frames overlappen.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:45

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
Ik wil graag een menutje krijgen zoals op www.dreamweaver-extensions.com Ik heb dat betreffende onderdeel al gedownload.
Ik heb een webpagina gemaakt met twee frames (boven, onder) In het bovenste frame heb ik het menu zitten en dan wil ik in het onderste frame de pagina weergeven die bij dat menu hoort. Maar nu komt het pulldownonderdeel er niet goed op wanneer het bovenste frame klein is, als ik het bovenste frame groter maak ziet dat er niet uit.
Nu wil ik dus dat het pulldownmenu van het bovenste frame zeg maar het onderste frame overlapt.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Kan niet.

1. Geen frames gebruiken maar tabellen.
2. Met JS een functie maken zodat de layers in het onderste frame komen ipv in het zelfde frame als het menu.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Hey,

ten 1e de site van Dreamweaver maakt geen gebruik van frames.
en ten 2e, het is wel mogenlijk om het over het andere frame te gebruiken, maar dan moet je gebruik maken van een script.
bv: javascript, ik heb wel zo'n scriptje, is alleen een vrij lange lap code.
denk dat je heb op verschillende script pagina's wel kan downloaden.
mocht dat niet lukken, dan kan ik altijdt dat andere script wel ff online zetten.

Greetzzz gp
succ.........

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Ga eens wat opzoeken over layers, CSS en JavaScript, oftewel DHTML.
Dan zou zoiets wel moeten lukken. Dit kan overigens niet over frames of input fields heen.

offtopic:
Mr. Plaisier mag een tijdje even wat anders gaan doen en bijvoorbeeld de tijd nemen om alle FAQ van GoT en met name /13 door te nemen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 11:34:
het is wel mogenlijk om het over het andere frame te gebruiken,
Het is mogelijk om de layers in het onderste frame te laten komen. En als je errug goed bent met JS zou je het misschien kunnen laten lijken als of ze overlappen. Maar je kunt niet de layers _over_ de twee frames laten komen.
Dus moet je kiezen; of in de bovenste (maar dat vind je nix) of in de onderste (dan moet je met een JScript werken).

Je vind vast wel iets op dynamicdrive.com of hotscripts.com...
Greetzzz gp
succ.........
GoT FAQ: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Alles in table zetten en dan zorgen dat de onderste deel veranderd als je naar andere pagina gaat! :9

• Antoni
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07-2003
Try the coolmenu on www.dhtmlcentral.com. Daarmee kan je in een ander frame een menu openklappen. De grens van de frame ligt wel tussen het menu en het submenu in.

pix·i·lat·ed: 1. Behaving as if mentally unbalanced; very eccentric 2. Whimsical; prankish 3. Intoxicated; drunk.

• T-8one

T-8one

Topicstarter
Hoe geef ik een HTML file weer in een layer, ik heb wat uitgeprobeerd met dreamweaver, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Is het ook mogelijk om als target bij een link een layer op te geven? dus bijvoorbeeld
<A TARGET="Layer1" HREF="index.htm">

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

kareltje_de_grote schreef op 17 September 2002 @ 14:43:
Hoe geef ik een HTML file weer in een layer, ik heb wat uitgeprobeerd met dreamweaver, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Is het ook mogelijk om als target bij een link een layer op te geven? dus bijvoorbeeld
<A TARGET="Layer1" HREF="index.htm">

Nope.. daar houdt HTML op en begint scripting.. Dus wat willem169 zei.. dan zul je in DHTML (JS/HTML/CSS) moeten duiken.

• T-8one

T-8one

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden voor mijn probleem :*) , het leek me wel leuk om het hier even te posten zodat anderen die ook tegen dit probleem aanlopen er misschien wat van kunnen leren.

Ik heb gebruik gemaakt van de tag <iframe>
met deze tag is het zeer simpel om het gewenste resultaat te verkrijgen.
Echter let erop dat het iframe eerder wordt aangeroepen als het menu, dan pas wordt hij/zij door het menu overlapt.

bekijk hier mijn creatie: mijn voorbeeld :*)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

kareltje_de_grote schreef op 23 september 2002 @ 15:36:
Ik heb de oplossing gevonden voor mijn probleem :*) , het leek me wel leuk om het hier even te posten zodat anderen die ook tegen dit probleem aanlopen er misschien wat van kunnen leren.

Ik heb gebruik gemaakt van de tag <iframe>
met deze tag is het zeer simpel om het gewenste resultaat te verkrijgen.
Echter let erop dat het iframe eerder wordt aangeroepen als het menu, dan pas wordt hij/zij door het menu overlapt.

bekijk hier mijn creatie: mijn voorbeeld :*)
Ik zie niet dat het werkt, zal wel aan mij liggen. 8)7

Maar een iframe kan niet overlapt worden door een layer, dus misschien ligt het niet aan mij :?

Verwijderd

is dus gewoon een frame wat op een alternatieve locatie geplaatst wordt, niks dat "overlapt". Volgens Van Dale: over·Žlap·pen (ov.ww.) 1 gedeeltelijk samenvallen met een ander deel of een andere periode

• T-8one

T-8one

Topicstarter
dat bovenste is een menutje, en dat onderste is een frame,

dat menutje gaat toch over dat frame heen,?

tenminste dit was wat ik wilde bereiken en in mijn vraag bedoelde, waarschijnlijk hebben jullie mijn vraag verkeerd begrepen of heb ik mijn vraag niet helemaal duidelijk geformuleerd .

Yogho zou je even nader willen toelichten wat er bij jou niet werkt? (de links werken niet dat klopt is alleen even om te laten zien hoe het ongeveer werkt.) dan kan ik dat ff aanpassen.

Verwijderd

In de nieuwste versie van IE kan een IFRAME wel degelijk overlapt worden met een DIV. Ik heb geen Netscape dus ik weet niet of het daar ook kan met een LAYER.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 01:50:
In de nieuwste versie van IE kan een IFRAME wel degelijk overlapt worden met een DIV. Ik heb geen Netscape dus ik weet niet of het daar ook kan met een LAYER.
LAYER is NS4, dus laten we dat maar snel vergeten... :Z
Het voorbeeld wat gegeven werd werkt sowieso niet in NS6+/Mozilla, maar volgens mij kan NS/Mozilla het inderdaad ueberhaupt niet...

Intentionally left blank

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Yogho schreef op 23 september 2002 @ 15:59:
[...]
Ik zie niet dat het werkt, zal wel aan mij liggen. 8)7

Maar een iframe kan niet overlapt worden door een layer, dus misschien ligt het niet aan mij :?
Correctie.
Een IFRAME kan vanaf IE5.5 WEL overlapt worden door willekeurig wat voor object dan ook.
Gewoon zorgen dat de z-index van je object hoger is dan die van het IFRAME.
Dit komt dagelijks terug in sites die ik maak

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

akakiwi schreef op 24 september 2002 @ 12:18:
[...]

Correctie.
Een IFRAME kan vanaf IE5.5 WEL overlapt worden door willekeurig wat voor object dan ook.
Gewoon zorgen dat de z-index van je object hoger is dan die van het IFRAME.
Dit komt dagelijks terug in sites die ik maak
Ah, dat verklaart het. Ik heb IE 5.0 hier op mijn werk.

Trouwens, geinige feature dat je iframes kunt overlappen. Alleen ik ben niet zo'n fan van frames.
Pagina: 1