Toon posts:

menustructuur 6510/6310(i)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zeer tevreden met mijn 6510
er is mij wel iets opgevallen bij het menu ervan (en da's ook zo bij de 6310(i) denk ik) :
bij de vroegere nokia's kon je terwijl je door het menu bladert, in de bovenhoek rechts zien onder welk menu je zit (dus het cijfer) + onder welk submenu je zit + onder welk sub-submenu je zit, enz. ... zo kon je gemakkelijk zien welke optie onder welk menu/submenu/sub-submenu,... zit , en kon je dit makkelijk onthouden om veelgebruikte opties te bereiken via "snelmenu" (dus dan druk je snel na elkaar op 'menu' en dan op de cijfers van het gewenste menu/submenu enz...)
begrijpen jullie wat ik bedoel ?

Probleem is nu bij mijn 6510 dat je in de bovenhoek rechts enkel maar één cijfertje meer ziet, namelijk het nummer van het (sub-)(sub-)menu waarin je zit ---> op deze manier is het nu moeilijker om te onthouden onder welk nummer een bepaalde veelgebruikte optie zit :(

ik vind dit toch vervelend hoor
wat denken jullie ?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 11:10:
ik vind dit toch vervelend hoor
wat denken jullie ?
Klopt dit zal idd heel vervelend zijn, maar ik denk dat je er heel weinig aan kan doen eerlijk gezegd.

En het is ook maar iets kleins, je zal nu iets meer moeten onthouden.

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand anders ervaring/last van dit 'probleem' ?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:20:
Even 24 uur wachten met kicken volgende keer. ;)

Maar ik zie eerlijk gezegd het "probleem" niet echt.
Ik neem aan dat je niet alles uit je hoofd gaat leren, dus maakt het eigenlijk niet uit of de hele code er wel of niet staat. En van diegene waar je het wel uit je hoofd wil leren, dan moet je net ff wat langer nadenken.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:39

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:20:
Gewoon onthouden waar alles zit :)

Viel me heel toevallig vandaag ook op, maar irritant vind ik t niet..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 17 september 2002 @ 22:24:
[...]

Even 24 uur wachten met kicken volgende keer. ;)

Maar ik zie eerlijk gezegd het "probleem" niet echt.
Ik neem aan dat je niet alles uit je hoofd gaat leren, dus maakt het eigenlijk niet uit of de hele code er wel of niet staat. En van diegene waar je het wel uit je hoofd wil leren, dan moet je net ff wat langer nadenken.
Ik zie zijn probleem wel en ik denk niet dat je er veel aan kan doen. Ik gebruik die "sneltoetsen" op me m35 ook, ook gedaan op me 3210 maar als ik nu hoor dat ze niet op de 6510/6310 zitten vind ik dit wel vaag? Zou nl best een opvolger kunnen zijn vanme m35. Maybe in nieuwere firmware wel?

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op 17 september 2002 @ 22:58:
Ik gebruik die "sneltoetsen" op me m35 ook, ook gedaan op me 3210 maar als ik nu hoor dat ze niet op de 6510/6310 zitten vind ik dit wel vaag? Zou nl best een opvolger kunnen zijn vanme m35. Maybe in nieuwere firmware wel?
je kunt ook op de 6510 en de 6310 de "sneltoetsen" nog gebruiken om snel in een bepaald (sub)menu te geraken, probleem is enkel dat je zelf moet 'onthouden' onder welk nummer een bepaald menu zit

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 10:31:
[...]

je kunt ook op de 6510 en de 6310 de "sneltoetsen" nog gebruiken om snel in een bepaald (sub)menu te geraken, probleem is enkel dat je zelf moet 'onthouden' onder welk nummer een bepaald menu zit
Ow ok :) Dan heb ik je verkeerd begrepen/niet goed gelezen. Maar dat is dan toch niet zó erg? Je onthoudt die dingen gewoon na 1-2 keer, tenminste, dat was bij mij wel het geval.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 23:01
Ik het menu van m'n 6310 staan gewoon de menu nummers rechtsbovenin het beeld hoor!

Verwijderd

>>> Het Grote Nokia 6310(i) topic :)

Het grote Nokia 6310(i) topic

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op 18 september 2002 @ 13:36:
[...]

Ow ok :) Dan heb ik je verkeerd begrepen/niet goed gelezen. Maar dat is dan toch niet zó erg? Je onthoudt die dingen gewoon na 1-2 keer, tenminste, dat was bij mij wel het geval.
sommige menu's onthou je minder gemakkelijk als je in de rechterhoek niet kunt zien waar je precies zit, hoor; zeker als je in een sub-sub-sub-sub-submenu zit
Pagina: 1