WINXP Start knop en desktop weg

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Sinds vandaag zijn onder windows xp mijn start knop en desktop verdwenen. Ik kan dus niet zo heel veel meer. Wel kan ik via task manager als ik naar RUN ga dingen opstarten en bladeren naar lokaties op m'n harde schijf.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Zelf zit ik eraan te denken op system restore te gebruiken maar hier kan ik niet meer bij komen omdat m'n start knop weg is. Naar welke locatie moet ik bladeren om system restore te vinden?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat voor een videokaart heb je? Het lijkt er op dat je een 'tweede' buraublad hebt geactiveerd...

/edit

Kijk even onder de eigenschappen van je beeldscherm...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 01:30
Draait explorer.exe dan wel in je taskmanager?

System Restore: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Mijn fotografie en videografie

• mol99
Nee Explorer.exe draait niet als ik hem opstart.
Bedankt voor de lokatie van de restore functie, ik kan het helaas pas vanavon proberen want ik zit op werk. Verder ben ik er wel zeker van dat ik geen tweede desktop of iets dergelijks heb geactiveerd. Ik zal vanavond de restore functie proberen. Tot die tijd, zijn er nog andere suggesties?

Verwijderd

Je kunt gewoon bij taakbeheer nieuwe taak kiezen en dan explorer invullen. Tenminste dat doe ik altijd als explorer niet van zelf herstart na een crach

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 17:28

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:03:
Je kunt gewoon bij taakbeheer nieuwe taak kiezen en dan explorer invullen. Tenminste dat doe ik altijd als explorer niet van zelf herstart na een crach
dat is dan "explorer.exe" [zonder de kwootjes]
Maar inderdaad.. voor je gaat sys restoren, robeer de explorer dus eens op te starten..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:26
-boesOne- schreef op 17 september 2002 @ 15:18:
[...]

dat is dan "explorer.exe" [zonder de kwootjes]
Maar inderdaad.. voor je gaat sys restoren, robeer de explorer dus eens op te starten..
.exe hoeft er niet achter hoor, zoals hij het zei was dus goed :)

Maar hij had al verteld dat dat niet werkte, dus hierover doorgaan is niet echt nodig..
Ik denk dat een system restore idd het probleem kan oplossen, want het enige wat ik zo kan bedenken is dat explorer.exe corrupt is oid.

• mol99
run explore heb ik dus al geprobeerd, in ieder geval bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1