[printer] Samsung ML-1210 ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:24
Ik ben op zoek naar een laser printer en las in PC Magazine dat de SAMSUNG ML-1210 als beste uit de test kwam als laserprinter voor een bedrag van ~ 250 Euro. Nu heb ik verschillende reviews over de printer gelezen maar toch hoor ik graag ervaringen van Gotters... aangezien ik enkel ervaring met HP heb op printergebied.

- Iemand ervaring met SAMSUNG ML-1210
- Hoe staat het met de service van Samsung?

Het mag duidelijk zijn dat de GoT search niets nuttigs opleverde :(

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
Nou de fabrikant zal wel dezelfde service hebben als met de telefoons en je kan mij njeit wijs maken dat daar nix over te vinden was. Ten 2e is hij goed getest dus zal de printer weel goed zijn he? Dus die vraag is ook overbdodig. tenminste is mijn mening.

• The Source
Eskimootje schreef op 17 september 2002 @ 01:13:
Nou de fabrikant zal wel dezelfde service hebben als met de telefoons en je kan mij njeit wijs maken dat daar nix over te vinden was. Ten 2e is hij goed getest dus zal de printer weel goed zijn he? Dus die vraag is ook overbdodig. tenminste is mijn mening.
Begrijp best dat je nieuw bent en dat je tech postings wilt halen om de HK in te kunnen maar doe dat aub niet in mijn topics ja!

Samsung is zo'n groot bedrijf dat de service bij een department helemaal niet hetzelfde hoeft te zijn als bij een ander department. Daarnaast is een test een initiele moment opname. Als een printer na 2 weken kapot gaat dan merk je dat niet bij een test in een blad. Daarom vroeg ik duidelijk naar ervaringen van eigenaren. En als je zoals ik al eerder opmerkte niet zinnigs hebt toe te voegen reageer dan aub niet.

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een samsung ml-1210. Perfect ding, lekker snel, haarscherp en erug goedkoop. Samsung maakt ook linux drivers dus de printer werkt zelfs in linux.

Het is mijn eerste (laser)printer dus de kwaliteit kan ik niet echt vergelijken maar tekst is iig veel scherper als uit een inktjet. Plaatjes zijn iets korrelig, vergelijkbaar met een zwart/wit inktjet. Wat ik erug gaaf vind is de snelheid, de pagina's vliegen er echt uit, supersnel. Ook fullscreen plaatjes komen er net zo snel uit als tekst, wel geinig.

In de papierlade (rechtop) kan maar weinig papier dus die moet je redelijk vaak aanvullen. en het opwarmen neem een seconde of 20. Dat zijn de enige twee nadenen.

Goede koop al zeg ik zelf.

• The Source
thanx. Nog enkele vragen

- Heb je al ooit paper jams gehad met de papierlade die rechtop staat? Daar las ik problemen over.

Ik las ook dat de kwalitiet bij toner save mode zeer slecht was... (maar ja, daarom zet je m ook op toner save mode he).

Verwijderd

Ik heb net ff vier tests gedaan, een plaatje in normal en save-mode en wat tekst in normal en save-mode printen. Het verschil tussen plaatjes in normale en save mode is te zien door ze naast elkaar te leggen, de lichte is op save en de iets donkere op normal. Kwa detail of kwaliteit kan ik geen verschil zien. De twee pagina's met tekst zijn niet te onderscheiden, geen verschil in kwaliteit of tint.

Ik heb net wel een klein probleempje ontdekt, als je een pagina groot donder plaatje uitprint, komt er wat tonerstof los op de pagina, net op de bovenrand. Dit testplaatje heeft een zwarte rand dus misschien daarom er stof vrijkomt. Anyway, plaatjes moet je toch niet op een laserprinter printen.

Verwijderd

Ik heb deze Samsung ML-1210 nu ook zo'n 2 maandjes en hij bevalt me erg goed! Ik heb em vergeleken met een duurdere HP Laserjet en de kwaliteit en snelheid doet absoluut niet onder de HP. Tekst is scherp en na het opwarmen vliegen de pagina's er achterelkaar uit!

Waar ik wel wat problemen mee heb, is dat het papier er wat gekruld uit komt. Misschien ligt dat aan het papier wat ik gebruik, want ik heb het nog niet op ander papier getest. Heb gewoon El-cheapo 80grams papier, 500 vel per pak ;)

En ik heb nog nooit een paper-jam gehad, wat ik al redelijk vaak met de HP's heb meegemaakt. Dus daarover niets te klagen! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2002 15:34 . Reden: taalvautje ]

• The Source
Dank jullie allemaal! Na het lezen van jullie reacties en de diversen tests van de printer heb ik m deze middag ook besteld. Over enkele dagen kan ik jullie ook mijn ervaringen vertellen :)

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Aangeziende reviews op internet nogal verschillend oordelen over de grafische kwaliteit van deze printer en er hier in de buurt geen computerwinkel lijkt te zitten waar ik wat proef-printjes kan maken gebruik ik dit topic om te vragen naar ervaringen met deze printer.

Om een idee te krijgen van wat 600dpi nu betekent heb ik een documentje eens afgedrukt op twee professionele HP printers hier op de uni. Het resultaat was op beide systemen niet om aan te zien: dithering was op 600dpi overduidelijk zichtbaar bij egaal grijze vlakken en dunne lijnen werden in vectorgraphics opeens niet meer afgedrukt. Doet dit probleem zich ook voor bij de ML-1210?

In een aantal (oude) reviews wordt verder vermeld dat er opvallend veel "banding" op treedt bij het afdrukken van plaatjes. Doet dit probleem zich nog steeds voor bij de nieuwe drivers?

• Erazzzer
  • Laatst online: 17:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

The Source schreef op 17 September 2002 @ 07:42:
[...]

Begrijp best dat je nieuw bent en dat je tech postings wilt halen om de HK in te kunnen maar doe dat aub niet in mijn topics ja!
Uhm, ik denk dat iemand met 1550 posts niet techposts wil gaan halen voor de HK :+

Jijzelf als 1500+ poster had toch wel moeten weten dat je even snel naar z'n aantal gaat kijken voor je blaat.

En wat Eskimootje post, ben ik het eigenlijk wel mee eens, al zou het wel iets vriendelijker gezegd mogen worden

• AFR
  • Niet online

AFR

offtopic:
Hmm... ik twijfelde zojuist of ik een nieuw topic moest openen of beter verder kon voort borduren op een relevant topic dat ik via de search gevonden heb. Kunnen we aub on-topic blijven en vooral niet gaan reageren op OUDE flames

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AFR schreef op 02 april 2003 @ 20:08:
Aangeziende reviews op internet nogal verschillend oordelen over de grafische kwaliteit van deze printer en er hier in de buurt geen computerwinkel lijkt te zitten waar ik wat proef-printjes kan maken gebruik ik dit topic om te vragen naar ervaringen met deze printer.

Om een idee te krijgen van wat 600dpi nu betekent heb ik een documentje eens afgedrukt op twee professionele HP printers hier op de uni. Het resultaat was op beide systemen niet om aan te zien: dithering was op 600dpi overduidelijk zichtbaar bij egaal grijze vlakken en dunne lijnen werden in vectorgraphics opeens niet meer afgedrukt. Doet dit probleem zich ook voor bij de ML-1210?

In een aantal (oude) reviews wordt verder vermeld dat er opvallend veel "banding" op treedt bij het afdrukken van plaatjes. Doet dit probleem zich nog steeds voor bij de nieuwe drivers?
Ik heb met mijn ML 1210 dat nog niet meegemaakt.
Als je wilt mag je wel even een bitmapje/tiffje/whatever mailen/online zetten.
wil ik het wel even uitprinten (met toner save uit) en kijken of het ook echt slecht is.

standaard staat tonersave hier aan omdat ik veel tekst print, en je het verschil dan toch niet echt ziet.

over het algemeen is dit gewoon een mooie printer, en dat voor 100 euro :)

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 22:57

Sebastiaan

....

Erazzzer schreef op 02 April 2003 @ 20:15:
[...]

Uhm, ik denk dat iemand met 1550 posts niet techposts wil gaan halen voor de HK :+

Jijzelf als 1500+ poster had toch wel moeten weten dat je even snel naar z'n aantal gaat kijken voor je blaat.

En wat Eskimootje post, ben ik het eigenlijk wel mee eens, al zou het wel iets vriendelijker gezegd mogen worden
misschien zou men ook eens naar de laatste post datum kunnen kijken? ten tijde van die posting was diegene een paar dagen geregged en had dus waarschijnlijk nog geen HK toegang.
}:O

• AFR
  • Niet online

AFR

Terw_Dan schreef op 02 april 2003 @ 22:06:
[...]

Ik heb met mijn ML 1210 dat nog niet meegemaakt.
Als je wilt mag je wel even een bitmapje/tiffje/whatever mailen/online zetten.
wil ik het wel even uitprinten (met toner save uit) en kijken of het ook echt slecht is.

standaard staat tonersave hier aan omdat ik veel tekst print, en je het verschil dan toch niet echt ziet.

over het algemeen is dit gewoon een mooie printer, en dat voor 100 euro :)
Zo'n bericht geeft al meer vertrouwen bij het (mogelijk) aankopen van de printer!

Een berucht plaatje staat hier. Hier bleef echt niets over toen ik het op 600dpi afdrukte. Aangezien bijna alle documenten die ik afdruk dit soort plaatjes bevatten, wil ik zeker weten dat het aan de drivers op de uni ligt en niet inherent is aan de 600dpi resolutie. Als je het zou willen testen zou dat echt super zijn!

Ook sta ik te kijken van de opmerking die je maakt over de toner-save optie. Had ergens gelezen dat de kwaliteit in dat geval zo erg hard achteruit ging dat de deze stand zelfs niet geschikt was om interne memo's/proofs af te drukken.

[ Voor 5% gewijzigd door AFR op 02-04-2003 23:34 . Reden: typo ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb toner save standaard aanstaan en tekst ziet er gewoon goed uit.
Ik heb net dat plaatje uitgeprint op 600 dpi en ik vind het er zeer goed uit zien.
Dat grijs is best mooi egaal (tenzij je er met je neus bovenop gaat zitten, dan zie je wel dat het ietwat opgebouwd is uit puntjes. Maar bij gewone leesafstand is het mooi scherp.

Het plaatje ook op 300 dpi en tonersave uitgeprint, ziet het er een stuk minder uit maar toch redelijk acceptabel vind ik.

De tonersave is geweldig (of hij werkt totaal niet :P) maar voor tekst is het top, voor plaatjes zou ik het niet doen (zeker niet omdat je daar hoge eisen aan stelt).

Ik denk dat je printer geen miskoop zal zijn.

• AFR
  • Niet online

AFR

Terw_Dan schreef op 02 april 2003 @ 23:54:
Ik heb toner save standaard aanstaan en tekst ziet er gewoon goed uit.
...
Ik denk dat je printer geen miskoop zal zijn.
1000x Dank!

Denk dat ik dan toch maar overstag ga en haar ongezien online bestel (tenzij ze het beestje op de computerbeurs in einhoven verkopen).

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:36

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik zie dit topic nu pas eigenlijk, maar ik kan Terw_Dan bevestigen aangezien we destijds tegelijk dezelfde printer hebben gekocht, might I add dat het een HCC-aanbieding was voor die 100,- dus laat je daar niet in leiden (foei terw_dan :P ) want hij zal ongetwijfeld duurder zijn. Ervaringen zijn uitstekend :)

To be determined...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pricewatch: Samsung ML-1210
169,-
valt nog best mee, iig, die printer is het in mijn ogen waard.
toner is ik meen bij Opus het goedkoopst, voor 67,50€. Weet dat niet zeker, zou je zelf even moeten opzoeken als je een toner nodig heb. Ik heb de mijne pas een half jaar dus is nog niet leeg.

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Bij funtronics is de de Samsung 12-10 in de aanbieding voor 199 euro inclusief 2 cardridges gedurende de maand april.

Verwijderd

Digital Revolution is bij 1 cartridge net goedkoper dan OPUS, bij 2 niet meer.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.