Ik heb een HP Laserjet IIIp geshared opeen Win 98 bak. Via een andere Win98 comuter probeer ik nu via het netwerk te printen. De printer staat aan, maar ophet moment dat ik print komt in de printerstatus te staat dat "tussenkomst van de gebruiker vereist". Waar ligt dit aan? Printen vanaf de servercompuwerkt prima en zonder problemen...
hij staat niet toevallig op afdrukken onderbreken?
Nee, dat staat hij helaas niet.. Zou te simpel zijn...
Printer gedeeld?
Rechten?
Papierformaat goed ingesteld?
Printerdriver OK?
Rechten?
Papierformaat goed ingesteld?
Printerdriver OK?
Forget your fears...
...and want to know more...
Het zou kunnen dat het iets met de rechten is. Ik heb op de servercompu gewoon rechtermuisknop "Delen". MAar hoe kan het dan zijn dat hij offline wordt gegeven...
Tik eens in \\COMPNAAM
Check of de printer er onder die naam bij staat.. En vraag de status op door hem te dubbelklikken.
Check of de printer er onder die naam bij staat.. En vraag de status op door hem te dubbelklikken.
Forget your fears...
...and want to know more...
Anoniem: 19701
heeft te maken met de printerinstellingen op je PC. Heb ik op mijn werk met de HP LJ4 ook.
Stel vast op A4 in en niet op "paper" of zoiets. Als je bij het printen hier pas voor kiest slaat ie de waarde niet op.
PS: als dat probleem bij de verkeerde isntelling optreedt moet ik ook latijd op "doorgaan" drukken bij de printer. Lastig, plus dat je de printer bezet houdt....
Stel vast op A4 in en niet op "paper" of zoiets. Als je bij het printen hier pas voor kiest slaat ie de waarde niet op.
PS: als dat probleem bij de verkeerde isntelling optreedt moet ik ook latijd op "doorgaan" drukken bij de printer. Lastig, plus dat je de printer bezet houdt....
Nee, nog steeds niet... Ik heb op alle 4 de comu's de papier instelling op " A4" geet, maar hij staat nog steeds op de 3 clients op "off-line". Hoe kan dat nou?? Hij wordt dus wel herkend op het netwerk....
to be sure...
je hebt de printer geshared, je zet hem in het netwerk en je hebt hem geinstalleerd. Je weet ook zeker dat je hem op de cleints als netwerk en niet als lokal geinstallerd hebt?
je hebt de printer geshared, je zet hem in het netwerk en je hebt hem geinstalleerd. Je weet ook zeker dat je hem op de cleints als netwerk en niet als lokal geinstallerd hebt?
Ja ja, ik ben geen netwerk-held, maar dit snap ik ook allemaal nog zonder probleem... Dit heb ik dus allemaal gedaan...Anoniem: 19701 schreef op 19 september 2002 @ 12:36:
to be sure...
een vergelijkbaar probleem:
http://groups.google.com/...zwoll1.home.nl%26rnum%3D1
PS: je zou de search ook nog eens in het Engels kunnen doen.......
Zoek evt ook in andere forums op die manier.....
http://groups.google.com/...zwoll1.home.nl%26rnum%3D1
PS: je zou de search ook nog eens in het Engels kunnen doen.......
Zoek evt ook in andere forums op die manier.....
Anoniem: 36884
Bij die printers kan je het papierformaat op twee plaatsen opgeven: in de printerdriver of het programma dat de printerdriver aanstuurt. Daar staat blijkbaar A4 ingesteld. Maar het kan ook via het bedieningspaneel van de laserjet. Als daar een ander formaat is ingesteld bijv. letter dan zal die melding over tussenkomst van de gebruiker verschijnen. Je computer wil dan dat je eerst A4 in de printer stopt.
Overigens krijg je die melding ook als je in de printerdriver opgeeft datv het papier handmatig moet worden ingevoerd.
Overigens krijg je die melding ook als je in de printerdriver opgeeft datv het papier handmatig moet worden ingevoerd.
Anoniem: 38336
De canon kun je instellen dat ie alles naar A4 forceert, volgens mij moet dat met de HP ook kunnen
Maar hoe kan het dan dat hij "offline" wordt gegeven...???
ik zou zeggen: probeer alle suggesties eerst uit, loop alles even na of dit voor jou het geval is en beschrijf dan het resterende probleem.Aristos schreef op 19 september 2002 @ 23:29:
Maar hoe kan het dan dat hij "offline" wordt gegeven...???
Pagina: 1