Toon posts:

Windows 98 afsluitprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop met het afsluiten van windows.
Iedere keer als ik hem afsluit dan geeft hij een blauw scherm en vervolgens als je dan op een toets hebt gedrukt zegt hij de hele tijd : bezig met afsluiten , je weet wel. Maar afsluiten doetie niet.

Het volgende blauwe scherm treed op :
Fatale uitzondering OE op 0028:C154E976 in VXD CALL21(01) + 000009D6
De huidige toepassing wordt afgesloten

alvast bedankt

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Heb je al op Technet gekeken?

Daar staan diverse updates voor Win98se.
Deze downen en installen.
Hopelijk fixed dit je probleem.

Btw, Je kunt ook eerst de search gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al de update voor het afsluiten van windows 98 gedownload maar dit werkte niet helaas

bedankt voor je reactie iig

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 09:05:
ja ik heb al de update voor het afsluiten van windows 98 gedownload maar dit werkte niet helaas

bedankt voor je reactie iig
Gaarne de volgende keer in je begin post vermelden wat je allemaal hebt gedaan/geprobeert (search. updates etc..) :)

Sinds wanneer heb je dit probleem? Probeer na te gaan het begonnen is na het installeren van een software pakket o.i.d.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks geinstalleerd,het is een week geleden begonnen nadat de mailserver er aflag.ik heb er toen niks mee gedaan of iets.

bedankt

Verwijderd

Zet de fast shutdown eens aan. Mischien dat het dan wel goed gaat.
Deze kun je vinden in start\programs\accessories\system tools\system info...

Verwijderd

Topicstarter
helaas lukt ook dit niet

jammer maarja
bedankt

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

ff googlen en ik kwam op de volgende melding van de toshiba site, lijkt erop dus het proberen waard: :)

Na de installatie van Sophos Anti-Virus op een Portégé 4000, Satellite Pro 6000, Tecra 8200 en Tecra 9000 verschijnt bij het afsluiten van Windows 98 een blauw scherm met de melding:

"A fatal exception 0E has occured at 0028:C1485DA6 in VXD CALL21(01) +00006D6. The current application will be terminated."

Volg de onderstaande stappen om dit probleem op te lossen:
Open in Windows Verkenner de map C:\Program Files\Sophos Sweep (dit is de map waarin Sophos zich standaard laat installeren)

Zoek het bestand INTERCHK.CFG, klik hierop met de rechter muisknop en kies Openen met . . .

Kies hiervoor het programma Kladblok (Notepad)

Voeg onder het kopje [InterCheckW95Global] de volgende regel toe:
CheckFloppyOnShutDown=No
Sluit Kladblok en sla de wijzigingen op

Start tenslotte de computer opnieuw op

http://www.computers.tosh...p?z=78&FID=TISB0000001452

succes ;)

edit:

Als dit het niet is, denk ik dat een programma oid je floppy aanroept bij het afsluiten, check daar ook eens naar...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
topperrr , ik ga het gelijk uitzoeken want het is inderdaad een Toshiba laptop en heeft ook Sohpos geinstalleerd.

hartstikke bedankt.Helaas kan ik nu nog niet kijken want degene die het probleem heeft is niet aanwezig.

Ik laat het je weten als je dat wilt.

groeten

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het dus heel heel erg bedankt he !!!!!!!

groeten

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad op een gewone pc. Nadat we win98se opnieuw hadden geïnstalleerd deed hij het perfect.
Pagina: 1