[JavaScript] kalender met dagenherkenning

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 15:35
IK moet een javascriptje maken dat er voor zorgt dat afhankelijk het de einde v/d week of eind van de maand is door moet linken naar een bepaalde htm file.
Ik zal hieronder eventjes kort beschrijven wat ik bedoel:

Dagelijks Wekelijks Maandelijk en per kwartaal
Hiervan moet ik een soort kalender hebben die dat dus doorlinkt naar een htm file (robohelp). Hij moet dus doordeweeks naar de directory of pagina waar staat wat ie dagelijk moet doen ( in txt voor een persoon) Nou dat geldt dus ook voor het einde v/d week en maand etc.

Nou kijk ik bijvoorbeeld op www.javascripts.com en zie daar een hoop voorbeelden, maaar niet 1tje die dus op een bepaalde dag of week kan linken naar een file.
Ik heb dus een tabel met icoontjes voor ma t/m vr en wekelijks, maandelijks en per kwartaal waarbij dit moet.

Aangezien ik eigenlijk alleen maar java kan lezen en een beetje knippen kom ik hier niet zo snel uit.

Wie zou mij een goede url kunnen geven of wat tips.

PS, niet een tip, van neem maar 20 java cursussen of boeken aub.
En ik heb net ook al in de faq gekeken, maar de url's etc ken ik al.

Verwijderd

Bekijk die berg calender script nou 's goed, daar hoef je toch maar heel weinig aan te wijzigen om te doen wat jij wil? Volgens mij wil jij een kant-en-klare oplossing van iemand hier op het forum...

Verwijderd

Carel schreef op 17 september 2002 @ 13:05:
Nou kijk ik bijvoorbeeld op www.javascripts.com en zie daar een hoop voorbeelden, maaar niet 1tje die dus op een bepaalde dag of week kan linken naar een file.
Ik heb dus een tabel met icoontjes voor ma t/m vr en wekelijks, maandelijks en per kwartaal waarbij dit moet.
[...]
PS, niet een tip, van neem maar 20 java cursussen of boeken aub.
En ik heb net ook al in de faq gekeken, maar de url's etc ken ik al.
En je hebt de FAQ gelezen? Dan weet je dat we hier voor je zijn om je een duw in de goede richting te geven, niet om scripts voor je te schrijven.

Neem maar een goeie javascript cursus of zo ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

All you need:

http://www.mattkruse.com/javascript/calendarpopup/

[ Voor 0% gewijzigd door André op 17-09-2002 13:27 . Reden: typo ]

• Carel
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:07:
Bekijk die berg calender script nou 's goed, daar hoef je toch maar heel weinig aan te wijzigen om te doen wat jij wil? Volgens mij wil jij een kant-en-klare oplossing van iemand hier op het forum...
Jah, hehe dat zou het mooiste zijn, maar ik weet ook wel dat ik dat niet kan verwachten en zoiezo niet mag vragen.
Maar ik wil dus wel een kalender , maar die draait dus achter 8*35 icoontjes.
Ik weet niet of diet zoiezi te zwaar is een een systeem, of moet dat wel lukken.
Maar aangezien ik eigenlijk maar 8 verschillende groepen heb zou ik dus ook maar 8 kalender moeten hebben , dan zou ik al diezelfde bestandjes moeten doorlinken naar 1 scriptje.

• Carel
THX, ik ben nu aan het kijken of ik hier iets mee kan :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

code:
1
2
nu = new Date();
mday = nu.getDate(); // lever vandaag '17' op

Dus nu maak je een array met een heleboel entries (of hoe je dat ook schrijft :P) waarin je de link zet van de pagina waar hij naartoe moet.

code:
1
2
3
links = new Array();
links[1] = 'url_voor_de_eerste_van_de_maand';
enz enz

Trouwens, als je een logische URL hebt (root/robot/20020917.txt, dat is dus jaar 2002, negende maand 09, 17e dag) kan je ook gewoon een string maken waarin de datum op die manier verwerkt zit. Dit scheelt je een hoop werk :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Verwijderd

Met een javascript tutorial zou je ook een stuk verder komen.
Zorg dat je eerst javascript een beetje beheerst voordat je het gaat toepassen, en allerlei funky features gaat bedenken. Wij zien liever dat je er zelf van leert.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.