tweaker niet eens in mag kijken, komt ook regelmatig voor) Pagina's vol met regels en protocollen. De reply van de wannabe modereters die er maar een smiley bij plaatst om "leuk" over te komen is iets waar ik ziek van wordt

Hoeveel moet een nieuwe bezoeker lezen/weten voordat hij op een normale manier gebruik kan maken van GOT? Waar is de tijd gebleven dat elke nieuwe bezoeker met open armen werd ontvangen? Dat iedereen met gezond verstand posts en topics kon plaatsen?

Waarom heb ik het idee dat de adjes op deze punten doordraaien? Wat is nu echt het nut van de FAQ's als iedere moddereter regelmatig de bezoekers er naar verwijzen. (de bezoeker zal ze niet uit zichzelf gaan lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[doorgedraaid modus]Let me get this straight : jij wilt een database opbouwen met 1000000 keer dezelfde records erin ? [/doorgedraaid modus]

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Ligt dat aan de adjes denk je? Of ligt dat eerder aan jou?

De FAQ's zijn er om gelezen te worden. Als er iemand je er op wijst, dan wil dat zeggen dat die persoon de indruk heeft dat jij die niet gelezen hebt, dat je dus de geldende regels hier niet kent.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"de bezoeker zal ze niet uit zichzelf gaan lezen"

Een bezoeker MOET de Faqs kennen en zich daarnaar gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Waarom heb ik het idee dat de adjes op deze punten doordraaien? Wat is nu echt het nut van de FAQ's als iedere moddereter regelmatig de bezoekers er naar verwijzen. (de bezoeker zal ze niet uit zichzelf gaan lezen).
Dat beantwoord jouw vraag al...

Nog vragen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me snapt het niet, want kan geen enkele topic vinden met Pluisman als topicstarter waarin verwezen wordt naar de FAQ. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 15:27:
[doorgedraaid modus]Let me get this straight : jij wilt een database opbouwen met 1000000 keer dezelfde records erin ? [/doorgedraaid modus]

8)7
Wellicht moet je je eerst afvragen wat GoT is?

Een forum of een Knowledgebase.

in mijn ogen is een forum niet bedoeld als interface om een database te vullen. Een communicatie middel lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pluisman schreef op 17 september 2002 @ 15:25:
Lieve Adjes,

Al meerdere keren ben ik na een reply of na het starten van ene nieuw topic verwezen naar de FAQ. Niet alleen door de moddereters maar ook door de andere bezoekers.
dan zul je toch echt die dingen niet gelezen hebben lijkt mij...
Nu lees ik al jaren de verschillende topics door en kom tot de conclusie dat ik niet de enige bezoeker ben met deze problemen. Steeds meer mensen worden verwezen naar FAQ's, de search en gesloten topic waar het e.e.a. in is beschreven. (Verwezen worden naar topics in fora waar de beginnende tweaker niet eens in mag kijken, komt ook regelmatig voor)
in de non-tech gedeelten van GoT staat niets nuttig naar mijn mening, geef eens een voorbeeld van zo'n verwijsing
Pagina's vol met regels en protocollen.
wat wil je dan op zo'n groot forum :?
De reply van de wannabe modereters die er maar een smiley bij plaatst om "leuk" over te komen is iets waar ik ziek van wordt
true, helemaal als er verder niets op een topic toegevoegd wordt, als ik iets zie wat niet goed staat oid dan doe ik daar een melding van in SM, echter als ik zelf wel reageer op een topic, dan movel ik het er ook tussen, als mede mijn standaard offtopic tekst:
offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Maar ik doe dat alleen als ik wel wat toe te voegen heb, ik zeg btw niet dat ik een moderator wannabee ben, want zelf lijkt me het (nu) niets, heb ik geen tijd voor :+
Hoeveel moet een nieuwe bezoeker lezen/weten voordat hij op een normale manier gebruik kan maken van GOT?
Als "tweaker" zijnde moet je gewoon veel lezen en zelf proberen, en mocht je er dan niet uitkomen, dan kan je het altijd nog vragen ;)
Waar is de tijd gebleven dat elke nieuwe bezoeker met open armen werd ontvangen? Dat iedereen met gezond verstand posts en topics kon plaatsen?
Iedereen met gezond verstand kan toch een posts en topics plaatsen :?
dat een bezoeker ze niet leest is zijn eigen schuld, en als je er niet tegen kan dat er naar verwezen wordt en dat je topic dicht gaat terwijl je je helemaal niet in verdiept hebt dan moet je hier niet wezen, beginnersweb is dan misschien een betere keus...

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 17-09-2002 15:34 . Reden: k*t tags :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

pluisman schreef op 17 september 2002 @ 15:31:
[...]

Wellicht moet je je eerst afvragen wat GoT is?

Een forum of een Knowledgebase.

in mijn ogen is een forum niet bedoeld als interface om een database te vullen. Een communicatie middel lijkt mij...
GoT gaat er ook van uit dat je EERST zelf moeite doet... Voor een andere bezoeker is het niet leuk om 100x dezelfde vraag te beantwoorden of voorbij te zien komen.

Verder blijkt het dat, als je een vraag stelt die al gesteld is, niet de moeite neemt om zelf ook maar iets uit te zoeken (bijvoorbeeld de search te gebruiken)

GoT is een DISCUSSIEFORUM en geen helpdesk.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk alleen niet dat jij nog zin hebt om hier te komen als jij uur in uur uit steeds dezelfde vraag voorbij ziet komen. Ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Inderdaad geef je zelf al het antwoord op je vraag: het lezen van de FAQ is de oplossing voor al je problemen :) (<-- note klantvriendelijke nepglimlach :7).

Uit de topics die je start blijkt dat je de regels op dit forum nog niet helemaal kent. Dat is op zich nog niet eens zo erg, maar open dat niet topics zoals deze zonder een mod erbij te betrekken en lees de regels voordat je iets zoals Arescom Netdsl 1000 configureren opent. Het is niet onze schuld dat jij de regels niet kent en daarom daarop gewezen wordt, dat is je eigen verantwoordelijkheid ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:52

LopeZ

Too much is never enough

Een user wordt pas met open armen ontvangen als hij/zij eerst zelf goed heeft gezocht en niet hij de eerste en beste vraag naar GoT toe jumpen. Ter vergelijking, ik heb sinds ik op GoT geregistreerd ben nog nooit een topic geopend met een help vraag. Bij elk probleem dat ik had zocht ik ff op google (toendertijd yahoo :P en in de search hier. Ik had altijd wel een antwoord waar ik iets mee kon.

Wij verwijzen zo vaak naar de Faq omdat die gewoon _nooit_ gelezen wordt voordat men een forum betreed. Je hoeft de faq echt niet uit je hoofd te kennen, 1x lezen is genoeg.
Verwezen worden naar topics in fora waar de beginnende tweaker niet eens in mag kijken, komt ook regelmatig voor
Ik heb geen idee hoe je hierbij komt, alleen HK en SG zijn invis voor de nieuwkomers en je gaat mij niet vertellen dat daar vette techtalk staat.
Hoeveel moet een nieuwe bezoeker lezen/weten voordat hij op een normale manier gebruik kan maken van GOT?Dat iedereen met gezond verstand posts en topics kon plaatsen?
Dat gezondeverstand missen veel nieuwkomers, ze denken dat alles op een bordje wordt aangedragen voor hun. Omdat ze op internet lekker achter hun pc kunnen verschuilen doen ze wat ze niet laten kunnen, en daar wordt gewoon hard tegen opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
gorgi_19 schreef op 17 september 2002 @ 15:33:
[...]

GoT gaat er ook van uit dat je EERST zelf moeite doet... Voor een andere bezoeker is het niet leuk om 100x dezelfde vraag te beantwoorden of voorbij te zien komen.

Verder blijkt het dat, als je een vraag stelt die al gesteld is, niet de moeite neemt om zelf ook maar iets uit te zoeken (bijvoorbeeld de search te gebruiken)

GoT is een DISCUSSIEFORUM en geen helpdesk.
Juist! En dan kom je die vraag tegen en plaats je een reactie in de betreffende topic waardoor de topic weer bovenop komt te staan. Krijg je mooi te horen dat dat niet mag... (bij de oudere topics dan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

pluisman schreef op 17 september 2002 @ 15:37:
[...]

Juist! En dan kom je die vraag tegen en plaats je een reactie in de betreffende topic waardoor de topic weer bovenop komt te staan. Krijg je mooi te horen dat dat niet mag... (bij de oudere topics dan!)

Heb je ook al eens de moeite gedaan om na te denken waarom dat is ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[...]

in zo'n geval van een ernstig oud topic, zou je een nieuwe kunnen maken, linkje erbij, stukjes quoten etc etc
of je email ff een modje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Predator schreef op 17 september 2002 @ 15:41:

[...]

Heb je ook al eens de moeite gedaan om na te denken waarom dat is ?
Precies wat ik bedoel, meteen aanvallen. Kom op zeg, hou oud ben je.

Verder:

De Forum FAQ's

Denken jullie nu echt dat iemand dit wil lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

pluisman schreef op 17 september 2002 @ 15:42:
[...]

Verder:

De Forum FAQ's

Je hoeft ze toch niet allemaal te lezen :? Als jij nooit in Software gedeelte komt, best lees die faqs dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 15:28:
"de bezoeker zal ze niet uit zichzelf gaan lezen"

Een bezoeker MOET de Faqs kennen en zich daarnaar gedragen.
De Forum FAQ's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pluisman schreef op 17 september 2002 @ 15:42:
[...]

Verder:

De Forum FAQ's

Serieus: IK heb alle faqs gelezen voordat ik postte in het betreffende forum :)
En je hoeft ze niet te lezen. Je wordt er WEL op afgerekend: iemand die dus serieus leest en niet de Faqs leest is GOED bezig en zal geen commentaar krijgen...

Jij kent ook niet alle wetten die er bestaan maar wat gebeurd er als je er 1 breekt? Juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

pluisman: users als jij helpen dit forum naar de klote

(en nee geen nofi, ik meen het)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
D2k schreef op 17 september 2002 @ 15:49:
pluisman: users als jij helpen dit forum naar de klote

(en nee geen nofi, ik meen het)
Kom eens met concrete voorbeelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

pluisman schreef op 17 september 2002 @ 15:50:
[...]

Eh wat vind je van "ik lees de faqs niet omdat het zoveel is"? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[...]

Ik heb NOOIT gezegd dat je dit op deze manier moet doen... Je moet in je topic dan aangeven DAT je al gezocht hebt, maar alleen een oud topic hebt gevonden en dat je niets aan die oplossing had etc.

Daarnaast geef je aan WAT je al hebt geprobeerd. Dit vergroot de bereidwilligheid van anderen om je te helpen enorm.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

pluisman schreef op 17 september 2002 @ 15:50:
[...]

de reden dat je dit topic gestart bent bijvoorbeeld
algemene faq niet gelezen
forum faq niet gelezen
la faq niet gelezen

jij verzorgt een hoop werk in je eentje want "wij" moeten jou nu het rechte pd op sturen terwijl als je gewoon kennis had genomen van het eea was dit topic al niet eens nodig geweest
lees voor de grap het andere grote topic hier in LA eens...

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wtf? faq niet lezen? damn die dingen 'zijn' mijn hersenen :D
ik bedoel die FAQ's (zeker die van wos en nos) zijn zeeeeeer goed.
Dat is gewoon een 'bron van wijsheid' waaruit je gratis mag drinken om 't zo maar te zeggen.
Misschien komt dit bot over ... maar ik vind dan toch echt dat je de faq's moet lezen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 15:49:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Serieus: IK heb alle faqs gelezen voordat ik postte in het betreffende forum :)
En je hoeft ze niet te lezen. Je wordt er WEL op afgerekend: iemand die dus serieus leest en niet de Faqs leest is GOED bezig en zal geen commentaar krijgen...

Jij kent ook niet alle wetten die er bestaan maar wat gebeurd er als je er 1 breekt? Juist :)

Juist, daar sluit ik me bij aan.

pluisman, je geeft al aan in je startpost dat je zowel door mods alsook users erop gewezen wordt. Waar zit het probleem dan denk je?

Als GoT te hoog voor je gegrepen is dan is er altijd nog www.beginnersweb.nl

Deze discussie heeft in de eerste post al het antwoord, waardoor de rest aardig overbodig geworden is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.