Toon posts:

[Linux] Kernel gehercompileerd fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n kernel gehercompileerd.
Na make modules_install ging het fout, ik kreeg Unresolved symbols.
Daarna heb ik de map van modules hernoemd, toen nog een keer make modules_install, toen deed ie het wel.
Kernel boot nu wel maar hij kan alle modules niet vinden.
Hoe los ik dit op?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45
depmod draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Als output krijg ik dan 9 Unresoveld symbols...

Verwijderd

Welke? Mischien wel handig... Sommige kunnen niet direct kwaad, anderen weer wel...

Verwijderd

Topicstarter
oa voor keyboard, muis, usb, netwerkkaart, geluidskaart...

Verwijderd

Nieuwe kernelin LILO gezet en gereboot?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kernel 2.4.19? Nieuwe versie van Binutils? Zo ja: dan de laatste versie van modutils installeren, zit een bug in modutils die naar voren komt in samenwerking met de laatste versie van binutils.
Oa Debian Woody heeft hier last van als je de binutils uit sid of Sarge getrokken hebt om van gcc-3.1/3.2 te kunnen gebruikmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 17:30:
Nieuwe kernelin LILO gezet en gereboot?
Jup
_JGC_ schreef op 17 september 2002 @ 18:15:
Kernel 2.4.19? Nieuwe versie van Binutils? Zo ja: dan de laatste versie van modutils installeren, zit een bug in modutils die naar voren komt in samenwerking met de laatste versie van binutils.
Oa Debian Woody heeft hier last van als je de binutils uit sid of Sarge getrokken hebt om van gcc-3.1/3.2 te kunnen gebruikmaken.
Kernel 2.4.18
Slackware 8.1

Verwijderd

Geen problemen hier met bovenstaande combinatie. Niet een dependency vergeten in je kernel config ?

Verwijderd

_JGC_ schreef op 17 september 2002 @ 18:15:
Woody heeft nergens last van icm. een oude binutils :) ik gebruik nog die van Potato/stable en die werkt perfect met deze 2.4.18 kernel.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
System.map gekopieerd naar /boot?

en dan inderdaad een depmod -a

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

In Slackware wordt die depmod -a ook uitgevoerd tijdens de boot. Misschien slingeren er nog oude modules in je /lib/modules/2.4.18 rond. Beter is om deze dir even te hernoemen/verplaatsen voordat je een make modules_install geeft.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:38:
[...]

Woody heeft nergens last van icm. een oude binutils :) ik gebruik nog die van Potato/stable en die werkt perfect met deze 2.4.18 kernel.
Wel met een nieuwere binutils die per ongeluk uit sarge of sid getrokken hebt :P
Sarge wil standaard niet eens een kernel compileren voor zover ik weet (zit die heerlijke modutils_2.4.15-1 in samen met een nieuwe binutils :))

Verwijderd

Topicstarter
Kees schreef op 17 september 2002 @ 20:59:
System.map gekopieerd naar /boot?

en dan inderdaad een depmod -a
Jup
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:26:
In Slackware wordt die depmod -a ook uitgevoerd tijdens de boot. Misschien slingeren er nog oude modules in je /lib/modules/2.4.18 rond. Beter is om deze dir even te hernoemen/verplaatsen voordat je een make modules_install geeft.
Zal eens doen, bedankt.

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-04 20:18
Ik had pas kernel 2.4.19 gecompileerd en kreeg unresolved symbols op al mijn modules.
De oplossing was de hele kernel source weggooien en vers uitpakken.
Wel even de .config bewaren natuurlijk.
Pagina: 1