Toon posts:

Video opnemen met je pc TV kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik video opnemen met mijn Hauppage TV kaart
En daarna op cd/ VHS zetten ??
Hoe ?? en vooral waarmee ??

wie kan me helpen.

ik wil zo video van de tv mixen.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dat heb ik ooit eens geprobeerd met een oud anubis (jaja!) kaartje, maar dat werkte niet. ik weet niet of het wel kan...

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49
Met VirtualDub (www.geocities.com/virtualdub/)
kan je video capturen in avi formaat.
Deze kan je daarna met een tv-out kaart naar je video weer op vhs opnemen, of (eventuel na compressie) op cd branden.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Wel, ik ken de Hauppage kaarten niet maar ik behaal opmerkelijke resultaten met mijn 'oudje' een Asus 3400 A/V die dingen zijn niet meer in de handel maar de opvolger, de 3800 wel en niet eens zo heel door. In combinatie met premiere en een fijne divX codec is het een aardig aanzet tot een thuis videomix apperaat.
en hij kan zowel opnemen en afspelen, ik gooi alle DiVx naar vhs en dat ziet er prima uit. Kun je je vraag anders een beetje meer specificeren?

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon alleen een hauppage kaart en ik wil fragmenten van de tv opnemen en eventueel een vcd / svcd branden die ik op mijn DVD speler af kan draaien...
ook voor films is dat wel leuk.. kan ik met Premiere de reclame's eruit halen en dan de hele film op vcd branden.

ik kijk nu ff op die virtual dub site...

vanavond ff kijken of ik er wat mee kan. !!

tnx voor de reacties zover...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wel het is simpel, als je al tv kan kijken op je monitor dan is er waarschijnlijk al een codec geinstaleerd, ff tweaken met premiere moet die stream ook in het programma krijgen, dan kan het feest beginnen en kun je fragmenten opnemen en afspelen plakken knippen bewerken en noem maar op zoals het jezelf goeddunkt ;)

probleempje is wel dat echt grote videobestanden, zeker in premiere nogal wat van je systeem eisen. Als er een opname functie in je door hauppage aangeleverde software zit zou ik die gebruiken en de daarmee gemaakte opnames naar je video bewerker gooien, die software is (meestal beter)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik; en met welk progje ; een vcd of svcd branden nadat ik opgenomen en bewerkt heb.
ik heb ook nog geen ervaring met premiere.
ik heb geen tv-out; dus ik ben aangewezen op het maken van vcd;s.... hoe kan ik dit het beste doen ??

zijn er verder mensen die dit al eens gedaan hebben en kunnen die mensen vertellen of de Qualiteit van die video een beetje redelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit net te denken; ik heb ME dus dan kan ik met de windows movie maker ook de reclames uit een film halen :)

Verwijderd

je captuterd gewoon met virtual dub je tv-signaal in divx, en dan eventueel de reclame dr uit snijden (ook met vb) en eventueel converteren naar (s)vcd voor je dvd speler beneden..zo doe ik t ook wel ns alhoewel de kwaliteit (de orginele divx is al niet zo heel goed ik kan maximaal 352x288 capturen met mn pinnacle rave) dan wel achteruitgaat..

suc6
Pagina: 1