Anoniem: 26457 schreef op 03 oktober 2002 @ 19:27:
[...]
... twee weken verder.....
Ik denk dat ik de 454 zelf ook maar ga aanschaffen, als een en ander nog door gebruikers (als Oscar28...) goed beoordeeld wordt (... mijn tweede optie, de Cyberhome 505, "voelt" toch minder goed aan.... hoewel dit schijnbaar geen onaardig ding is... met DD decoder..., maar ga toch dus zeer vermoedelijk voor de Pioneer...).
Kun je inmiddels ook iets zeggen over de kwaliteit van MP3, en de daarbij behorende bediening (via de tv geloof ik...). ?
Verder nog dingen opgevallen (zowel positief als negatief) ?.
Ik persoonlijk vind de afspeelkwaliteit van MP3 zeer goed, maar daarbij moet je je natuurlijk wel bedenken dat ik niet zo'n audiofiel ben als jij, ik hoor immers het verschil tussen coaxiaal en optisch niet
De bediening gaat inderdaad via de tv, er zit een soort "explorer/browser" op waarmee je over de cd kunt navigeren. Je ziet dan de folders van de cd en die kun je dan slecteren en dan zie je hun inhoud.
Hij laat dan de filenames zien, enige nadeel is, is dat als je lange filenames hebt waarin bijvoorbeeld eerst de artiest genoemd wordt, dat dan de titel van het nummer zelf niet te zien is.
Bijvoorbeeld bij een mp3 die genaamd is:
charly lownoise & mental theo - wonderfull days.mp3
Dan zie je dus alleen de eerste, weet ff niet hoveel, karakters en kun je dus niet zien dat het om wonderfull days gaat.
Verder laat de speler dus geen id3-tags zien, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem, omdat je aan de naam van de mp3 eigenlijk altijd genoeg hebt.
De speler laat overigens ook op de display de naam van de mp3 zien, maar ook hier geldt dat het maar een paar karakters zijn, en en de naam scrolled niet.
Klein minpuntje vind ik is dat als je random-play wilt doen dat je dit echt via de tv moet doen, omdat daar geen aparte knop voor zit op de ab.
De speler kan het mp3 signaal overigens ook digitaal doorgeven, niet dat je versterker mp3 moet kunnen decoderen, er komt gewoon een pcm signaal uit, maar er zijn spelers (Philips) diemp3 alleen analoog kunnen doorgeven.
Over het algemeen ben ik zeer te spreken over de mp3-functionaliteit
Ik heb nu ook voor het eerst een svcd geprobeerd en dat werkt ook prima, de speler speelt hem zonder problemen af. Beeld is superstrak.
Het enige nadeel vind ik is dat spoelen niet erg snel gaat, en ik ha deen svcd zonder chapters, dus als je dan een eindje wil doorspoelen, gaat dat ongeveer net zo traag als op een videorecorder.
Een ander klein nadeel van de speler is , is dat je de ab echt op de speler moet richten.