Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Ja, de FP is net iets te breed (op 800x600) en nu heb ik steeds een horizontale scrollbalk in beeld; voornamelijk op de frontpage zelf, maar soms ook bij artikelen. Het scheelt niet veel (maar een paar mm), dus misschien dat het nét iets smaller zou kunnen?
Ik snap zoiezo niet waarom die alweer in 800*600 gemaakt moet zijn. 3 Jaar geleden was dat ok, maar tegenwoordig zou hij toch wel op 1024*768 ontworpen kunnen worden.
Ik bedoel we zijn tweakers. Daar kan je toch van vewachten dat ze iets geld uitgeven aan leuke spullen (lees 17", 19" of groter
)
Er wordt bij de design threads met argumenten gegooid dat het lettertype niet groter kan omdat we ruimte te kort komen. Vind je het gek als je weer in 800 ontwikkeld.
Ook websites(zeker tweakers) hebben de maatschappelijke plicht om vernieuwende technieken aan te moedigen. Zodat wij tweakers werk houden
Ik bedoel we zijn tweakers. Daar kan je toch van vewachten dat ze iets geld uitgeven aan leuke spullen (lees 17", 19" of groter
Er wordt bij de design threads met argumenten gegooid dat het lettertype niet groter kan omdat we ruimte te kort komen. Vind je het gek als je weer in 800 ontwikkeld.
Ook websites(zeker tweakers) hebben de maatschappelijke plicht om vernieuwende technieken aan te moedigen. Zodat wij tweakers werk houden
Van de frontpage valt als het goed is alle belangrijke onderdelen binnen een 800x600 scherm. De keuze om een groter design te maken is gemaakt omdat we zodoende meer ruimte hebben voor advertenties (zodat dit niet ten koste gaat van de content) en we meer trackers en extra's op de FP kwijt kunnen. Het merendeel van de bezoekers werken met een hogere resolutie van 800x600. Over die lettertypes denk ik dat het niet mogelijk is om de grootte hiervan uit de stylesheets te halen, omdat dan het design niet over gelijk is, waardoor het bij bijvoorbeeld nieuwspostings niet mogelijk is om het zo te maken dat het bij iedereen er hetzelfde uitziet. Zo klein zijn die lettertjes toch ook niet?
Nee, maar als ik ze een slag kleiner maak past de FP wél op 800x600Martin Sturm schreef op 17 september 2002 @ 11:42:
Zo klein zijn die lettertjes toch ook niet?
Ik heb hier vijf monitoren in gebruik, de grootste 19", de kleinste 14", de rest 15". Ik ben namelijk een echte tweaker, die gooit dingen niet weg als 'ie wat nieuwers heeft, maar verzint daar nieuwe toepassingen voor. Heh Defspace
Verder staat mijn 19" doorgaans vol met IDE. Ik vind het dan erg praktisch om terwijl ik werk een extra pc - waar in dit geval, dus, een 15" aan hangt - te gebruiken voor handleidingen, extra informatie, google... - T'net wil dan wel eens van pas komen. Maar daar zit dus nou een scrollbar onder en dat vind ik niet mooi. Vandaar dit draadje.
Wat betreft client side style sheets: dan bepaalt de gebruiker dus zelf hoe zijn FP eruit ziet, en neemt 'ie abberraties voor lief. Nogmaals: ik ben best bereid om daar eens een dagje mee te knutselen. Daar zou ik ook graag een reaktie van de crew op zien...
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Een frontpage op 1024 breedte is iets wat in de toekomst wellicht gedaan kan worden, evenals aanpasbare lettertypes in de stylesheets. Voor de overige pagina's zie ik het nut niet zo van bredere pagina's.
Nou heb ik hier in de poll al iets over opgemerkt maar dat is helaas weggemodereerd naar dubbelpost.
Femme, je merkte daar op dat wanneer de breedte van tables niet vast wordt gelegd dit zou resulteren in een vertraagde opbouw van de pagina. Is het geen idee om in je profiel vast te leggen op welke resolutie je altijd werkt?
Misschien is het een idee om een poll te draaien met welke resolutie iedereen draait?
Femme, je merkte daar op dat wanneer de breedte van tables niet vast wordt gelegd dit zou resulteren in een vertraagde opbouw van de pagina. Is het geen idee om in je profiel vast te leggen op welke resolutie je altijd werkt?
Als je zorgt dat alles bij de standaardinstellingen er goed uit ziet is het toch verder de keuze aan de gebruikers om te kiezen voor een afwijkende instelling wat betreft resolutie/lettertype/lettergroote?Martin Sturm schreef op 17 september 2002 @ 11:42:..... Over die lettertypes denk ik dat het niet mogelijk is om de grootte hiervan uit de stylesheets te halen, omdat dan het design niet over gelijk is, waardoor het bij bijvoorbeeld nieuwspostings niet mogelijk is om het zo te maken dat het bij iedereen er hetzelfde uitziet. Zo klein zijn die lettertjes toch ook niet?
Misschien is het een idee om een poll te draaien met welke resolutie iedereen draait?
hedskes schreef op 17 september 2002 @ 07:30:
Ja, de FP is net iets te breed (op 800x600) en nu heb ik steeds een horizontale scrollbalk in beeld; voornamelijk op de frontpage zelf, maar soms ook bij artikelen. Het scheelt niet veel (maar een paar mm), dus misschien dat het nét iets smaller zou kunnen?
De frontpage is zelfs kleiner dan 800pix breed: 795pix om precies te zijn. Maar je krijgt een horizontale schuifbalk omdat de pgaina langer is waardoor er links een schuifblak komt die ervoor zorgt dat de frontpage kleiner is dan die 795pix. Dus om ervoor te zorgen dat er geen horizontale schuifbalk komt, mag de pagina niet langer zijn dan je browserscherm lang is
Pagina: 1