Ik heb net 512 MB geplaats maar die schijnt hij niet te willen herkennen als zodanig, hij leest maar 128 MB. Weet iemand hoe dit moeten worden ingesteld
gebeurt normaal auto. maak eens duidelijk hoe de config is. je hebt vast iets niet goed gedaan
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Je negeert een paar belangrijke regels van GoT...
1) Geen informatie over je PC (moederbord, type geheugen, etc)
2) Geen uitleg over wat je precies hebt gedaan... (dus hoe heb je het geheugen geplaatst)
Licht die twee punten aub toe, dan kunnen we je wellicht helpen...
1) Geen informatie over je PC (moederbord, type geheugen, etc)
2) Geen uitleg over wat je precies hebt gedaan... (dus hoe heb je het geheugen geplaatst)
Licht die twee punten aub toe, dan kunnen we je wellicht helpen...
Weet je zeker dat je moederbord 512MB reepjes aan kan?
Ik heb ooit 's een 256MB reepje gekocht, maar m'n moederbord (ABIT BH6) herkent reepjes van maximaal 128MB...
Toen het reepje maar omgeruild voor twee van 128MB, had gelukkig nog twee gleuven vrij...
Ik heb ooit 's een 256MB reepje gekocht, maar m'n moederbord (ABIT BH6) herkent reepjes van maximaal 128MB...
Toen het reepje maar omgeruild voor twee van 128MB, had gelukkig nog twee gleuven vrij...
het kan zijn dat je memory slot een beperking heeft in de hoeveelheid ram die ie kan zien.
iedere zijkant is een aparte bus, dus misschien heb je enkelzijdige dimm's die te groot zijn voor je bios, het zou kunnen helpen in dat geval als je dubbelzijdige dimm's gebruikt
dan wordt de helft van je capaciteit door elke zijkant gebruikt en wordt het wel herkend
maar de beste check is je boekje van je SBO of de site van de leverancier, met zo weinig info kan ik er ook niet veel van maken.
iedere zijkant is een aparte bus, dus misschien heb je enkelzijdige dimm's die te groot zijn voor je bios, het zou kunnen helpen in dat geval als je dubbelzijdige dimm's gebruikt
dan wordt de helft van je capaciteit door elke zijkant gebruikt en wordt het wel herkend
maar de beste check is je boekje van je SBO of de site van de leverancier, met zo weinig info kan ik er ook niet veel van maken.
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
zelfde probleem heb ik ook,
512 mb gekocht, wordt in "sandra" ook als 512 strip gedetecteerd.
maar geeft 256 aan.
whats the problem
8k3a
1800+ @1800+
2x 512 mb(herkend als 256) 1x 256 mb
alle drie samsung/samsung
bios 19-06-2002
ti 4200
gametheater xp
--------
iemand een oplossing?
512 mb gekocht, wordt in "sandra" ook als 512 strip gedetecteerd.
maar geeft 256 aan.
whats the problem
8k3a
1800+ @1800+
2x 512 mb(herkend als 256) 1x 256 mb
alle drie samsung/samsung
bios 19-06-2002
ti 4200
gametheater xp
--------
iemand een oplossing?
Ga eens 1 keer naar de bios en sla dan alles op... Was bij hele oude bios'jes nog wel het geval dat de nieuwe hoeveelheid geheugen opgeslagen moest worden...
Used to be Down Under... Foto gallery
Camelman, post aub ff wat info over je moederbord. Hoogstwaarschijnlijk ben je tegen een beperking daarvan aangelopen. In zeer zeldzame gevallen is een BIOS update in staat iets te verbeteren, maar hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de chipset, niet de BIOS en kan het dus gewoon niet.
Je zult die DIMM dus waarschijnlijk moeten proberen te ruilen- maar om te kunnen zeggen wat je dan WEL moet hebben moeten we weten wat voor moederbord je hebt.
Je zult die DIMM dus waarschijnlijk moeten proberen te ruilen- maar om te kunnen zeggen wat je dan WEL moet hebben moeten we weten wat voor moederbord je hebt.
Oslik blyat! Oslik!
Camelman, we zijn geen helderzienden. Dus snel wat posten (moederbord en zoveel mogelijk over de DIMM zoals wat er op de sticker staat maar óók wat er op de chippies staat en hoeveel chippies er op zitten) voor dat dit topic gewoon door mij als kansloos wordt bestempeld 
En pindaman, hou het graag bij je eigen topic.
En pindaman, hou het graag bij je eigen topic.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Bedankt voor al jullie reacties ik heb inmiddels de fabricant van mijn computer gesproken en die zegt dat mijn moederbord per slo maar 256 aan kan. Ik heb die van 512 dus al geruild voor 2 van 256....
Al met al is niemand hier echt wijzer geworden (ja, dat het niet werkt, maar dat was duidelijk
). Alsnog kansloos dus
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()