extreem trage pc in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
een raar probleem, al zeg ik het zelf:

we hebben hier een netwerkje met 12 pc's (win98) en 1 server (debian). de pc's draaien in een nt-domain. alle pc's hebben exact dezelfde configuratie en software (wordt dmv een image teruggezet als er een probleem is met een van de pc's). nou is er een pc die erg veel moeite heeft met inloggen. hij loopt vaak vast tijdens het inloggen, en als hij wel ingelogd is, dan werkt alles heel traag. dit geldt overigens alleen als een van de 'normale' gebruikers inlogt. als er als ADMINISTRATOR ingelogd wordt, werkt alles zo goed als normaal (ik heb nog geen probleem geconstateerd). ik heb het geheugen uitvoerig getest met een één of ander simtest-progje, en aangezien er onder administrator wel gewoon ingelogd kan worden denk ik dat het de netwerkkaart niet kan zijn. ik heb de pc al meerdere malen voorzien van nieuwe sorftware (dezefde image als bij alle andere pc's).
wat kan dit zijn?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
misschien heb je de restricties op het IP van de machine zo gezet dat alleen administrator er echt snel mee overweg kan, maar dat een gewoone user op authorization moet w88 en het vaak moet vragen voor die dat krijgt?
is maar een suggestie...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mischien die pc een net andere configuratie? Ander type mobo b.v.?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 17 september 2002 @ 20:43:
Mischien die pc een net andere configuratie? Ander type mobo b.v.?
Nope dat kan niet. Wanneer hij als admin inlogt werkt wel alles normaal :z

Verwijderd

Heb je ook geprobeerd op dat systeem als een andere gebruiker in te loggen dan Admin en de originele gebruiker? Wat ik zelf eens naar veel puzzelen heb ontdekt, was dat de user een mapping bleek te hebben op 3 cd's in een cd tower/wisselaar, die bij inloggen opnieuw werden aangemaakt. En dan duurt het inloggen behoorlijk lang...

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
inloggen onder een andere gebruiker dan de bestaande gebruiker is niet mogelijk, tenzij die gebruiker eerst een account krijgt. als hij een account krijgt is hij dus een bestaande gebruiker, en hebben we weer hetzelfde probleem (circeltje, nietwaar) :P
de pc heeft ook geen afwijkende configuratie, en ik heb ook niets met de restricties gedaan (ik heb de pc al meerdere malen voorzien van dezelfde image die voor alle andere pc's gebruikt wordt)
ik weet het echt niet
kan het echt niets met de netwerkkaart te maken hebben? (lijkt me zelf ook sterk, maargoed)

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

bit-slave schreef op 18 september 2002 @ 16:44:
kan het echt niets met de netwerkkaart te maken hebben? (lijkt me zelf ook sterk, maargoed)
Zou op zich wel kunnen, maar dan blijft het vreemd dat je het probleem als admin niet hebt.
Pagina: 1