zeer donker beeld tijdens spellen

Pagina: 1
Acties:

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 13:16
Hallo luitjes,

Ik heb hier de volgende configuratie:

Asus P4T-E
P IV 1800@2200
Leadtek GF 2 Pro 64MB
512MB RDRAM
Soundblaster Live

Windows XP Pro
Monitor: Hansol 701A

Ik maak geen gebruik van Detenator drivers.

Nu heb ik al sinds het begin dat ik deze configuratie heb al last van donker beeld tijdens spellen :(

Bij veel spellen kan je dit gelukkig nog corrigeren dmv GAMMA instellingen van het spel, maar bij Battlefield 1942 kan dit dus niet, en daar baal ik ENORM van.

Als ik bijvoorbeeld een bunker in loop voor ammo en health te pakken dan zie ik bijna niets meer :(

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Is het een driver issue of een hardware issue ???

Oh ja, als ik gewoon aan het werk ben op de PC dan heb ik nergens last van.
De monitor staat op zijn allerlichtst ingesteld dus hier kan ik niets aan veranderen (denk ik)

Verwijderd

Ik neem aan dat bij jou videokaart ook een gamma (of andere) instelling mogelijk is om je beeldinstellingen te wijzigen ... Deze zijn dan ook van kracht op spellen...

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Ja. optie zit standaard in de detonator-drivers. Eventjes checken dus.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
vaak is het zo dat onder 32 bits het beeld ook wat donkerder wordt,dus check dat even,16 bits is ook goed

mijn systeem.

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:30
zorgen dat het donker is op je kamer dat scheelt ook heel veel :D
zo worden de spellen ook veel mooier omdat je meer details ziet als met veel licht op de 8ergrond.
ik maak het nml ook altyd donker op m'n kamer als ik een spel ga spelen :)

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Ik ken dit probleem. Twee kenissen van mij hebben ook een Geforce 2, en daar is het beeld ook abnormaal donker. Zelfs met gamma in windows omhoog. Nou heeft 1 een progje gedownload die het beeld nog lichter maakt (voorbij de gamma van windows). weer zo niet welke. kom ik later nog op terug.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

Verwijderd

Je moet Powerstrip of dergelijk downloaden om je Brightness hoger te zetten, dit is namelijk een foutje van Nvidia in de core van hun gpu

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
dat progje heet 3Ddeep

TheS4ndm4n#1919

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Je moet de contrats/brightness van je beeldscherm goed afstellen:
contrast moet je altijd op 100% zetten
De brightness moet je zo instellen dat zwart net geen grijstint heeft.

De optimale instelling van de brightness varieert echter... Als het donker op je kamer is, is de standaard gemiddelde instelling vaak goed, maar overdag of met een grote lamp, moet je hem hoger instellen. Met direct zonlicht op je scherm is 100% brightness nog niet goed genoeg.... Overdag zet ik mijn brightness op +- 65%, 's avonds op 50%. Ik heb gelukkig een draaiknop dus kan het lekker snel afstellen.

Een ander probleem met een hoge brightness is dat hoe hoger je de brightness zet, hoe lager het contrast wordt... Bij een brightness van 100% (met direct zonlicht) zie je dus geen flikker. Voor gaming is het hoe minder achtergrondlicht je hebt, hoe beter het is voor de beeldkwaliteit...

Helemaal donker is echter erg slecht voor je ogen. 's Avonds doe ik meestal een spotje aan die ik richt op de muur achter mijn monitoren. Zo is het niet geheel donker op mijn kamer maar valt er ook bijna geen licht op mijn beeldbuizen. Dan is het contrast tussen je donkere kamer en je lichtgevende monitoren niet zo groot.

Verwijderd

Ja dat progje kan je ook gebruiken

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 13:16
Tnx voor alle replies mensen, ik ben er uit.
De Tab "kleurcorrectie" onder geavanceerde beeldscherminstellingen bood uitkomst.
Wat stom dat ik daar nog nooit in heb gekeken zeg |:(

Zoals altijd, mijn dank aan u allen is zeer groot _/-\o_
Pagina: 1