Pioneer DV-444 versus DV-454

Pagina: 1
Acties:
  • 733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56073

Topicstarter
De DV-444 is inmiddels opgevolgd door de DV-454. Beide apparaten zijn momenteel te koop. De DV-444 is over het algemeen iets duurder (ca. 20 €).
Ik twijfel enorm. Sommige specificaties van de 'oude' DV-444 lijken beter dan van de nieuwe. De nieuwe DV-454 heeft echter weer een paar nieuwe gadgets.
Wie helpt mij bij de keuze?

zie voor de vergelijkingen: http://www.pioneer.nl/nl/..._id=222&taxonomy_id=62;84

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is de 444 maar €20,- duurder? Kan me het haast niet voorstellen, als je op kieskeurig de prijzen vergelijkt zit er €61,- tussen. De 454 kost minstens €198,- en de 444 minimaal €259,-
Bij Smits in Arnhem is overigens de 454 (zwart of zilver) regiovrij te koop voor €229,-

Ik denk zelf overigens dat de 444 beter is, die heeft namelijk een betere videochip als ik het leest op de website. De 454 is in principe een 350 met een optische uitgang en een surround mode meer. Op www.areadvd.com kun je overigens een test lezen over zowel de 444 als de 350, en de 444 wordt toch echt als middelklasse dvd gezien en de 350/454 als instapklasse. Dus de 444 is een klasse beter. Ik zou dus voor de 444 gaan als je die echt voor maar €20,- meer kunt krijgen.
Op kieskeurig staat overigens iemand die beide gehad heeft en die denkt dat de 454 beter beeld geeft. Vraag me af in hoeverre dat tussen de oren (of ogen in dit geval ;)) zit, want bijna iedereen denkt dat de 454 de opvolger is van de 444, ook in winkels wordt dat steevast gezegd, terwijl dat volgens mij echt onjuist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de link komt niet lekker aan, sorry....(gewoon kopieren dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je mijn reactie gelezen had dan zag je dat ik die prijzen dus al gevonden had :(
Het verschil is dus €61,- Maar dan heb je het over prijzen van spelers die NIET regiovij zijn, daarom heb ik ook nog de Smits prijs vermeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thanx! en sorry hoor, ik wist niet dat je zo gauw boos werd

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38533

hey,

ik heb als 1 vd weinige nog een (regiovrije) 444 kunnen bemachtigen.de shop die em leverde zei ook dat de 444 beter is. de 454 is idd de opvolger, maar is goedkoper en kwalitatief minder.beeld en geluid is denk ik gelijk, maar loopwerk van 444 is zeker beter.plus dat tot nu toe de macrovision van de 454 nog niet uit kan, en ook kan deze alleen maar auto region switch, niet manual, wat problemen kan geven bij sommige RCE DVD's. dus ga op jacht naar de 444 zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey,

ik heb als 1 vd weinige nog een (regiovrije) 444 kunnen bemachtigen.de shop die em leverde zei ook dat de 444 beter is. de 454 is idd de opvolger, maar is goedkoper en kwalitatief minder.beeld en geluid is denk ik gelijk, maar loopwerk van 444 is zeker beter.plus dat tot nu toe de macrovision van de 454 nog niet uit kan, en ook kan deze alleen maar auto region switch, niet manual, wat problemen kan geven bij sommige RCE DVD's. dus ga op jacht naar de 444 zou ik zeggen.

ik heb em trouwens bij www.jvb.nl voor 299 euro gekocht....maar ze zijn denk ik daar al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens de websites die de 454 regiovrij leveren met autoswitch is hij toch RCE-proof, dus dat laatste zou ik navragen bij winkel. Macrovisoon uitschakelen is alleen interessant als je dvd's zou willen opnemen op video....
Volgens mij is trouwens loopwerk van 454 beter, want dei heeft minder problemen met layer-wissels dan de 444....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zelf beiden spelers opengemaakt en gekeken....de 454 heeft duidelijk goedkopere en mindere componenten.......dus tja.....kies zelf maar.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 38533 schreef op 17 september 2002 @ 16:21:
ik heb zelf beiden spelers opengemaakt en gekeken....de 454 heeft duidelijk goedkopere en mindere componenten.......dus tja.....kies zelf maar.
Hmmm, eerst laat je je door de winkel vertellen dat de 444 beter is, en later blijkt dat je ze zelf beide tot beschikking hebt en zelfs open hebt gemaakt, waardoor je ook nog eens de garantie bent verloren. Ik vind het een beetje vaag verhaal hoor.

Maar je hebt denk ik helemaal gelijk dat de 444 een beter speler is, maar dat de onderdelen van binnen zichtbaar van mindere kwaliteit zijn....
En ik heb gewoon in de test van area gelezen dat de layer wissel beter gaat bij de 454 dan bij de 444. Verder staat er in andere topic van mij iemand die de 454 heeft dat ie fluisterstil is. Dus op basis daarvan kun je toch wel constateren dat de speler wel een goed loopwerk zal hebben. Of het beter is dan van de 444 kun je alleen maar gaan beoordelen als je weet op basis waarvan je gaat zeggen dat iets beter is.

Ik schrijf mijn reacties hier niet om iemand als een verkoper een bepaalde speler aan te smeren, maar ik probeer de topicstarter gewoon zoveel mogelijk van objectieve informatie te voorzien, eventueel aangevuld met mijn eigen subjective oordeel erbij....

Anoniem: 62513

Anoniem: 38533 schreef op 17 september 2002 @ 15:24:
hey,

ik heb em trouwens bij www.jvb.nl voor 299 euro gekocht....maar ze zijn denk ik daar al op.
Ook ik heb bij JVB in Amersfoort een Pioneer 444 gekocht, echter wel voor 298 euro, hehe ;) Kreeg er nog een gratis dvd'tje bij (Driven). Zo'n twee à drie weken geleden was dat. Toen stonden er nog zes exemplaren, waarvan er drie al gereserveerd waren. Dus die 444 zal daar inmiddels wel op zijn inderdaad. Bij Radio Roelandschap in het centrum van Amersfoort hebben ze 'm nog wel; bovendien is-ie daar goedkoper: 275 euro, dacht ik. Maar ik weet niet of-ie dan ook regiovrij is. Ook mij vertelde de JVB-verkoper trouwens dat de 454 kwalitatief minder was.

Uitstapje: ik ben op zoek naar een leuk hifi-setje bij deze Pioneer 444. Ik zat zelf te denken aan de Pioneer 511 of de Onkyo 494 als receiver (beide bij Radio Roelandschap verkrijgbaar). Ze hebben allebei ProLogic II, wat ik toch wel graag wil. De Onkyo kreeg vorig jaar een EISA-award, maar is wel iets van 70 euro duurder dan de Pioneer 511. Is dat 't waard? Uiteraard ga ik ze aan een vergelijkend luisteronderzoek onderwerpen, maar ik ben gewoon benieuwd naar de GoT-meningen/ervaringen :)

Als tv wordt 't een 100-Hz-tv, 70 cm, van Panasonic of Philips. Maar welke speakers en eventueel subwoofer ik er dan bij wil, daar ben ik nog lang niet uit. Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven (liever niet meer dan 500 euro), maar dat wordt verdomd lastig, zeker voor een hele surroundset. Ik ben niet zo gecharmeerd van die miniboxjes, maar daar zal 't toch wel op neer moeten komen (JBL SCS 138?). De JBL SCS 178-set is groter, maar deze werd mij afgeraden door een verkoper: biedt te weinig voor dat geld. Ik wil de set gebruiken voor films, tv en muziek: allround dus. Tips en zaken waarop ik dien te letten zijn welkom! Liever geen tweedehandsspul, om het nog moeilijker te maken >:) Het geluid moet met name 'helder' zijn; veel bas is niet per se nodig, aangezien de onderburen dan vast gaan klagen ...

Bedankt alvast namens deze hifi-newbie!

Anoniem: 59760

het grote verschil tussen de dvd-350 en de dvd 454 is dat de dv-350 geen rgb uitgangen erop heeft en dat zie echt wel het verschil.
Trouwens weet nog wel een mooi adresje voor de speler en dan ook regiovrij bij radio roelandschap in amersfoort _/-\o_ echt toppie daarzo ;)
Anoniem: 56073 schreef op 17 september 2002 @ 14:53:
De DV-444 is inmiddels opgevolgd door de DV-454. Beide apparaten zijn momenteel te koop. De DV-444 is over het algemeen iets duurder (ca. 20 €).
Ik twijfel enorm. Sommige specificaties van de 'oude' DV-444 lijken beter dan van de nieuwe. De nieuwe DV-454 heeft echter weer een paar nieuwe gadgets.
Wie helpt mij bij de keuze?

zie voor de vergelijkingen: http://www.pioneer.nl/nl/..._id=222&taxonomy_id=62;84

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De 444 is deze week bij www.smitsarnhem.nl slechts €249,- Dacht laat het ff weten want dat is goedkoper dan op internet, en regiovrij maken doen ze ook aan.

En nog ff reactie op vproge reply dat de dv-350 geen rgb uitgang zou hebben. Die heeft ie volgens mij wel. Ik heb nu namelijk de dv-454 en daar zit handleiding bij die ook voor de 350 is, en daarin staat niet dat de dv-350 geen rgb uitgang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Hoe komen jullie erbij dat de 444 een betere videochip zou hebben ? Die heeft geen een 10 bits 27 mhz dac hoor en dat is het "laagste" wat er is. De nieuwe zal er niet echt voor onderdoen denk ik zo en bovendien heeft de nieuwe 454 enkel Coaxiaal uit. Maar da's geen probleem want je wilt toch coaxiaal digitaal aansluiten, dat is over het algemeen kwalitatief beter dan optisch. De 454 staat in de What Hi FI van Oktober en krijgt gewoon 5 keiharde sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De 454 heeft wel degelijk een optische uitgang. Ik heb hem zelf, de 350 heeft dat niet.
Verder is het onzin dat een coaxiale uitgang beter is dan een optische, daar zijn al wel topics over geweest. Maar als je ook de afstanden ziet waar je het over hebt, dan is het verlies van data zo minimaal, dat je dat echt onmogelijk kunt horen.
En als optisch niet geschikt is voorhet versturen van digitale data, mag je me wel eens aanleggen waarom er in godsnaam glasvezel in de grond gelegd wordt voor het verzenden van data, als het zo onbetrouwbaar is.

Maar ik dacht serieus dat de 454 minder was, maar heeft What Hifi ook gezegd dat ie beter is dan de 444? Want die is ten slotte een stukkie duurder.
Verder heeft de 454 volgens Tooman2k duidelijk mindere componenten aan boord, hij heeft het met eigen ogen gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emfect
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 10:32
Ik heb nu een half jaar een DV-444 hij bevalt prima behalve een paar dingetjes waarvan de belangrijkste toch wel is dat hij veel moeite heeft met gedownloade SVCD's hij geeft hier veel MPEG-anomalies weer wat toch jammer is... Dit komt vooral voor bij te LAGE bitrates.

Ik vraag me af of dit is "opgelost" bij de DV-454? (Ja en ik weet dat ze allebei officieel geen SVCD ondersteunen maar toch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar28 schreef op 20 september 2002 @ 12:58:
De 454 heeft wel degelijk een optische uitgang. Ik heb hem zelf, de 350 heeft dat niet.
Verder is het onzin dat een coaxiale uitgang beter is dan een optische, daar zijn al wel topics over geweest. Maar als je ook de afstanden ziet waar je het over hebt, dan is het verlies van data zo minimaal, dat je dat echt onmogelijk kunt horen.
En als optisch niet geschikt is voorhet versturen van digitale data, mag je me wel eens aanleggen waarom er in godsnaam glasvezel in de grond gelegd wordt voor het verzenden van data, als het zo onbetrouwbaar is.

Maar ik dacht serieus dat de 454 minder was, maar heeft What Hifi ook gezegd dat ie beter is dan de 444? Want die is ten slotte een stukkie duurder.
Verder heeft de 454 volgens Tooman2k duidelijk mindere componenten aan boord, hij heeft het met eigen ogen gezien....
Tja geen id, maar heb jij wel eens echt het verschil beluisterd tussen optisch en coaxiaal ? Ik vond altijd zelf optisch altijd wat killer klinken dan coaxiaal, maar kon nooit aangeven waarom dit nu zo was... Nou in what hi fi heeft de discussie ook plaats gevonden en het was ook zeer fijn om te lezen dat de experts mijn mening deelden en met een soorgelijke ervaring kwamen. Optisch lijkt gewoon 1/0 doorsturen te zijn net als coaxiaal, maar blijkbaar doet het proces van omzetting van licht naar eletriciteit bij optisch tocht iets met het geluid. Het is iig minder in mijn ervaring en het enige dat hier optisch staat aangesloten is mijn MD deck en waarom ? omdat die simpelweg geen coaxiaal uit heeft. Bovendien wil ik wel eens weten wat voor setup jij hebt, als jij zelf geen verschil kunt horen.

ik heb Mordaunt-Short declaration 500 THX select systeem /harman kardon avr 7000/ toshiba sd 510E progressive dvd speler. En hier hoor ik toch echt, al is het subtiel een verschil.

Hij is niet vergeken met zijn voorganger nee, maar gezien het feit dat ie 5 sterren krijgt is het een superapparaat kwa kwaliteit/prijsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb pas sinds gisteren die dv-454, dus pas sinds gisteren een apparaat met optische en coaxiale digitale uitgang. Ik zal het eens proberen te horen, maar ik redeneerde vanuit wat logisch is. Je verhaal zal wel bevestigd zijn door What-Hifi, maar dan vraag ik me af waarom geluid killer zou klinken? Dan lijkt het net alsof er een equalizer overheen is gegaan en de fouten die gemaakt worden bij omzetten zullen toch niet alleen effect hebben op bepaalde tonen?

Ik heb overigens een Marantz sr-590 versterker, met Canton Fonum 301 speakers. Maar ik ben niet zo'n audiofiel, hoor het verschil niet tussen een 128kbit en 192kbit mp3 dus ik verwacht al helemaal niet dat ik dit verschil ga horen (tussen optisch en coax dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar28 schreef op 20 september 2002 @ 16:22:

Ik heb overigens een Marantz sr-590 versterker.
Hey das wel leuk, die heb ik ook gehad ! Zeer goede stereo prestaties !
Ik neem zelf aan dat de enige logische verklaring zou kunnen zijn, dat een electrisch signaal, de complete weg electrisch blijft, maar een optisch signaal moet eerst van electrisch naar optisch, dan weer van optisch naar electrisch. Misschien heeft dit te maken met die omzetting. Met kill bedoel ik hiermee, dat met optisch het geluid dan wat scherper en "digitaler" klinkt als je snapt wat ik bedoel. Coaxiaal is wat warmer en sprankelender in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Oscar28 schreef op 20 september 2002 @ 16:22:
Ik heb pas sinds gisteren die dv-454, dus pas sinds gisteren een apparaat met optische en coaxiale digitale uitgang. Ik zal het eens proberen te horen, maar ik redeneerde vanuit wat logisch is. Je verhaal zal wel bevestigd zijn door What-Hifi, maar dan vraag ik me af waarom geluid killer zou klinken? Dan lijkt het net alsof er een equalizer overheen is gegaan en de fouten die gemaakt worden bij omzetten zullen toch niet alleen effect hebben op bepaalde tonen?

Ik heb overigens een Marantz sr-590 versterker, met Canton Fonum 301 speakers. Maar ik ben niet zo'n audiofiel, hoor het verschil niet tussen een 128kbit en 192kbit mp3 dus ik verwacht al helemaal niet dat ik dit verschil ga horen (tussen optisch en coax dus).
... twee weken verder.....

Ik denk dat ik de 454 zelf ook maar ga aanschaffen, als een en ander nog door gebruikers (als Oscar28...) goed beoordeeld wordt (... mijn tweede optie, de Cyberhome 505, "voelt" toch minder goed aan.... hoewel dit schijnbaar geen onaardig ding is... met DD decoder..., maar ga toch dus zeer vermoedelijk voor de Pioneer...).

Kun je inmiddels ook iets zeggen over de kwaliteit van MP3, en de daarbij behorende bediening (via de tv geloof ik...). ?
Verder nog dingen opgevallen (zowel positief als negatief) ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 62513 schreef op 18 september 2002 @ 18:52:
Ook mij vertelde de JVB-verkoper trouwens dat de 454 kwalitatief minder was.
Het klassieke verkooppraatje om door de voorraad oude modellen heen te komen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 26457 schreef op 03 oktober 2002 @ 19:27:
[...]

... twee weken verder.....

Ik denk dat ik de 454 zelf ook maar ga aanschaffen, als een en ander nog door gebruikers (als Oscar28...) goed beoordeeld wordt (... mijn tweede optie, de Cyberhome 505, "voelt" toch minder goed aan.... hoewel dit schijnbaar geen onaardig ding is... met DD decoder..., maar ga toch dus zeer vermoedelijk voor de Pioneer...).

Kun je inmiddels ook iets zeggen over de kwaliteit van MP3, en de daarbij behorende bediening (via de tv geloof ik...). ?
Verder nog dingen opgevallen (zowel positief als negatief) ?.
Ik persoonlijk vind de afspeelkwaliteit van MP3 zeer goed, maar daarbij moet je je natuurlijk wel bedenken dat ik niet zo'n audiofiel ben als jij, ik hoor immers het verschil tussen coaxiaal en optisch niet ;)

De bediening gaat inderdaad via de tv, er zit een soort "explorer/browser" op waarmee je over de cd kunt navigeren. Je ziet dan de folders van de cd en die kun je dan slecteren en dan zie je hun inhoud.
Hij laat dan de filenames zien, enige nadeel is, is dat als je lange filenames hebt waarin bijvoorbeeld eerst de artiest genoemd wordt, dat dan de titel van het nummer zelf niet te zien is.
Bijvoorbeeld bij een mp3 die genaamd is:
charly lownoise & mental theo - wonderfull days.mp3
Dan zie je dus alleen de eerste, weet ff niet hoveel, karakters en kun je dus niet zien dat het om wonderfull days gaat.

Verder laat de speler dus geen id3-tags zien, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem, omdat je aan de naam van de mp3 eigenlijk altijd genoeg hebt.
De speler laat overigens ook op de display de naam van de mp3 zien, maar ook hier geldt dat het maar een paar karakters zijn, en en de naam scrolled niet.
Klein minpuntje vind ik is dat als je random-play wilt doen dat je dit echt via de tv moet doen, omdat daar geen aparte knop voor zit op de ab.

De speler kan het mp3 signaal overigens ook digitaal doorgeven, niet dat je versterker mp3 moet kunnen decoderen, er komt gewoon een pcm signaal uit, maar er zijn spelers (Philips) diemp3 alleen analoog kunnen doorgeven.
Over het algemeen ben ik zeer te spreken over de mp3-functionaliteit :)

Ik heb nu ook voor het eerst een svcd geprobeerd en dat werkt ook prima, de speler speelt hem zonder problemen af. Beeld is superstrak.
Het enige nadeel vind ik is dat spoelen niet erg snel gaat, en ik ha deen svcd zonder chapters, dus als je dan een eindje wil doorspoelen, gaat dat ongeveer net zo traag als op een videorecorder.

Een ander klein nadeel van de speler is , is dat je de ab echt op de speler moet richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60824

Anoniem: 12167 schreef op 20 september 2002 @ 17:14:
[...]

Ik neem zelf aan dat de enige logische verklaring zou kunnen zijn, dat een electrisch signaal, de complete weg electrisch blijft, maar een optisch signaal moet eerst van electrisch naar optisch, dan weer van optisch naar electrisch. Misschien heeft dit te maken met die omzetting. Met kill bedoel ik hiermee, dat met optisch het geluid dan wat scherper en "digitaler" klinkt als je snapt wat ik bedoel. Coaxiaal is wat warmer en sprankelender in mijn oren.
een nul is een nul en een een is een een lijkt me !

als je het trouwens over een suf audio review blad hebt heb je het over "What Hifi"
daar word ook al die zooi die bij richer sounds verkocht werd aangeprezen.

als je echt wat wilt zul je je eigen oogje's en oren moeten gebruiken aangezien smaken verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar28 schreef op 04 oktober 2002 @ 09:21:
[...]

Ik persoonlijk vind de afspeelkwaliteit van MP3 zeer goed, maar daarbij moet je je natuurlijk wel bedenken dat ik niet zo'n audiofiel ben als jij, ik hoor immers het verschil tussen coaxiaal en optisch niet ;)
... dank voor het compliment, maar ik ben zeker geen audiofiel ;) ...
De vraag komt meer voort uit het feit dat ik soms lees dat er DVd spelers zijn die een wat blikkerig of vlak geluid hebben.
Ik vermoed dat dit jou ook wel moet opvallen (...als niet-audiofiel...) als dit het geval was bij de Pioneer, maar zo te horen klinkt het dus prima/voldoende (.... kan je een veregelijk maken met je"gewonde cd-speler ?...).

Verder bevestig je idd de pos. en neg. punten die je in de reviews en ervaringen leest, kortom, duidelijk verhaal!

Nog effe een MP3 afspeel vraag... Als je een CD maakt met diverse mappen (per artiest), en je speelt deze random af... doet ie dit dan voor alle mappen of per map (artiest) (... is je indeling van invloed op je random play dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 26457 schreef op 04 oktober 2002 @ 09:54:
[...]
De vraag komt meer voort uit het feit dat ik soms lees dat er DVd spelers zijn die een wat blikkerig of vlak geluid hebben.
Ik vermoed dat dit jou ook wel moet opvallen (...als niet-audiofiel...) als dit het geval was bij de Pioneer, maar zo te horen klinkt het dus prima/voldoende (.... kan je een veregelijk maken met je"gewonde cd-speler ?...).
Het geluid is zeker niet blikkerig nee, maar ik weet niet hoe het geluid is als ie analoog is aangesloten.
Maar ik had een vrij oude sony cd-speler, en toen ik een cd'tje luisterde met deze speler sloeg ik echt steil achterover! Nooit geweten dat een andere speler zoveel invloed kon hebben.
Maar dan vergelijk ik dus in principe de D/A convertor van mijn oude Sony speler met de D/A convertor van mijn versterker. Ik weet niet hoeveel invloed de speler nog heeft bij digitaal aansluiten.
Verder bevestig je idd de pos. en neg. punten die je in de reviews en ervaringen leest, kortom, duidelijk verhaal!
Thnx :)
Nog effe een MP3 afspeel vraag... Als je een CD maakt met diverse mappen (per artiest), en je speelt deze random af... doet ie dit dan voor alle mappen of per map (artiest) (... is je indeling van invloed op je random play dus).
Ik dacht zelf dat ie eigenijk niet binnen zijn map blijft, maar dat zal ik zo spoedig mogelijk testen, en het je laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
De Pioneer DV444 wordt momenteel volop aangeboden als een combinatie met een Pioneer receiver, 5 boxen en een subwoofer voor een bedrag van om en nabij de 900 euro.

Die set heet Pioneer DV-444SYS-S (ZILVER) of DV 444 SYS K (ZWART)

Specs:
5 x 30 Watt continu met Dolby Digital
aparte subwoofer met 110 Watt vermogen
tuner met 30 voorkeurzenders en RDS
DVD speler voor audio- en videoweergave
volledig gescheiden componenten
CD-R en CD-RW, MP 3 afspeelbaar
geheugen functie voor DVD films (5)
subwoofer apart instelbaar
incl.5 luidsprekers en subwoofer
incl. uitgebreide afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

metalant schreef op 05 oktober 2002 @ 16:04:
De Pioneer DV444 wordt momenteel volop aangeboden als een combinatie met een Pioneer receiver, 5 boxen en een subwoofer voor een bedrag van om en nabij de 900 euro.
Mooie set denk ik, maar geef mij maar de (verbeterde) 454 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nog iets wat vervelend is aan de pioneer dv-454

Als je hem aanzet dan gaat hij de disc die erin zit laden, als je een andere CD/DVD erin wilt doen dan reageert hij pas op het open commando nadat hij de CD/DVD heeft geladen.
Dat laden duurt mij vaak net iets te lang....
Wat ook een nadeeltje is van dat laden dat het, vergeleken met mijn oude cd-speler, erg lang suurt voordat hij begint met het afspelen van een CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja, dat lijkt slechts een klein opstakel, maar verwend als we zijn door snelheid en gemak ;) kan ik mij voorstellen dat het vrij ergelijk is.

En wat duurt het jou dan te lang ? Een enkele tel of toch wel een flink aantal seconden ?

Ben je er verder oook al achter of het ding goed random speelt als er van alles in de diverse mappen staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nee sorry had ik nog niet getest, ik zal als ik dat test meteen ff de tijd opnemen die het duurt, dan kun je dat vergelijken met wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je random play doet dan blijft hij binnen de map. Ik heb niet kunnen ontdekken dat het anders in te stellen is.

De speler springt aan als je op een willekeurige knop drukt. Als je hem aanzet met open/close dan wordt de cd niet eerst geladen en kun je wel meteen een andere cd erin doen :) Dat "probleem" is dus opgelost.

Als er een mp3 cd in het apparaat zit en je drukt hem aan door op PLAY te drukken, dan duurt het 13-14 seconden voordat het eerste nummer begint met spelen.
Als de speler al aanstaat en de lade staat open, en er zit een mp3 cd in de lade, en je drukt dan op PLAY (dan gaat lade dus dicht en begint ie met spelen) dan duurt dat 9 seconden.

Voor een normale CD liggen deze tijden op respectievelijk 12 en 8 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30271

Zeg Oscar, is die dv454 makkelijk regiovrij te maken? ik ben namelijk ook van plan om deze te kopen samen met de vsx-d 511 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

de dv-454 is makkelijk regiovrij te kopen. Je kan het niet met bv de afstandbediening hacken. Volgens mij is de dv-454 niet macrovision vrij te krijgen, maarja dat moet niet zo'n heel groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 30271 schreef op 07 oktober 2002 @ 20:48:
Zeg Oscar, is die dv454 makkelijk regiovrij te maken? ik ben namelijk ook van plan om deze te kopen samen met de vsx-d 511 receiver.
Voor zover ik weet moet je hem regiovrij kopen. Meeste winkels willen dat wel doen. In Arnhem kon het bij zowel Expert als bij Smits gedaan worden.
Ik heb hem uiteindelijk bij Smits gekocht voor €229,- regiovrij. Ik weet alleen niet of hij RCE(2)-proof is, dat zal nog moeten blijken.

Ze doen het met een speciale afstandsbediening die alleen aan winkels geleverd wordt, tot nu toe heb ik nergenes gelezen dat je het zelf kunt doen.

Ik zag overigens de DV-350 regiovrij voor €189,- bij Smits Arnhem staan, www.smitsarnhem.nl. Is in principe dezelfde speler, maar dan zonder optische uitgang en ietsje ander design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gekocht! De Pioneer DV-545...... mooi ding, goede on screen display's die het instellen en bedienen overzichtelijk houden.

Muziek klinkt idd niet verkeerd, en de MP3 blijven binnen de map bij random play (... wat ook in de gebruiksaanwijzing staat ;) ...).

Geen verkeerde keus denk ik voor de verstokte VHS kijker :9~

Een vraag (Oscar?)... op pagina 13 van de handleiding staat het aansluiten op de AV-ontvanger ivm surround sound.
Je sluit dan OF je digital optical OF je digital coaxial kabel aan.

Maar moet je dan OOK de analoge audio/video (stap 2) aansluiten en OOk nog eens de video uitgang van de AVB op video ingang van de tv (stap 3) uitvoeren ???

Zo kom ik geloof ik snoeren en aansluitpunten tekort..... Of is het 1 van deze mogelijkheden ? (... gezien de punten (1, 2, 3) lijkt het allemaal te moeten, maar ik twijfel hiereen beetje aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 19-07 08:33

delorean7

Let's take the Aston toni

wow easy m8! Audio kan je of optisch of coaxiaal aansluiten zal je als 'normaal' mens geen verschil in horen. Rest je alleen nog om video aan te sluiten dat kan dan via scart, S-VHS of composite waarbij S-VHS het beste resultaat oplevert in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

delorean7 schreef op 19 oktober 2002 @ 14:37:
wow easy m8! Audio kan je of optisch of coaxiaal aansluiten zal je als 'normaal' mens geen verschil in horen. Rest je alleen nog om video aan te sluiten dat kan dan via scart, S-VHS of composite waarbij S-VHS het beste resultaat oplevert in mijn ogen.
IK weet dat het verschil (voor de gewonde luisteraar) te verwaarlozen lijkt, maar dat neemt mijn onduidelijkheid over het instructieboekje niet helemaal weg ;) .

Verder is de 21 polige scart de beste aansluiting als je gaat voor de beste beeldkwaliteit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 15:08
Anoniem: 60824 schreef op 04 oktober 2002 @ 09:42:
[...]

een nul is een nul en een een is een een lijkt me !

als je het trouwens over een suf audio review blad hebt heb je het over "What Hifi"
daar word ook al die zooi die bij richer sounds verkocht werd aangeprezen.

als je echt wat wilt zul je je eigen oogje's en oren moeten gebruiken aangezien smaken verschillen
helemaal mee eens, het verschil zit gewoon tussen de oren, warmere of killere 1-en en 0-en bestaan niet, anders zit er iets niet goed in je versterker als die het geluid coaxiaal anders weergeeft als optische.

Ik vind het trouwens wel makkelijk dat de speler bij mp3 in elke map de liedjes appart nummert, zo lijkt het net of je een cd-wisselaar gebruikt, het is wel vervelend dat je eigenlijk alle mp3s moet renamen voor je zo brand op ze een beetje zichtbaar op het scherm te laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 26457 schreef op 19 oktober 2002 @ 07:57:
...

Een vraag (Oscar?)... op pagina 13 van de handleiding staat het aansluiten op de AV-ontvanger ivm surround sound.
Je sluit dan OF je digital optical OF je digital coaxial kabel aan.

Maar moet je dan OOK de analoge audio/video (stap 2) aansluiten en OOk nog eens de video uitgang van de AVB op video ingang van de tv (stap 3) uitvoeren ???

Zo kom ik geloof ik snoeren en aansluitpunten tekort..... Of is het 1 van deze mogelijkheden ? (... gezien de punten (1, 2, 3) lijkt het allemaal te moeten, maar ik twijfel hiereen beetje aan....
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :?

Je sluit voor DD/DTS geluid de speler inderdaad OF coaxiaal OF optisch aan.
Dat heb ik gedaan.
Vervolgens heb ik met een scart-kabel de speler aangesloten op de TV.

Dan heb je alles aangesloten. Al het geluid komt binnen op de versterker, want MP# geluid wordt ook digitaal doorgegeven.
En het beeld en geluid komt binnen op je TV via de scart.

Dus je hoeft maar twee kabels aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:32

Exirion

Gadgetfetisjist

arjandijk schreef op 20 oktober 2002 @ 14:33:
helemaal mee eens, het verschil zit gewoon tussen de oren, warmere of killere 1-en en 0-en bestaan niet, anders zit er iets niet goed in je versterker als die het geluid coaxiaal anders weergeeft als optische.
Dat is niet waar. Bij coxiaal is er immers een electrische verbinding tussen de aangesloten apparatuur en bij optische verbinding niet. Dat betekent dat er bij optische verbinding geen storing overgebracht kan worden.

Als je bijvoorbeeld een PC op een dure installatie aansluit via coxiaal dan is het waarschijnlijk dat er storing van de PC voeding wordt overgebracht op het circuit van het ontvangende apparaat. Bij optische connectie vermijd je dit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Exirion schreef op 21 oktober 2002 @ 09:33:
[...]

Dat is niet waar. Bij coxiaal is er immers een electrische verbinding tussen de aangesloten apparatuur en bij optische verbinding niet. Dat betekent dat er bij optische verbinding geen storing overgebracht kan worden.

Als je bijvoorbeeld een PC op een dure installatie aansluit via coxiaal dan is het waarschijnlijk dat er storing van de PC voeding wordt overgebracht op het circuit van het ontvangende apparaat. Bij optische connectie vermijd je dit.
laten we er nog even op doorgaan joh, bij optisch kan het licht wat minder goed weerkaatst worden ofzo, waardoor je ook storing krijgt. Volgens mij zit er ook wel wat foutcorrectie in het signaal zodat niet de eerste de beste voeding voor storing zorgt, en als je zo overtuigd bent van dit standpunt, omschrijf de storing dan eens en waaraan zou je deze storing kunnen horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Ach die HIFI nerds weten niet meer van ophouden man! Als je ook op www.hifi.nl kijkt, maakt het volgens hun zelfs nog uit welke KLEUR je speakers hebben op het geluid. Witte speakers zouden anders klinken dan zwarte speakers... :? :z

Ik heb 2 metel coaxiaal langs 2 voedingen lopen (dvd en versterker voeding) en het klinkt nog steeds als een zonnetje... Of mijn gehoor is verrot, kan ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 8504 schreef op 21 oktober 2002 @ 11:06:
Ach die HIFI nerds weten niet meer van ophouden man! Als je ook op www.hifi.nl kijkt, maakt het volgens hun zelfs nog uit welke KLEUR je speakers hebben op het geluid. Witte speakers zouden anders klinken dan zwarte speakers... :? :z
WTF meen jij serieus dat jij het verschil NIET hoort tussen een witte en een zwarte speaker?

Ik denk dat het tijd wordt dat jij je oren is uit laat spuiten! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar28 schreef op 21 oktober 2002 @ 09:25:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :?

Je sluit voor DD/DTS geluid de speler inderdaad OF coaxiaal OF optisch aan.
Dat heb ik gedaan.
Vervolgens heb ik met een scart-kabel de speler aangesloten op de TV.

Dan heb je alles aangesloten. Al het geluid komt binnen op de versterker, want MP# geluid wordt ook digitaal doorgegeven.
En het beeld en geluid komt binnen op je TV via de scart.

Dus je hoeft maar twee kabels aan te sluiten.
In het inleidende stukje tekst op pag. 13 staat vermeld "... het raadzaam is om naast de digitale verbinding ook de stereo analoge verbinding te gebruiken...''. Hierdoor lijkt de verbinding mij wat ''dubbel''.... vandaar mijn eerdere (wat warrige) vraag.

Wat dus betekend dat je alle aansluitingen gebruikt. In mijn geval wordt het zowieso lastig, want mijn versterker heeft (geloof ik) geen digitale ingang, dus gaat het aleen via mijn analoge ingang.... De scart doet idd via de tv zijn werk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42112

At Lost.

Dat staat ook in de handleiding van de 444, laat je niet gek maken.
1 verbinding is genoeg hoor. :)

Ik stond ook :? te kijken en heb alles inderdaad verbonden. Onnodig dus, bleek later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 19-07 08:33

delorean7

Let's take the Aston toni

Anoniem: 26457 schreef op 21 oktober 2002 @ 13:00:
[...]

In het inleidende stukje tekst op pag. 13 staat vermeld "... het raadzaam is om naast de digitale verbinding ook de stereo analoge verbinding te gebruiken...''. Hierdoor lijkt de verbinding mij wat ''dubbel''.... vandaar mijn eerdere (wat warrige) vraag.

Wat dus betekend dat je alle aansluitingen gebruikt. In mijn geval wordt het zowieso lastig, want mijn versterker heeft (geloof ik) geen digitale ingang, dus gaat het aleen via mijn analoge ingang.... De scart doet idd via de tv zijn werk goed.
Wat is dat nou weer voor een bullcrap!? Lekkere handleiding, je kan toch niet en digitaal en analoog tegelijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

delorean7 schreef op 21 oktober 2002 @ 14:07:
[...]

Wat is dat nou weer voor een bullcrap!? Lekkere handleiding, je kan toch niet en digitaal en analoog tegelijk gebruiken?
Dat gaf dus de verwarring ook bij mij.... misschien dat iemand hier een antwoord of een andere zinnige uitspraak op heeft ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42112

De verheldering is dat je het anders kunt lezen.
Die opsomming kun je zien als opeenvolging van stappen, maar ook als opsomming.

Een beetje onduidelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
je kunt iig wel digitaal en analoog tegelijk aansluiten.

Wat ik me dan wel afvraag is of je hogere kwaliteit kunt behalen door analoog aan te sluiten voor de cd's en daarmee de (eventueel slechte) d/a converter van de versterker te omzeilen en de (eventueel betere d/a converter) van de dvd speler te gebruiken.

Of is het zo dat de versterker het altijd eerst omzet naar digitaal, het dan door zn processor laat lopen dan weer omzet naar analoog en dan weergeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"De 444 is na ombouw namelijk automatisch EN handschakelbaar regiovrij. Dat betekent dat ALS er ooit RCE op regio 2 t/m 6 uitgebracht gaat worden, je deze machine met de hand op de juiste regio in kunt stellen. Future proof dus.
^ ^ ^
wat wordt hier mee bedoeld??

Ten tweede is na ombouw op de 444 de Macrovision kopieerbeveiliging uitgeschakeld. Ook dit kan met de 454 niet.

Tenslotte is de 444 wat "makkelijker" met herschrijfbare DVD's gemaakt op computerbranders. De 454/350 serie pakt sommige discs helaas niet. We verwachten echter dat Pioneer dit laatste t.z.t. met een firmwareupdate op zal lossen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo ? Je deelt toch iets mee, of wil je een bevestiging of dit wel klopt ? (... en niet te ongeduldig worden hoor ;) ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou...ik raag wat daarmee bedoeld wordt bij dat eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sommige DVD's slikken regio vrij niet. Je moet dan 'hard' en handmatig de regio instellen.

regio vrij = geen enkele regiocode
handmatig regio = hard op de benodigde regiocode zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok das duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Daarom is zo'n speler die je oneindig handmatig kan instellen ook altijd "future-proof".

Nieuwe beveiligingen kunnen achterhalen of je speler automatisch switched, zodra de ebevieliging dat door heeft staakt hij het spelen. Het is nog onduidelijk of die beveiliging werkt bij alle speler die automatisch switchen.
Gelukkig zijn er maar heel weinig dvd's die überhaupt gebruik maken van de extra beveiligingen als RCE. En misschien stoppen ze in de nabije toekomst wel helemaal met regiocodes, omdat het toch allemaal zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Het eige wat de DVD spelers van Pioneer nog niet hebben is SVCD ondersteuning :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476 schreef op 07 November 2002 @ 09:49:
Het eige wat de DVD spelers van Pioneer nog niet hebben is SVCD ondersteuning :'(
De mijne wel.. (DV-444) het is alleen niet officieel...

http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Anoniem: 8504 schreef op 07 November 2002 @ 12:02:
[...]

De mijne wel.. (DV-444) het is alleen niet officieel...

http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.php
Jups, I know now. Ik had het gelezen in mijn eigen topique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30271 schreef op 06 november 2002 @ 21:04:
nou...ik raag wat daarmee bedoeld wordt bij dat eerste ;)
Sorry, sorry, sorry.... te snel gelezen (... en geoordeeld..). _/-\o_
Pagina: 1