videobewerking mogelijk op S-VHS in van TV-kaart

Pagina: 1
Acties:

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Topicstarter
Is het mogelijk om met de S-VHS in van een TV-kaart mijn video kcamera aantesluiten en danarna mijn filmpjes te bewerken met bijvoorbeeld adobe premiere?? Mijn Hi-8 camera beschikt namelijk niet over een firewire poort.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Ja, alleen kan de kwaliteit brak zijn. Welke videokaart gebruik je?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Tuurlijk kan dat.. Gewoon je TV prog starten, je kiest de S video poort, je laat je camera uitzenden, en met het TV prog neem je het beeld op.

Vervolgens bewerken met premiere.

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
ik ben van plan om een kaartje te halen zoiets als die van de ALDI van morgen.

Mijn Videokaart is een ATI Radeon 7000, in 'Evil Wizzard' uitvoering: TV out, VGA, DVI en Multi-Display. verder 64MB DDR.
RudiVader:, je zegt dat de kwaliteit brak is, hoe brak is brak, ik bedoel bijvoorbeeld resolutie technisch?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Ik kan je toch aanraden om een hauppage kaart te kopen, of eventueel een pinnacle, hauppage heeft er standaard een mpegrecorder bij zitten, dus dat is lekker makkelijk. Daarbij heeft die Aldi-kaart geen stereotv-ontvangst en is een tv-kaart toch hardware die regelmatig vastloopt, dus neem dan iets waar wat meer aandacht in is gestopt zodat je een beetje stabiele hardware, en vooral software krijgt. Waarschijnlijk zal de beeldkwaliteit ook wat hoger zijn

Dus koop een merkkaart, zelfs de goedkoopste zijn beter en die kosten maar 60 euro ofzo

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Ik was niet van plan om die aldi kaart te kopen, maar een soortgelijk, daarmee bedoel ik meer prijs technies dan wat dan ook. Het liefst had ik alleen een S-VHS ingang in mijn PC, maar ik weet niet of dat te realiseren is op een andere manier.
Mocht er een andere manier zijn, ik hoor het graag! (ben ook niet bang voor een beetje solderen!)

Pagina: 1