Starboot loader geinstalleerd partitie(table) weg?

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
http://www.tweakers.net/meuktracker/2689
:'( :'( ik had de boodloader die laatst terug te vinden was in meuktrack (op de frontpage) geinstalleerd.
Kennelijk iets vout gegaan; ik rebooten
krijg ik de volgende melding:
no operating system found
...
kut kut kut dus even met fdisk (win98 boot disk) gekeken wat en hoe 't zat;
wat blijkt al mijn partities staan er nog op maar.... ze zijn 0mb groot (volgends de table set) - en allemaal van 'non dos format' (was gewoon fat32)
Wat kan ik nu doen? ik ben ho-pe-loos:
al mijn mp3, films, spellen maar ook m'n huiswerk, projecten van m'n werk, school alles ben ik straks kwijt :'( of het moet terug te halen zijn somehow.
Kan iemand mij hier bij helpen? ik weet 't echt niet meer ...

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Begin met de HDD uit de machine schroeven en in een andere stoppen, op die manier kan het niet nog meer verkeerd gaan. Stop 'm in een 2k/XP(/Linux) machine om wat meer (grafische) controle te hebben. Kijk er evt. ook met partition magic even naar.

Hier, hier en hier staan wat tips over het partitie types etc. die je moet ingeven. Staat dat allemaal goed?

In ieder geval kunnen ze in Opslagmedia & I/O Controllers misschien beter helpen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Bedankt voor 't moven van 't topic.
Ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen en wat ik moet doen om m'n data alsnog veilig te stellen ... dus als iemand mij een (werkende) oplossing kan bieden ... ik ben hem / haar eeuwig dankbaar.
Ik heb het volgende trouwens geprobeerd:
via fdisk /mbr die f0cking bootloader d'r afgeflikkerd ...
en fdisk gestart.
op m'n 2 hd's geeft ie bijde 't volgende aan:
partitie
1 <0mb
2 <0mb
.. etc...
total free disk space 60gig of zo
nieuwe partitie proberen te maken via fdisk maar dat ging niet omdat er geen vrije ruimte was.
Dus had ik m'n 1e partitie d'r afgeflikkerd (was toch maar windows) ... maar ik kan geen partitie aan maken. :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

er zijn bedrijven die voor veel geld je data terug kunnen zetten.
wellicht had het makkelijker geweest als je die bootloader erop had laten zitten.

kvrees echt dat je pecht hebt, maar ik hoop ook dat je er wat van hebt geleerd.
(zo had ik eens een optie verkeerd aangeklikt in wipe van pctools/nu zodat ie nadat ik bad was geweest alles op mn had vervangen door random/nulletjes data)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer er zo min mogelijk aan te 'prutsen' en hang die schijven in een andere PC. Download enkele data recovery tooltjes om te kijken met welke je het boeltje terug kunt krijgen. Ik heb iig goede ervaringen met Easy Recovery. Zoek eens op "undelete" of "data recovery" met Google en/of op de grotere softwareparadijzen, zoals download.com :)

Als je 2K/XP draait probeer ook eens Bootpart om te kijken wat er van de NT bootsector is overgebleven: http://www.winimage.com/bootpart.htm

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
PipoDeClown: hoeveel is veel geld? en wat kunnen die bedrijven wat 'wij' niet kunnen? Ik heb een 56kb/s verbinding en kan 't me gewoon niet veroorloven om alles wat ik heb gedownload maar ook wat ik heb geupload (school / werk) bestanden om opnieuw binnen het halen.
BalusC: er 'stond' linux mandrake 8.2 op samen met windowsxp :) - en dan nog 6 overige partities ingedeeld op: software, ftp, games, myfiles en nog wat :D
Zelf denk ik dat 't zo zit:
de data staat er nog op
alleen weet de software niet wat voor partitie 't is en waar deze begind / eindigd.
Daarom zoek ik meer naar een soort programma wat die info terug kan halen (doormiddel van m'n hd te scannnen) want in fdisk klopt 't aantal partities wel wat ie zit, maar weet niet wat voor 'format' (ext2, fat32 oid) het is.
Maar volgens mij staat de data zelf er nog wel op maar is deze dus niet toegangkelijk.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

er is hier wel een vraag geweest hoe je partities kon restoren. ben helaas ff linkje kwijt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier misschien? Recoveren van data, en nu gratis :)
Probeer deze ook eens: http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

Verder heb ik zelf (nu nog) de ballen verstand van Linux, maar ik heb het idee dat je ook kunt proberen om Lilo gewoon opnieuw moet installeren..

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
BalusC:bedankt voor de hulp dus zo ver ..ik zal 't straks als ik weer tuis ben uit testen. s er trouwens een manier hoe ik je kan contacten? naast icq?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat je ook kan doen is de bestanden van Bootstar op een bootable diskette kopieren, er zit nl. ook een DOS tool bij. Start hiermee je computer op en pas de partitie tabel aan. Als het goed is moet alles dan weer gaan werken.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Cobra_Lup: ik hoop dat je gelijk hebt.... ik ga je zoenen als da zo is ;) ......

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Laat even weten of het gelukt is, ben wel benieuwd

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
:'(
partition magic zegt dit (HD in oudere pc gehangen):
Partition magic main window
Partition Info

//edit
ben nu bezig met easyrecovery pro, kijken of die wel iets terug kan halen :? maar ik denk 't nie
dead link fixed

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd Lilo opnieuw te installeren?
Probeer ook eens een ander paritioneringsprogrammaatje zoals Ranish Partition Manager :)

Powerquest zegt dat je bij error #108 een Partitioninfo moet opsturen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
[beter laat dan nooit]
ik heb zo'n bietje alles terug kunnen halen via EasyRecovery Pro 6.0 :) mocht iemand dit topic nog naar boven halen :) dan kun je het dus via easy recovery terug halen :) [/beter laat dan nooit]

Verwijderd

die (tweede link van) BalusC is briljant!
zo zie je maar weer wat een search kan opleveren...
ff serieus, had net demo versie van bootstar geinstalleerd, leek perfect. Daarna met pqmagic een partititie weggegooid, reboot gedaan en ALLES WEG. Wel 4 paritities te zien maar allemaal 0 groot. PQMAGIC gaf "partition table error #108".
testdisk 4.4 van het net getrokken, op flop gezet (de dos directory) en tegelijk op andere pc de help lezen die er was bijgeleverd in de doc directory.

voorzichtig erdoorheen, alles wat aan waardes op het scherm kwam op papier gezet voor een eventuele recovery tool (easy recovery of ontrack ofzoiets). 3 pagina's later toch maar op "write" gedrukt, en voila. Hij doet het weer. BRILJANT!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

nu snel de pc uitzetten voordat ie zich bedenkt :D
(en een backup maken deze keer)
Pagina: 1