Traag inloggen met active directory onmder windows xp??

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb een server (windows 2000 server) met daaraan 2 pc's gekoppeld met windows xp. Ik heb op de server een active directory aangemaakt. Alles werkt daar gewoon normaal. Nu laat ik de 2 machine's inloggen onder dat domein. Alles werkt opzich goed alleen als ik inlog dan duurt het een paar minuten voordat ik pas echt ingelogd ben. Nu heb ik me laten vertellen dat het met de DNS heeft maken maar ik heb daar van alles geprobeerd maar niks werkt. Iemand bekend met dit probleem??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46

Predator

Suffers from split brain

Waar draait je DNS server op ?
Op de DC of ergens anders ?
Is die ook als DNS ingesteld op je clients ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ccm1982
De DNS staat ingesteld op de server (windows 2000 server)
Hoe moet je dat op een client instellen dan??

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ccm1982 schreef op 17 september 2002 @ 13:23:
Door de clients de windows 2000 server als DNS server te laten gebruiken (TCP/IP properties) Als ze de DNS server van je provider gebruken moeten ze eerste 87 time-outs overleven vopordat ze een keer een broadcast voor de domain name gaan doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46

Predator

Suffers from split brain

ccm1982 schreef op 17 september 2002 @ 13:23:

In de TCP/IP settings bij je client het ip van de server als DNS server geven :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ccm1982
Mm dat moet ik even dan bekijken(kan er momenteel niet bij) Volgens mij staat het op automatisch ingesteld. Maar je heb het over een provider. Ik neem aan dat je een internet provider bedoeld (sorry als dit allemaal een beetje dom klinkt maar het is allemaal redelijk nieuw voor mij). Maar ik heb daar momenteel geen internet op dus wat moet ik dan bij die DSN instellen? Automatisch of een bepaald ip adres?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
als het aan je DNS server ligt is dat makkelijk te testen

edit even je %windir%\system32\drivers\etc\hosts

zet hier even onder
code:
1
2
127.0.0.1       localhost
IP1     je server hostname

waar IP1 je server (domain controller) IP adres is

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

pssst, ik wilde eigenlijk op je nieuwste post reageren, maar die werd gesloten. Ik hoop dat je dit nog onder ogen krijgt...

JSS zegt dat 'we' het zelf niet precies weten. Maar ik heb het zelfde meegemaakt en (door veel te lezen!) ook zelf opgelost.

DNS is het belangrijkste onderdeel op je server. Werkt die niet goed dan doet alles raar, traag of niets. Oke, waarschijnlijk heb je de server mbv wizards geïnstalleerd. En ik neem aan dat je twee netwerkkaarten hebt, een voor de twee XPs en een voor internet.

Dit moet je doen:

Verwijder de 2 DNS server IP adressen uit het TCP/IP eigenschappen scherm van je internet netwerkkaart.

Configureer de DNS zodat er doorstuurservers bekend zijn. Dat zijn de 2 DNS adressen die bij je ISP horen. Je moet dan de '.' (root) zone verwijderen.

Installeer DHCP voor de clients, stel de server opties in zodat de clients DNS, Router en Gateway instellen naar het IP van je server. Je hoeft nu niets meer op de clients in te stellen.

Nu gaan alle DNS aanvragen netjes naar je server en als deze DNS het niet weet vraagt ie het aan die van de ISP. precies zoals het moet!

Verwijderd

Wat probeer je nou te bereiken :? Een topic van 15 maanden kicken om uit te leggen hoe iemand DNS forwarding moet configureren en het op de clients in moet stellen :? Liever niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.