dvd brak

Pagina: 1
Acties:

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26
ik heb net een dvd film gekeken via mijn tv.
maar ik vind het zo jammer dat de kwaliteit zo matig is op de pc.

hoe kan ik dat verbeteren?
moet ik dan perse een dvd decoder kopen?
of is een goede videokaart, bijvoorbeeld een radeon 8500 genoeg?
ik weet dat ati al sinds tijden een hardware matige dvd decoder in zijn chips stopt.
maar zijn deze decoders ook echt goed.
en is dvd kwaliteit zoals het op een stand-alone dvd is ook te evenaren?

oja, nog enige info
os winxp home edition
2.0 @ 2.4 Ghz P4
geforce 2 mx
powerdvd - voor het afspelen van de films

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
damster schreef op 17 september 2002 @ 01:52:
ik heb net een dvd film gekeken via mijn tv.
maar ik vind het zo jammer dat de kwaliteit zo matig is op de pc.

hoe kan ik dat verbeteren?
moet ik dan perse een dvd decoder kopen?
of is een goede videokaart, bijvoorbeeld een radeon 8500 genoeg?
ik weet dat ati al sinds tijden een hardware matige dvd decoder in zijn chips stopt.
maar zijn deze decoders ook echt goed.
en is dvd kwaliteit zoals het op een stand-alone dvd is ook te evenaren?

oja, nog enige info
os winxp home edition
2.0 @ 2.4 Ghz P4
geforce 2 mx
powerdvd - voor het afspelen van de films
Hoeveel wil je uitgeven? Duurdere kaarten hebben meestal betere tv-out/filters/mpeg 2 decoders etc., dus het hangt er een beetje van af hoeveel je wil gaan uitgeven. Als je dat ff vermeld, dan geef ik wel advies m.b.t. de kaart (hetzij een decoderkaart, bijv. een creative dxr3, hetzij een videokaart, bijv. m'n radeon 9700)

Verwijderd

naja, ik heb gewoon mijn Geforce 2Ti (Asus V7700) en kijk ook gewoon perfect beeld DVD's op m'n TV of m'n monitor. Volgens mij kunnen recente comps (en dat heeft ie, 2.4ghz), prima DVD's spelen op goeie kwaliteit en ligt 't meer aan de filter settings van 't programma waarmee je ze speelt....

Ik gebruik er zelf Linux voor, met MPlayer... Maar dat even ter zeide.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
ligt aan de 2d filter van je vga kaart. Beste 2d filters heeft Matrox, daarna komt ATI. NVidia...tja. Alleen met de recente GF4 zijn hun 2d filters verbeterd.

dikzak

• job
ik heb gezien dat mijn proc er geen probleem mee heeft, die komt niet boven de 25% belasting.

zul dus wel aan mijn videokaart en/of software liggen.
weet iemand toevallig nog goede software om dvd's te spelen
onder winxp? misschien dat andere codes ook nog wel wat verschil uitmaken.

ik ben van plan om binnenkort een radeon 8500 te kopen. dat is zeker wel een verbetering?
heb ook niet zin om veel meer geld uit te geven. pc was zo al duur genoeg.
zitten er bij de ati ook nog steeds software bijgeleverd om dvd's te spelen?
vroeger tenminste wel.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 17:32

dodo79

witte dikke tonnie

Chello200 schreef op 17 september 2002 @ 21:27:
ligt aan de 2d filter van je vga kaart. Beste 2d filters heeft Matrox, daarna komt ATI. NVidia...tja. Alleen met de recente GF4 zijn hun 2d filters verbeterd.
misschien zijn de 2d filters van nvidea verbeterd, maar ATI vin ik er nog steeds veel strakker uitzien dan de nvidea.
ik von het 2d beeld van men ouwe ati rage pro 128 veel strakker dan het 2d beeld van men huidige gf4 mx440 (leadtek).
wat dat betreft heeft nvidea nog wel wat te doen.
(spreek uit eigen ervaringen dan he)

omdat het kan!

• job
dodo79 schreef op 17 september 2002 @ 22:52:
[...]

misschien zijn de 2d filters van nvidea verbeterd, maar ATI vin ik er nog steeds veel strakker uitzien dan de nvidea.
ik von het 2d beeld van men ouwe ati rage pro 128 veel strakker dan het 2d beeld van men huidige gf4 mx440 (leadtek).
wat dat betreft heeft nvidea nog wel wat te doen.
(spreek uit eigen ervaringen dan he)
hmm, ik heb nog wel ergens een ati rage pro 3d liggen.
zal wel even kijken hoe die dvd er dan uitziet.
in elk geval is het beeld van die kaart stukken beter dan mijn geforce 2mx
ik wacht alleen nog even op het kopen van een 8500 totdat de 9700pro eindelijk een keer leverbaar is. dan zal zo'n 8500 niet meer zo duur zijn.

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

De beste oplossing blijft een MPEG-2 decoder-kaartje (naar mijn bescheiden mening...) Heb er zelf 1 (Realmagic H+) en perfect beeld. Kaartje heb ik 2,5 jaar en werkt nog steeds perfekt. Twee voordelen: ontlast je CPU en...digitale geluidsuitgang. Enne, zo'n kaartje is goedkoper dan een VGA-kaart met de 'zut' geïntegreerd. Tenzij je de VGA-kaart toch al wou vervangen...

suc6

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

• job
Peet schreef op 18 september 2002 @ 20:26:
De beste oplossing blijft een MPEG-2 decoder-kaartje (naar mijn bescheiden mening...) Heb er zelf 1 (Realmagic H+) en perfect beeld. Kaartje heb ik 2,5 jaar en werkt nog steeds perfekt. Twee voordelen: ontlast je CPU en...digitale geluidsuitgang. Enne, zo'n kaartje is goedkoper dan een VGA-kaart met de 'zut' geïntegreerd. Tenzij je de VGA-kaart toch al wou vervangen...

suc6
jep ik wou hem toch al vervangen. en ati heeft wel redelijke decodeer chips op zijn kaarten zitten, je moet alleen ook de speciale software ervoor hebben. maar die kan je wel downloaden van de ati site
maar hoe duur was dat kaartje van jouw?

processor belasting is het probleem niet met mijn p4. maar die softwarematige oplossingen zijn allemaal zo bagger. en je kan nauwelijks meer dvd decodeer kaarten kopen.
dus misschien zijn de videokaarten tegenwoordig ook wel zo goed.

iemand die hier ervaring mee heeft, met het afspelen van dvd films op de computer.
ik wil dus ongeveer dezelfde kwaliteit hebben als dat ik een dvd in een standalone dvd speler stop

• PD2MVJ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 10:46
Als het de bedoeling is om DVD's op je monitor van je PC te bekijken dan maakt de videokaart in dit geval volgens mij niet zo heel erg veel uit. Je processor zal dan het meeste werk moeten verrichten. Meestal wordt dan een minimale vereiste van zo'n 450 Mhz gesteld. In jouw geval geen probleem dus.

Wat ik persoonlijk een goeie DVD-speler vindt is WinDVD (http://www.intervideo.com/jsp/Product_Download.jsp?p=WinDVD).

Wil je DVD via de PC op je TV willen bekijken dan raad ik ook jou de hardware-matige decodeer kaart RealMagic Hollywood + aan van SigmaDesigns. Deze geeft voor mij (zelfs met 15 mtr. kabel ertussen) op mijn TV goed beeld. (Als je met je neus op de TV zit dan zie je wel wat trillingen maar vindt je dat gek met 15 mtr kabel ertussen.....)
(http://www.sigmadesigns.com/products/hollywood_plus.htm).

Het is wel een wat oudere kaart maar als je goed zoekt dan kan je deze nog wel ergens vinden (pricewatch: RealMagic Hollywood+ DVD / MPEG2 card).

Ze, SigmaDesigns, hebben wel een nieuwe kaart op de markt gegooit. Namelijk deze: http://www.sigmadesigns.com/products/xcard.htm Deze doet hetzelfde maar biedt daarbij ook nogs eens hardwarematige MPEG4 decodering.
Pagina: 1