Gisteren heb ik een Celeron 466 van m'n werk gekregen. Ik dat ding starten, alleen gepiep. Ding open, geen geheugen. OK, geheugen erin en draaien met dat apparaat. Tijdens het opstarten van Win 98 kreeg ik een heleboel foutmeldingen. Dus ik dat ding geformatteerd en Win 98 SE installeren. Na de eerste keer opnieuw opstarten kreeg ik netjes het scherm "windows 98 start voor de eerste keer op" te zien. En toen.......: startte het ding vanzelf opnieuwop met een compaq logo, gevolgd door een win98 opstartscherm en toen...... nog een keer rebooten en nog eens. Het startte dus gewoon niet op! Veilige modus geprobeerd; zelfde verhaal. Iedere stap bevestigen; zelfde verhaal. Het leek erop dat hij zichzelf rebootte na het laden van mouse.sys. Daarna heb ik een instelling in het bios veranderd, heeft hij nog 1 keer geprobeerd win 98 op te starten en daarna kwam hij niet eens meer tot z'n bios. Ik zie alleen nog een wit scherm met een patroon van groene en blauwe blokjes die heen en weer springen.
Ideeen? Iemand?
Ideeen? Iemand?