PDA: Bluetooth of Wi-FI?

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik sta op het punt om een PDA aan te schaffen, ik ben er uit welk model op 1 ding na, ik weet niet of ik het model met Bluetooth moet kopen of met Wi-Fi..

Ik moet zeggen dat ik me niet zo heel erg heb verdiept in ontwikkelingen op beide gebieden, behalve de Wi-Fi proef in Leiden dan..

Als Wi-Fi doorzet zoals daar werd beschreven, dan zou ik voor Wi-Fi gaan.. Althans, vanwege de toepassingen die er werden genoemd.. Draadloos internet op een aantal locaties, zoals hotels of gewoon op straat..

Wat is verstandig? Ik ben van plan de Toshiba e740 aan te schaffen dus infrarood heb ik altijd, hiermee kan ik verbinden met mijn telefoon en deze als (GPRS) modem gebruiken.. Maar welke standaard kies ik, wat gaat de toekomst brengen? Iemand die dit beter heeft bijgehouden en me er meer over kan vertellen?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Wifi is sneller dan bluetooth, wifi is 11 megabit, bluetooth max 2/3, dus ik zou voor wifi gaan!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• TripleM
Snelheid vind ik minder belangrijk.. Ik zou het toch alleen gebruiken om wat te internetten en mail op te halen etc, dan is 2 Megabit ook al meer dan genoeg.. :) Het gaat mij er meer om wat de standaard wordt.. Zodat ik straks niet met Wi-Fi zit als openbaar draadloos internet naar Bluetooth gaat..

Sowieso weet ik niet zoveel toepassingen van Bluetooth moet ik eerlijk zeggen..

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Ligt eraan hoe snel je het wil gaan gebruiken. Momenteel zou ik nog voor bluetooth gaan icm GPRS. Wifi kan nog wel ff duren. Ik heb zelf een IPAQ 3630 met een ericsson T39, geen bluetooth op de PDA dus. Helaas, want via IR vind ik niet echt prettig. Het is traag en niet echt handig, want je moet altijd die telefoon bij de PDA houden. Maar ik zou nu bluetooth nemen, tegen de tijd dat wifi algemeen in gebruik is kan je er vast wel een add-on kaartje voor kopen voor niet al te weinig geld..

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
TripleM schreef op 17 september 2002 @ 12:13:
Snelheid vind ik minder belangrijk.. Ik zou het toch alleen gebruiken om wat te internetten en mail op te halen etc, dan is 2 Megabit ook al meer dan genoeg.. :) Het gaat mij er meer om wat de standaard wordt.. Zodat ik straks niet met Wi-Fi zit als openbaar draadloos internet naar Bluetooth gaat..

Sowieso weet ik niet zoveel toepassingen van Bluetooth moet ik eerlijk zeggen..
Het bereik van wifi is enkele honderden meters, van bluetooth ong 11.
Nog een voordeel van wifi, en een openbaar bluetoothnetwerk zal er "nooit" komen omdat het bereik te klein is, wifi waarschijnlijk wel!!!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• TripleM
Ah kijk dat van dat bereik wist ik niet.. Dan heeft Bluetooth voor mij minder nut, of er moeten hele interessante toepassingen voor zijn..

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Bluetooth is meer een manier om verbinding te maken met andere hardware (mobiele telefoon, printer, andere pc e.d.). Als het alleen om het draadloos internetten gaat is wifi misschien een beter idee. Maar het kan dus nog wel even duren....

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17
als je je richt op de toekomst weet je het eigenlijk maar nooit, als je hem wil gebruiken voor internet raad ik je wi-fi aan tenzij je internet via je mobiel, dan is bluetooth handiger.

• TripleM
EnsconcE schreef op 17 september 2002 @ 13:05:
als je je richt op de toekomst weet je het eigenlijk maar nooit, als je hem wil gebruiken voor internet raad ik je wi-fi aan tenzij je internet via je mobiel, dan is bluetooth handiger.
Dat kan gelukkig ook via infrarood.. Dan neem ik toch maar Wi-Fi denk ik, aangezien Bluetooth weinig kans maakt op dit moment om voor draadloos internet in het openbaar te worden gebruikt..

Bedankt, mochten jullie nog andere tips hebben dan hoor ik het uiteraard graag..
Pagina: 1