Toon posts:

klein maar fijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ZOOOOW geachte mensjes en mensen ;-)

Ik ben nu al 3 weken opzoek naar moederborden maar kheb nog steeds niet gevonden wat ik wil. Dit komt door de eisen wie de opdrachtgever heeft gesteld. Nu hoop ik via dit forum toch in de goede richting te worden gewezen.

eisen:
1. moet een flash card op kunnen of Disk On Module. Er worden namelijk in het apparaat wat ik bouw geen harde schijven gemonteerd hij moet het doen met Flash of DOM.

2. Er moet 1 pci slot op zitten of 3 (als er 1 opzit dan neem ik een riser kaart met daarop 3 pci sloten wie dan parralel lopen met het mobo, als ik die kan vinden)

3. het moet klein zijn. de afmetingen moeten onder de 20 cm zijn of iets daarboven.

Geachte mensen waar kan ik deze moederborden vinden? Ik heb wel Mini ITX borden gezien maar ik weet niet of daar een flash module oppast zoals hier staat (http://www.mpi.ch/index.php?tid=130 , dit zijn dus de flash dingen wie ik op het oog heb.)

Geachte mensen kunnen jullie me uit deze enorme brand helpe???

grubbels,

noppwes

Verwijderd

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/apache/htdocs/mpi/index.php on line 21

Warning: Variable passed to each() is not an array or object in /usr/local/apache/htdocs/mpi/index.php on line 22
Lekkere site is dat... :/

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22

Reinier

\o/

Even de komma verwijderen...

• Reinier

Reinier

\o/

Op http://www.micropower.nl vind je misschien wat je zoekt (bij Embedded PC)

Verwijderd

Topicstarter
link is nu ok

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 17:04
Ik heb zelf een via epia c3-800 (fixed processor) en hier kan een DOC op aangesloten worden. althans, dat staat in het boekje van het moederbord. verder heeft hij 1 pci slot,s-video out, rca of 5.1 out en er zat 128mb bij voor maar 159 euro bij alternate. formaat 17*17 cm. ideaal bord.

Verwijderd

Topicstarter
de tip van Reinier is in de goede richting daar zie ik moederborden wat ok is maar ik ben vergeten 1 eis er nog bij te zetten.

In de box komt te zitten:
1 dvb kaart
1 voice over ip kaart
1 netwerk kaart

maar op het moederbord moet ook een netwerkaansluiting zitten die heeft een speciaal doeleinde. kortom ik heb dus onboard lan nodig als het ff kan.

• hullepim
op die via zit ook al een 10/100 kaart onboard

Verwijderd

Topicstarter
jah maar ik heb 1 probleem met die via. Het pci slot zit verkeerd ik kan geen riser kaart vinden zodat de kaarten parralel lopen aan het mobo. Ik had dat moederbord al ontdekt maar ik kan geen passende riser kaart vinden

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 11:36:

maar op het moederbord moet ook een netwerkaansluiting zitten die heeft een speciaal doeleinde. kortom ik heb dus onboard lan nodig als het ff kan.
Op de meeste van die Micropower borden zit toch onboard ethernet? Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik vraag me wel af of je een PCI-riser kan gebruiken, dat staat nergens genoemd.

• hullepim
er was hier laatst een animo check voor die riser van via, misschien kan je daar wat mee?

• Reinier

Reinier

\o/

Zou die VIA riser op een Micropower bord werken?
Ik heb wel een tweevoudige Micropower PCI riser gevonden: de AR-B1055.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb wel een riser gevonden met 3 pci sloten erop, ik zoek een mobo net als deze http://www.acrosser.com/products/ar-b9638a.htm dit is een goed voorbeeld

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19
Misschien is dit wat voor je:

http://www.advantech.com/....asp?model_id=1@30526&bu=

Is leverbaar met 3 onboard ethernet aansluitingen en misschien kan de riser er ook wel op:

http://www.advantech.com/....asp?model_id=1@30560&bu=

Staat de goeie kant op en 2 pci sloten dus ben je helemaal klaar!!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Moet er persé Disk on Module/Flash op kunnen? (Die zitten trouwens gewoon op de IDE-poort!) Of mag t ook met bijvoorbeeld Compact Flash? (die overigens ook (iets minder gewoon) op de standaard IDE-poort kunnen!)

Verder moet je ff kijken naar een single board computer... (niet te veel op de prijzen letten... tis niet voor niks industriële pc produkten) *D
Vaak hebben die 1 PCI slot.

Als je met risers wilt werken kun je wel op zoek gaan naar een PCI, ISA of PISA industrieel moederbordje... (PCI = PCI sloten only, ISA = ISA only en PISA komt minder voor schijnt (weet er alles van :( ) is een combinatie van ISA en PCI in 1 ISA-achtig slot.)

Sites waar je dergelijke spullen kunt vinden:
www.MicroPower.nl
www.Hermac.nl
www.Troyan.nl

(lekker handig allemaal in Nederland!)

Wat voor processor eisen heb je eigenlijk?

Het kan namelijk nog kleiner!!! maar dan wel met een 386-processor :+
(zie bovengenoemde sites)

Zomaar van 1 PCI slot er twee maken, gaat niet echt goedkoop...
Wel als je al die andere PCI-sloten met de ene IRQ van t oorspronkelijke slot wilt delen... *D
Oplossingen hiervoor zijn ook op bovenstaande sites te vinden.

Wil je groter... in Duitsland zijn ook een aantal (veel grotere) groothandels in dergelijk spul!
Pagina: 1