Gainward Geforce 4 stuk ??

Pagina: 1
Acties:

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Ik heb sinds 2 maand mn nieuwe pc (specs zie onderaan), en tot nu toe had ik daar nog nooit last mee.

Maar midden verlede week begon het, m'n beeld bevroor, en ik kreeg allemaal strepen, vierkantjes, de kleuren zaten door mekaar, ... ctrl alt del, werkte niet dus resetten maar. Ik kom weer in windows, alles ziet er weer goed uit, maar na een halfuurtje krijg ik weer zelfde probleem. Opnieuw reset, naar bios gegaan en fsb weer op 133 gezet. Dit loste echter niets op.

De volgende dag start ik op, alles perfect, maar na een dag opstaan, krijg ik savonds exact hetzelfde probleem. Weer scherm dat bevriest enzo maar nu kan ik nog ctrl alt del doen, en restart ik op die manier. Als ik dan in windows kom krijg ik de boodschap "system has recovered from a serious error ..." In die boodschap stond ook dat waarschijnlijk de drivers van de agp kaart de oorzaak zijn. Ik nieuwe detonators afgehaald 30.82, de oude verwijdert, en nieuwe op gezet. Ook dit baatte niet.

Ondertussen heb ik ook eens van scherm gewisseld (je weet maar nooit), maar ook dit baatte niet. Na nog es te hebben vastgezeten, weer resetten kom ik in bios, en zie dat het probleem zich daar ook voordoet. Het is dus geen windows/driver probleem. Is er nu iets mis met de grafische kaart ?? Gainward Geforce 4 Ti 4200 64 MB (ultra 650).
Het probleem doet zich trouwens enkel voor nadat de pc lange tijd heeft opgestaan. Ik heb het nog nooit smorgens/smiddags meegemaakt, hij werkt dus al ongeveer 12u perfect.

Is mn kaartje nu stuk ?? Dat is wat ik dacht toen ik merkte dat het prob zich ook in bios voordoet.
graag jullie mening (en ook het antwoord :) ).

Er is ook al mailtje naar gainward gestuurd, maar dat lostte het (tot nog toe) niet op.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Wordt ie te heet misschien :?

• mandroid
dat denk ik niet, er es een bijkomede 80 mm fan op gericht
temperaturen zijn (kast/cpu)
stressed 33/55
idle 28/47

• mandroid
probleem gevonden, het ligt aan het kaartje.
voor de geintereseerden :
http://www.theinquirer.net/?article=5144

http://discuss.madonion.c...view=&sb=&o=&fpart=1&vc=1

http://forums.overclocker...read.php?s=&threadid=1456

kaartje ruilen dan maar.

• mandroid
iemand suggesties voor bepaald merk ??
ik zou voor een leadtek gaan..

• mandroid
wat raden jullie aan:
leadtec - chaintec - msi - creative
allemaal ti 4200 reeks met 64 mb ram aan boord.

• kooszoeteweij
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 18:37
ik zou voor de leadtek gaan, werkt bij mij uitstekend, goeie koeling erop(OC!) ;)

Verwijderd

Ik zou ook voor de leadtek gaan heb hem zelf ook en draait erg lekker :)

Verwijderd

lord-evil schreef op 17 september 2002 @ 16:04:
wat raden jullie aan:
leadtec - chaintec - msi - creative
allemaal ti 4200 reeks met 64 mb ram aan boord.
Leadtek, scoort goed in tests en zijn goed te OC-en.

• mandroid
lijkt me wel duidelijk :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 16:15:
Ik zou ook voor de leadtek gaan heb hem zelf ook en draait erg lekker :)
ik ben zelf niet zo blij met leadteks want ik krijg me leadtek echt geen 1 mhz over de 294 core en 615 mem ( en dan crast hij soms nog hij hangt zelfs @ normal speed na 2 uur cs en ik heb een 80mm fan die er over blaast in zon chieftec kast met 5 fans installed en ik heb de stof filters van me GF 4 gehaald :( )

Verwijderd

RS_003 schreef op 17 september 2002 @ 18:06:
[...]

ik ben zelf niet zo blij met leadteks want ik krijg me leadtek echt geen 1 mhz over de 294 core en 615 mem ( en dan crast hij soms nog hij hangt zelfs @ normal speed na 2 uur cs en ik heb een 80mm fan die er over blaast in zon chieftec kast met 5 fans installed en ik heb de stof filters van me GF 4 gehaald :( )
hehe

heb hier een leadtek a250td (ti4400)
@310mhz. core en 700mhz. >:) memory kreeg hem eerst niet verder dan 690 maar na op de bovenkant een 80mm. fan te plaatsen wilde hij wel de 700 trekken.
ook de stoffilters verwijdert en as3 tussen de heatsink gedaan.
het enige wat nu nog warm word in me kast is me videokaart. ;)

het schijnt trouwens onderling erg te verschillen in de overclocksnelheden van het zelfde type kaart, had eerst de zelfde en die kwam niet verder dan 290/630 anders kreeg ik artifacts.

heb hem gewoon geruild >:) nu heb ik dus een xtreem goede
>:)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ikkuh zegt MSI --> loopt relax op 310 core en 620 mem.

Maar ach ja, wie ben ik :P

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1