Dilemma 2e systeem, een P4 of AMD ?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Aangezien ik nog niet veel kennis heb mbt P4 systemen hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.

Aangezien ik mijn eurotjes terug krijg van mijn 7vrxp-bordje en ik nog een
msi turbo2 + 1800+ + 512 pc133 heb liggen, wil ik dus een ander mamaplankie met proc-je en geheugen.

KT400 amd -> geen prestatiewinst t.o.v. KT333 -> zal dit verbeterd worden na evt biosupdates ??
P4 + pc1066 -> prijs-prestatie verhoudingen niet al te best.
P4 toch nog aardig aan de prijs alhoewel de 2400+ nagenoeg hetzelfde kost als de P4 2.4 533fsb.

(Check mijn beide specs, eindresultaat zou moeten zijn 2 up to date PC's)

Last but not least is dat ik mijn uitgaven niet al te hoog wil gooien. Belangrijkste vind ik het mamaplankie wat tock wel een aantal proccessoren mee moet kunnen.

Ik heb zo hier en daar al aardig wat gelezen maar toch heb ik nog twijfels, wie kan mij de beslissende info geven........

THX

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Ik weet niet wat je budget is, maar als je een goede prestatie wilt zou ik voor een Asus P4T533-C met 256 of 512 MB PC1066 RIMM gaan, kost niet veel meer dan een DDR bord + DDR geheugen en heeft de beste prestatie.

Als CPU zou ik de 2.53 of 2.66 ghz nemen, deze zijn sterk gedaald in prijs.

Maar nogmaals, alles hangt af van je budget.

Check eens http://shop.informatique.nl de online configurator.

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Wil je die tweede bak een beetje up-to-date maken, dan zal je er op zijn minst een moederbord met DDR geheugen in moeten gooien met de bestaande proc of eventueel een nieuwe. Een andere videokaart zou trouwens ook niet misstaan.

Een andere mogelijkheid is om over te stappen op het P4 platform. Dat hoeft niet eens zo duur te zijn. Neem bijvoorbeeld een Epox bordje (4BEA), dan heb je een P4 bord met 845E chipset, dus ondersteuning voor 533mhz fsb, met ddr geheugen. Lekker stabiel, en een bijkomend voordeel is, als je dat waardeert, dat dat bord redelijk lekker kan overclocken.

Als je zoals je zelf zegt voor een 2,4 wilt gaan, dan verschillen AMD en Intel inderdaad niet veel in prijs en prestaties. Ook de moederborden en het geheugen schelen weinig in prijs. Blijft over je persoonlijke voorkeur, waarover ik weinig kan zeggen.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou in ieder geval voor een boardje met een SiS-chipset gaan :) Zijn cheap en superstabiel :) Voor AMD de MSI 745 en voor Intel de Assu P4S533 ofzow :)

webOS all the way!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:20

EaS

Dilemma 2e systeem, een P4 of AMD ?
en
Aangezien ik nog niet veel kennis heb mbt P4 systemen hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.
Wat is nou eigenlijk de vraag ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Sowieso eindigd dit toch weer in AMD vs Intel gebeuren.. De ene persoon vind een intel systeem fijner werken of stabieler, de andere zweert bij AMD..

Verder is het een kwestie van wat je precies met die PC wilt gaan doen..

Ik denk dat je je toch nog even wat meer moet gaan verdiepen in wat reviews, en vergelijk de verschillende benchmarks en budgetten..

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.