Toon posts:

Monitor maakt raar geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn monitor is gestorven, sloeg opeens uit en rook niet echt goed van binnen :). Heb ik een ander beeldscherm gepakt in het huis :D maar deze maakt ook een beetje een trillend geluid als ik me oor op de monitor leg en soms geeft die ook een harde tik. Moet ik me nu met dit beeldscherm ook zorgen gaan maken of is dat nergens voor nodig :)???

Ik heb natuurlijk geen zin om weer een nieuwe te moeten kopen, zo blijf ik aan de gang :)

Verwijderd

Elke monitor maakt raar geluid als je je oor erop legt....

Die harde tik,... is die er alleen bij wisseling van screen, dus b.v. : windows > spel?

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmm....nog niet echt opgelet maar volgens mij maakt die het gewoon soms, het komt maar af en toe voor...

Wel als ik me hand bovenop de kleine gaatjes opp de monitor leg voel ik dat die best warm is.

Verwijderd

die tik is resolutie wisseling!

Maar maakt je monitor ook een vreemd geluid met opstarten, een hoge pieptoon van ongeveer 15 Khz??
Of in Andere 256 kleuren programma's???

Verwijderd

Het kan goed zijn dat je aansluiting van de stroom achterin je beeldscherm "scheef" zit en dan gaat de monitor piepen!!
Dus ff checken!! :9~

Ik heb namelijk precies hetzelfde, bij het opstarten piept de monitor maar dat komt doordat er achter iets verkeerd zit en dat doet ie alleen on 256 kleuren modi / programma's of in lage resolutie! (640X400)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Een constante hoge pieptoon kan een slecht contact betekenen in je hoogspanning of dat er een hoop vervuiling aanwezig is op je hoogspannings gedeelte van je monitor. Voorzichtig schoonmaken (of laten doen) helpt vaak al goed.

Meh ...

Pagina: 1