Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Wat denk je zelf ? Domeinnaam == zone, en die gaat de nameserver niet zelf lopen verzinnen.Rembrand20 schreef op 17 september 2002 @ 08:27:
Vraag 1 :
Als ik een nieuw domainname heb aangevraagd en die verwijs ik naar mijn nameserver moet ik hier dan een nieuwe zine voor maken.
[/quote]Vraag 2:
Waar komt de wois informatie vandaan.
komt die bij een nl domein van sidn of komt die bij de regegistreerde provider vandaan???
SIDN.
Verwijderd
1: Je moet idd een nieuwe zone file aanmaken.
2: De info komt idd bij sidn vandaan, maar als jij regged bij isp dan geeft die dat door aan sidn.
2: De info komt idd bij sidn vandaan, maar als jij regged bij isp dan geeft die dat door aan sidn.
... en voordat je ertegenaan loopt ... het is whois, van engels who (wie) en zijn (to be, in dit geval is).
Zine moet zone zijn, maar dat wist je ook vast wel zelf al.
Zine moet zone zijn, maar dat wist je ook vast wel zelf al.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Ik vind dit wel een interessante topic.. Ik wil binnenkort zelf misschien gaan hosten ( alleen webhosten, daar mee te beginnen ) Hoe zit dat precies als een persoon in zijn browser jouw domein intikt. Is apache zo slim om te zien wie wat heeft ingetikt en met behulp van vhosts de persoon naar de juiste page verwijst. Of moet je naast het gebruik van vhost ook een dns server op je bak gaan draaien ? Kan iemand mij dat vertellen ?
http://www.xbmcfreak.nl/
vhosts hebben in beginsel geen locale nameserver nodig, je hoeft dus naast je apache geen nameserver te draaien om met vhosts te kunnen werken. Apache herkent het adres uit de request en serveert de betreffende pagina's.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
Je verwijst een domeinnaam niet naar een nameserver. Je bij SIDN in dat jouw DNS servers deinformatie van dat domein bevat. Vanaf daar kun je 'm verder delegeren.Rembrand20 schreef op 17 september 2002 @ 08:27:
Vraag 1 :
Als ik een nieuw domainname heb aangevraagd en die verwijs ik naar mijn nameserver moet ik hier dan een nieuwe zine voor maken.
Bij gebruik van vele vhosts als gebruiker.domein.nl en gebruiker2.domein.nl kun je het beste de DNS zo instellen: *.domein.nl verwijst naar IP. Dit ipv. ze allemaal afzonderlijk laten verwijzen naar dat IP. Dat scheelt tijd enis makkelijker te veranderenErhnam schreef op 17 september 2002 @ 14:40:
Ik vind dit wel een interessante topic.. Ik wil binnenkort zelf misschien gaan hosten ( alleen webhosten, daar mee te beginnen ) Hoe zit dat precies als een persoon in zijn browser jouw domein intikt. Is apache zo slim om te zien wie wat heeft ingetikt en met behulp van vhosts de persoon naar de juiste page verwijst. Of moet je naast het gebruik van vhost ook een dns server op je bak gaan draaien ? Kan iemand mij dat vertellen ?
Pagina: 1