Toon posts:

twee harddisks in een laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enige tijd de gelukkige eigenaar van een Dell latitude CPX (p3 500 mhz speedstep, 256 mb ram)
Hij werkt perfect alleen is de hardeschijf wat krapjes. Er zit namelijk een 6,4 GB HD in die ik gedeeld heb door tweeen. Een Win2000 en de ander alvast voor Debian. Nu vroeg ik mij af of het ook mogelijk is de ide poort die voor de cdrom is geplaatst te gebruiken voor een extra Harddisk.
Ik zelf denk van wel, maar toch deponeer ik hier de vraag nog even. Ik snap wel dat het nog wel even wat "getweak" gaat worden om die HD in de laptop te krijgen maar dat zal wel lukken op een of andere manier.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zelf heb ik een Dell C800 hierbij heb ik een modular bay HD van 18Gb, deze past ook op een Dell Cpi-A 366. Misschien past zo'n modular bay ook op jouw laptop ?

Kan je gewoon bij Dell bestellen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of via pcmcia kan het ook

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
maar dan is die toch extern? lijkt me niet zo handig voor een notebook, zo weinig mogelijk externe dingen zijn wel beter.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sebas schreef op 17 September 2002 @ 17:45:
maar dan is die toch extern? lijkt me niet zo handig voor een notebook, zo weinig mogelijk externe dingen zijn wel beter.
je hebt (had) interne hdds die in een pcmcia slot geschoven konden worden (tot 2GB ging dat).
nooit echt een succes geworden omdat je omgerekend 2 gulden per MB betaalde ofzo.

extern is natuurlijk geen probleem (serieel, usb, firewire)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Is het niet makkelijker/goekoper om gewoon je HD te vervangen? Dus gewoon een 30 gig schijf (oid) ipv dat 6,4 gig ding?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Kijk, (als je er een wilt kopen), bij vraag en aanbod.... zijn ze best goedkoop.... toch? :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Moartn schreef op 17 september 2002 @ 17:50:
Is het niet makkelijker/goekoper om gewoon je HD te vervangen? Dus gewoon een 30 gig schijf (oid) ipv dat 6,4 gig ding?
Als je bios dat gewooon aankan.
weet niet of er ook proggies zijn voor notebook hdds die zo'n proggie hebben dat de info op track 0 zet

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Heb wel eens een 20 gig schijf in een Dell notebook van die leeftijd gezet... Werkte prima...

Gewoon in de winkel er ff in laten zetten... Dan weet je gelijk of het werkt of niet...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

in de select bay, of modulay bay zoals dat volgens mij @ dell heet, moet je gewoon een 20 GB ofzo kunnen stoppen lijkt me.
En als de bios het niet herkent, maybe lukt het ook met like PM progjes :?
Pagina: 1