Pentium4 ->>> welk moederbord e.d

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Owke aangezien ik weer is aan wat nieuws toe ben en de belastingdienst toch zo vriendelijk was om mij wat centjes terug te geven vind ik dat ik toe ben aan een nieuwe pc.

Ik heb nu een AMD XP1500 en zat zelf te denken aan een P4 2000 ofzo.
Maar nu zie ik ineens van alles over northwood e.d in de search en het begint me ff een beetje te duizelen want wat moet ik er in godsnaam voor moederbord bij kopen.
Owke even de eisen -> het liefst een micro ATX aangezien ik toch een lekker klein kastje wil -> als ik straks ga verhuizen naar mijn eigen appartement wil ik niet zo'n mega kast in de kamer hebben staan.

VGA onboard -> tsja echt veel spellen speel ik niet dus ik weet niet hoe het tegenwoordig gesteld is met die onboard zooi maar als dat een beetje presteerd dan is het geen bezwaar.

Overclocken -> mwah lijkt me ook wel weer is leuk.

Sound onboard -> daar ontkom je volgens mij niet aan maar aangezien ik toch een heel mooi terratec kaartje heb mag ie weg gelaten worden.

Lan onboard -> Dat zou wel fijn wezen.

Het belangrijkste is vooral een stabiel bordje waar ik nog wel gewoon mijn DDR geheugen op kwijt kan aangezien dat Rimm geheugen voor zover ik heb kunnen zien uit benchmarks te weinig performance geeft voor je zuurverdiende knaken.

Maar de vraag is dus wel moederbord + processor + welke chipset?

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/s/sbqv02.jpg

^^^ is een Barebone misschien iets voor jou? (deze gevonden bij alternate.nl)

En verder: gebruik www.google.nl eens,

of zoek in de http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

O-)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Het bovenstaand plaatje kan leuk zijn, maar is qua uitbreiding wel een stuk lastiger.

Goede micro-atx borden voor de P4 zijn moeilijk te krijgen, dus ik raad je toch echt gewoon een normaal Full-ATX bord te kopen met een standaard midi-towertje.

De SIS 648 chipset is op dit moment na de i850e chipset van Intel de snelste chipset met ondersteuning voor DDR333, zelfs DDR400 kan ie aan.
Een goed 648 bord is de Asus P4S8X(goede specs), een andere goeie is de MSI 648Max(redelijk kaal).
Over LAN zou ik me niet zo druk maken, een 10/100 kaartje kost toch maar 10 Euro.

Wil je VGA onboard hebben, kijk dan eens naar een Intel i845G gebasseerd bord, presteren zelfs nog aardig in games

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
Ik bezit zelf de MSI 648 Max en dit is volgens de reviews geen overklokkersbord.
De Asus P4S8X is een leuke alleen issie moeilijk leverbaar.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 22:31
Ik zou de epox 4g4a nemen, heeft vga/sound onboard, veel oc opties en ondersteunt ddr333. Als je een gewone 300 watt voeding hebt kan je die houden want dit mobo heeft geen extra stroomaansluiting nodig.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Ga gewoon eerst eens wat reviews lezen met betrekking tot de gebruikte chipsets.. Daar zijn wel wat leuke dingen over te vinden. (daar zie je ook stabiliteit en overclocking in terug!)

Van daaruit kun je keuzes gaan maken voor je bordje.. Je hebt vast wel een fabrikant waar je wat in ziet, dus kijk dan wat je daar kunt krijgen.. Ga vervolgens weer eens op zoek naar reviews van dat bordje, en dan kun je prima een keuze maken..

Je bent wel op de goede weg om eerst voor jezelf duidelijk te krijgen wat je eisen zijn..

Succes met je zoektocht!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.