HP Netraid 1m Bios Flash problem

Pagina: 1
Acties:

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb een HP Netraid 1m controller op de kop weten te tikken en ik d8, laat ik eens de bios flashen, sinds de kaart al een lange tijd in een server huisde.

Ik heb via de HP site de bijbehorende files gedowned en toen een boot disk gemaakt.

Via een WinME boot flop in dos gekomen (minimal boot gekozen), en toen mflash.exe gerund.

Hij begon met flashen, waarna ik de melding op mn scherm kreeg: Downloading Bios...

Ik heb toen een minuut of 7 a 10 zo zitten wachten. Bios flashen duurt nl niet zo lang, tenminste naar mijn ervaring. Ik heb hiervoor een x een bios geflashed van een videocard en een moederbord, allebei probleemloos. Toen heb ik mn pc maar gereset...

Het probleem is nu als volgt. Als ik mn pc normaal boot, dan komt de init fase van de kaart. Hij initialiseert eerst de firmware (die trouwens wel de nieuwe versie aangeeft) en dan worden de kanalen gescand. Maar nu stopt init fase bij het scannen van kanaal 0 id 0. Verder gaat hij dus niet.

Er zat een batterij backup op en 4mb extra geheugen.

Bvd,

Andy

Instagram / YouTube

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd om de firmware nóg een keer te flashen?
Is het overigens de firmware die op deze pagina staat?

• aramdin
ik heb het al geprobeerd om em nog een keer te flashen, maar het komt erop neer dat pas na de init fase van die kaart hij de flop gaat lezen om daarna ervan te booten. En zover komt mijn pc niet met die kaart, hij stopt bij de init fase van de netraid 1m kaart.

En idd, van die page heb ik de firmware gedownload.

Instagram / YouTube

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Werkte hij voorheen wel op jouw computer? Misschien moet je de SCSI bekabeling en ID's nog eens nalopen.

• aramdin
het heeft wel gewerkt, ik heb de array ook in windows gezien en geconfigged. Zelfs als ik geen hd's aan de card hang, dan blijft ie hangen.

Kewl site btw, ik heb ook nog een promise ultra ata100 kaart liggen, maybe die hack uitvoeren :)

Instagram / YouTube