Toon posts:

windows 2000 domain controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een probleem als je vanaf windows XP machines bestanden kopieerd naar een windows 2000 domain controller. Dan gaat dit namelijk heel traag. Nou is er een oplossing voor dit probleem zie

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q321169

Maar als ik dus fix 1 gebruik. Ik verander een register value naar 0 dan is de volgende dag hij weer vanzelf naar 1 gegaan.

Ook als ik hem net heb aangepast en opnieuw opstart staat hij daarna nog op 0 maar als ik dan de volgende dag kijk is ie weer naar 1 gegaan.

Ik snap niet waardoor het komt dat deze steeds veranderd.

Verwijderd

Bij Fix 1 lees ik dit: -->By default, the EnableSecuritySignature value is set to 1 (ON) on a domain controller and is set to 0 (OFF) on a non-domain controller

Jij hebt het over een DC, dus zou hij op 0 moeten staan (default), probeer fixje 2 eens.

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt niet wat je zegt

Ik heb een DC dus staat hij standaard op 1 en ik moet hem op 0 zetten, dus dat doe ik maar dan staat hij de volgende dag weer op 1.

Ik zou fix 2 wel kunnen probereren maar eigenlijk wil ik weten hoe het kan dat hij de volgende dag weer op 1 staat

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:23
Ik dacht dat Windows 2000 geen domain controller meer kan zijn, dat was alleen bij Winnt4 toch?

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Bij Windows 2000 heb je alleen maar DC's, er bestaan geen PDC's of BDC's meer.

PSN: PcDCch

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:54

TwoR

Gekleurde stippen

O werkt de oplossing voor dat probleem ook bij het aanloggen op de server vanuit XP want dat duurt bij mij ook HEEEL lang. Of kan dit een andere oorzaak hebben?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Samplex schreef op 18 september 2002 @ 08:55:
Ik dacht dat Windows 2000 geen domain controller meer kan zijn, dat was alleen bij Winnt4 toch?
En hoe had je dan de authentication willen laten verlopen, zonder domaincontrollers?

Virussen? Scan ze hier!

• Samplex
ohh.. Pdc en Bdc zijn er niet meer

alleen stel je wil een nieuwe netwerk beginnen je hebt nog niks staan, en je wil geen Active directory hoe maak je dan een domain controller?

• cenix
  • Laatst online: 20-09 17:47
Waarom zou je geen AD (Active Directory) willen?

AD geeft een gecentraliseerd beheer...

Wil je geen AD, dan maak je gewoon een P2P netwerkje.. geen DC's nodig :-)

• Samplex
Ja omdat er Windows 98 Clients zijn en Windows 95 en die kunennd niet in Active directory
en je kan niet met Group policies werken op Win 9x clients met active directory
Deze server moet een File server worden en moet op aan gelogd worden

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zullen we het weer over het probleem van draco hebben? Samplex, als je een vraag hebt, is het misschien handiger om een eigen topic te openen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2002 @ 14:13:
Er is een probleem als je vanaf windows XP machines bestanden kopieerd naar een windows 2000 domain controller. Dan gaat dit namelijk heel traag. Nou is er een oplossing voor dit probleem zie

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q321169

Maar als ik dus fix 1 gebruik. Ik verander een register value naar 0 dan is de volgende dag hij weer vanzelf naar 1 gegaan.

Ook als ik hem net heb aangepast en opnieuw opstart staat hij daarna nog op 0 maar als ik dan de volgende dag kijk is ie weer naar 1 gegaan.

Ik snap niet waardoor het komt dat deze steeds veranderd.
mijn gok is dat dit gedefinieerd is, in een of andere policy... (ben geen voorstander van reghacken levert uiteindelijk meestal problemen op)

• cenix
  • Laatst online: 20-09 17:47
samplex:
er zijn client-software pakketten aanwezig om 9x machines toch in AD te krijgen

draco:
ik denk dat je ff moet wachten op nieuwe fix ;(
Pagina: 1