Ik ben aan het nadenken om een oude machine in te zetten als een server voor backup en MP3 doeleinden. Het is een AMD-k6 volgezet met 4 hd's en win98 installed (64 mb intern)
Aangezien ik niet de ruimte heb voor nog een monitor, toetsenbord en een muis wil ik graag deze pc vanaf de host gaan beheren.
Ik had gedacht om de PC's met een USB cable aan elkaar te hangen. Dit lijkt me de goedkoopste oplossing en het makkelijkste, ware het niet dat ik geen idee heb hoe ik nu de PC moet beheren.
Ik weet niet of een USB netwerk te vergelijken is met een TCP/IP netwerk, indien dit zo is ben ik snel klaar. Ik kan dan met VNC alles beheren.
Het belangrijkste voor mij is het remote shutdown van deze pc. Het lijkt me niet bevordelijk wanneer ik de pc gewoon altijd uitknal.
Wanneer er geen FREEWARE remote control software is voor USB rest mij niets anders dan twee netwerk kaartjes te installeren.
Kortom: levert een verbinding met een USB kabel mij een TCP/IP netwerk verbinding op?
Tips en aanbevelingen over hoe ik dit kan realiseren met zo min mogelijke kosten zijn uiteraard welkom. Ik ben echt een n00b op netwerk gebied.
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005