Toon posts:

[Debian]Hoeveel cd's van debian moet ik downloaden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben beizg met het downloaden van de IMages van debian 3.0_r0 vanaf de ut twente. Alleen nu zijn het er 7 images. Ik heb nu image 1 t/m3 binnen. Nu vroeg ik me af of ik al kan beginnen met de installatie van debian op mijn dell latitude cpx

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je kan beter de 4 disketjes downloaden en een netinstall doen. Dan trek je geen overbodige zooi die je nooit gaat gebruiken mee binnen.

Je had beter dit topic geopend VOOR je begon te downloaden, nu heb je 1.8Gig verspilt *sigh* :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ja, in principe voldoet de network install cd. Dat geeft je een basisysteem waarmee je de rest van de software die je nodig denkt te hebben gewoon apt-getten. Kappen met downloaden dus en aan de slag jij! ;)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
1 t/m 3 heb je genoeg aan, en kan je echt alles wat je wilt mee installeren :)

gewoon beginnen dus :Y)

Verwijderd

Topicstarter
XTerm89D schreef op 17 september 2002 @ 13:53:
Je kan beter de 4 disketjes downloaden en een netinstall doen. Dan trek je geen overbodige zooi die je nooit gaat gebruiken mee binnen.

Je had beter dit topic geopend VOOR je begon te downloaden, nu heb je 1.8Gig verspilt *sigh* :)
ach zo heeft chello ook nog wat te doen....

Verwijderd

1 is genoeg, de andere zijn niet echt nuttig, behalve voor applications ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Dus hoe moet ik het zien?

Op cd 1 staat het "base system" en op die andere 6 cd's staan alleen maar add ons...
Ik kan me herinneren dat de vorige versie maar 4 cd's had. Dan hebben ze aardig wat bijelkaar zitten proggen...

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
bij elkaar proggen is denk ik niet het goede woord, het is meer bij elkaar sprokkelen en testen of het wel of niet goed samenwerkt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gewoon een netinstall ISO van 30MB ergens wegvissen. Ik gebruik zelf altijd de XFS Netinstall ISOs.

Verwijderd

Ik heb hier de Debian Internet install, maar het is mij niet gelukt verbinding te maken (die $@`#%^*&! bij Debian hebben alleen de dh-client en niet dhcpcd erop gezet :( )

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26
http://users.pandora.be/jozef.henckens/jay/dhcpcd

daar kan je dhcpcd downloaden als je wil... het is een statische versie dus je kan het direct runnen tijdens de installatie van debian

btw mooie sig :D

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Beetje zoeken kan er ook niet meer af? ;) Zie http://www.debian.org/CD/faq/#which-cd

En wat isser mis met dhclient?

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:01
wat moet je met dhcpcd ? dhclient is toch genoeg ?

woei!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zoek even naar deze:
bootbf2.4-xfs.iso

Dat is een vrijwel minimale bootcd van ongeveer 30 MB.. staat alles op om verder te gaan met install via ftp/http, en de mogelijkheid om je systeem partities meteen XFS te maken, wat zeker aan te raden is...

edit: http://people.debian.org/~blade/XFS-Install/download/

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Ik heb alleen cd 1 gedownload en daar staan de belangrijkste dingen wel op. Maar netinstall als je beetje snel internet hebt is ook handig :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1