Andere autoradio, kl*te geluid???

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Ik heb een probleem met mijn carhifi. ik zal even de situatie uitleggen;

Ik heb in mijn auto 4 Pioneer E-Motion series speakers zitten. Voor 10cm en achter 16cm. Ze zijn aangesloten met 1.5mm2 dikke speaker kabels. Ok, het is het beste van het beste, maar zijn verder prima speakers. Ik had ze aangesloten op een bejaarde analoge tuner+casette autoradio, met 2 speaker uitgangen. Dit klonk eigenlijk best nog wel erg goed! Mooie volle diepe bassen, en heldere hoge tonen. Gewoon mooi geluid.. nadeel: bandjes, analoge tuner, 2 speaker uitgangen. Maar geluid was verder prima (had mijn minidisch speler aan de line-in gehangen).

Van een vriend (met een nieuwe autoradio) mag ik een Pioneer DEH-3130R autoradio+cdspeler gebruiken. Ook niet het duurste type, maar gewoon mooie degelijke standaard radio met 4x45watt uitgang en de nodige functies.

Nu ik alles heb aangesloten krijg ik niet meer dan zeg maar gerust een klote geluid uit het setje.. koud blikkerig geluid, en de bassen hebben we het maar niet over... het komt niet in de buurd met wat voor geluid ik met die oude radio had. Wat ik ook aan de equalizer instellingen pruts.

Opzich zijn het allemaal gewoon goeie spullen waar je van mag verwachten dat er toch redelijk geluid uit komt... kan iemand mij vertellen waar dit aan zou kunnen liggen?? Snap er niks van!

Verwijderd

sorry hoor maar ik weet niet hoeveel je van autoradio's weet, maar bij pioneer is alles aan bas etc in te stellen, dit was bij die andere tuner casette waarschijnlijk niet het geval.
En pioneer heeft een optie met iets van F.I.E. ofzo waardoor er meer nadruk wordt gelegt op de voorspeakers waardoor bij mij het geluid ook niet klinkt. Mischien moet je dit uitzetten als het aanstaat.

• Mr-Leo
Zoals ik al zei: "het komt niet in de buurd met wat voor geluid ik met die oude radio had. Wat ik ook aan de equalizer instellingen pruts". Heb de handleiding erbij, en echt alle bass, midd, high instellingen die erop zitten geprobeerd.

• Mr-Leo
Ik kreeg een tip van iemand dat ik misschien m'n + en - omgedaaid heb.. dat zou het kunnen zijn

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

+ en - zou kunnen, daarnaast moet je eerst even ALLES op normaal zet, dus bas, tremble, etc in het midden en functies zoals loud en andere dingen UIT. Ik had precies hetzelfde bij mijn pioneer, die nu toch echt bijna niet meer te over treffen is. KEH-8400

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Mr-Leo
Jah volgens mij had ik al eens gezegt dat ik alle instellingen al nagelopen ben :)
Ik ga vanavond de + en - omdraaien... te dunne voedingskabel kan het ook nog zijn heb ik gehoord

Verwijderd

volgens mij heeft die pioneer ook een reset knopje die je moet gebruiken als je voor het eerst de boxen hebt aangesloten, hij doet dan een soort impendantiemeting ofzo. Mischien help dat.

• Mr-Leo
Waar zou die dan moeten zitten? Staat niets over in de handleiding...

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 15:15
En als je met de loudness knop mid of hi selecteert? Dan moet je bij het juist aangesloten zijn half je auto uitdreunen...

Verwijderd

Anders wil ik vanaaf ook wel ffies kijken hoor Leo :D

• Mr-Leo
dat is dus niet het geval. hele vlakke ondiepe plop bassen, en hele schelle blikkere hoge tonen. Dus ik denk dat ik de +en- van de speakers heb ongedraaid. ga het vanavond proberen.

Verwijderd

Weet bijna wel zeker dat dat het probleem is ja... + en - omgedraaid..

• Mr-Leo
YEAH!! Dat was idd het probleem :) Super geluid nu!! *blij*
thx allemaal :-)

Verwijderd

Ýou're welcome
Pagina: 1