Toon posts:

[Win2k] Backup maken van een draaiend programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, :7

Bij ons op het bedrijf draaien we een bak met Windows 2000 server erop. Nu wil graag een backup maken van een constant draaiende database. Wanneer ik een backup wil draaien draait ie die wel maar slaat de bestanden die in gebruik zijn over terwijl die juist gebackuped moet worden.

Ik gebruik de standaard backup software van 2000. Hoe kan ik dit oplossen? Door middel van een script of batch bestandje? Kan ik met een commando deze database even uitschakelen en als de backup klaar is gelijk weer inschakelen?

Alvast bedankt _/-\o_

• [Bc]-=VorteX=-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 13:13
Tsja,

ikzelf gebruik liever ArcServe of BackupExec, die hebben namelijk open-file-options, of zelfs speciale database-agents.
MS Backup heeft deze mogelijkheden gewoon niet on-board.
Je zou eventueel een scriptje kunnen schedulen dat een kopie van je database maakt, of als je een beetje uitgebreider databaseprogramma draait deze zelf een backupje kunnen laten wegschrijven om de zoveel tijd, dan heb je in ieder geval altijd een redelijk recente backup van je dbase.

Verwijderd

idd arcserver of backupexec gebruiken om online een backup te kunnen maken.

ntbackup kan wel een dump backuppen... idd vanuit de db zelf mbv script of (bij sql) vanuit de enterprise manager een backup maken en die naar disk wegschrijven (dump maken), deze dump kan je wel backuppen met ntbackup

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58
om wat voor database gaat het eigenlijk ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oplossing gevonden: (het gaat om het programma Navision)

met het commando "net stop" kan je een programma uitschaken.
met het commando "net start" kan je een programma weer inschakelen.

Hiermee heb een een batch bestandje gemaakt waarmee ik eerst het programma uitschakel, dan de backup laten draaien en dan het programma weer automatisch
in laten schakelen.

Dan het batch bestandje laten uitvoeren in MS backup.

Thanx,

Verwijderd

en je mag je db zomaar stoppen... nah ja als het geen probleem is :)

Verwijderd

Topicstarter
'S nachts als iedereen :Z is dan geen probleem natuurlijk ;)

Verwijderd

hehe zat systemen waar het absoluut niet bij kan hoor... denk aan db's voor websites, mailservers etc...
Pagina: 1