Toon posts:

Maximale lengte COAX zonder versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds 1,5 jaar mn PCTV kaart weer uit het stof getrokken aangezien er EINDELIJK fatsoenlijke drivers voor XP te krijgen waren.

Nou heb ik mn pc-kamer op zolder en ziet het schema van de bekabeling er zo ongeveer uit:

VERSTERKER----->woonkamer (ca. 8m)
\
\__>naar 1e verdieping (10m)->VERSTERKER->zolder(ca.12m)

Nou vindt de PCTV kaart geen zenders meer. Hij komt ze wel tegen, maar vindt ze niet goed genoeg om op te slaan. Zou het kunnen zijn dat ik in de 12m COAX die naar zolder loopt NOG een versterker moet zetten of zou het aan de tuner op de kaart zelf kunnen liggen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

2 dingen:

als die kaart geen of maar heel weinig zenders vind dan:

1. is die coax gewoon verrot, of ergens sluiting, of juist niet, ofzo

2. stel het goede beeldformaat in ... bij sommige kaarten kun je meerdere PAL formaten instellen, als je de verkeerde kiest, dan vind ie net als bij jouw weinig zenders.

ps. waarom in hemelsnaam 2 versterkers in huis!? Zonder versterker moet dit ook prima gaan. (als je natuurlijk fatsoenlijke kabel gebruikt...)

Alles kan stuk.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
het kan zelfs wel zijn dat je signaal nu te sterk is geworden.
Je raakt niet zo gek veel signaal kwijt hoor met 20 meter coax (bij een goede kabel is het zo'n 12 db per 100 meter). Als het een beetje fatsoenlijke versterkers zijn versterken die de boel tussen de 10 en 20 db, in het ergst geval versterk je het dus 40 db en dan is het signaal zo sterk dat de meeste tv kaarten (en videorecorders) er gewoon niet mee overweg kunnen.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt, ik ga er ff een versterker uittrekken. Aantal versterkers komt ook door het feit dat ik de kabels moet splitten. Heb daar dus splitters met versterker voor gebruikt.

En welk PAL formaat moet ik dan gebruiken? Hij staat standaard op gewoon PAL en volgens mijn weten is dat ook de juiste voor nederland.
Andere PAL formaten zijn:
PAL M
PAL N
PAL DK
PAL I

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 21:04
Wij hebben nu vanaf het kastje in de muur:

1 meter in woonkamer
20 meter naar zolder
Dit werkt perfekt.

Nu komt er nog een splitter op ongeveer 10 meter van de 20 meter kabel, en die 2e kabel wordt dan ook nog eens 10 meter ongeveer naar mijn nieuwe PCTV Pro kaartje.

Dus een totale lengte van 1 + 20 + 10 meter, is het signaal dan nog sterk genoeg? Of moet ik toch echt aan een versterker.
We hebben volgens mij redelijke goede kabels liggen...

SRK35ZS-W

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een versterker tussenuit gehaald maar dat heeft geen nut. Het signaal is dus ook niet te sterk. Ik heb de kabel even aan een gewone TV gehangen en daarop krijg ik wel beeld. Kans is dus groot dat de tuner van mn kaart naar de joden is...

Verwijderd

Probeer je pc dichtbij de wandcontactdoos te zetten met een korte kabel zonder versterker. Als ie dan ook niks vindt is ie zeker kaduuk

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 21:04
Ik heb gehoord dat er achter de wanddoos (waar TV + Radio signaal binnenkomen), gewoon een splitter hangt, die het Radio + TV signaal splitsen.

Is het dan ook mogelijk om boven de TV kabel te splitten en dan één signaal naar de TV te laten gaan en de ander naar de Radio? Of klopt mijn theorie niet :)

SRK35ZS-W

Pagina: 1