• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Ik ben van plan om de nexII aan te schaffen met 128 mb geheugen.

Ik heb hier een paar redenen voor. namelijk:

flash player is ideaalste voor bij het sporten(lees hardlopen).
uitbreidbaar met compact flash. (kan ik dezelfde kaartjes gebruiken als voor mijn
canon S30)
goedkoop €135,- (bij mp3man.nl)

Vinden jullie dit een goede keus en heeft iemand ervaring met zo'n ding?

Ook wil ik graag weten of het verstandig is om te bestellen bij mp3man.nl
heb eigenlijk nog nooit iets via internet aangeschaft.

lamaar horen die meningen B)

Mijn netwerkje

Verwijderd

LET OP

Nex II + 128 MB CF Card:
€ 199,-

Nex II Digital Audio Player: zonder geheugen
€ 135,-

Verwijderd

Kijk eens naar deze speler , een stuk goedkoper en erg goed

reviews: Diva 32MB MP3-speler quicktest

96MB = 139,- Euro
160MB = 160,- euro

NEXII = 0MB !

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Die Diva ondersteunt geen CFII.. Ik heb de nexII .. en ik ben er zeer tevreden over (verschillende CFI kaartje er bij gekocht.. heb ik ook nodig voor de digicam)...Ik heb deze al een tijdje gelee gekocht... met verzendkosten waren dat 127 euro.. van de site van NexII (nue heb je die reseller... mp3man.. waar je dat ding moet kopen geloof ik.. duurder dus..)
Geluidskwaliteit is zeer goed te noemen.. en met de equalizer kun je ook nog alles instellen.. Ik had het idee gelijk een nieuwe koptelefoon erbij te kopen.. maar tot mijn verbazing was deze zo goed.. dat ik dat maar heb laten zitten....

• ikker

ikker

Topicstarter
Lees ik het goed dat die nexII standaard helemaal geen geheugen heeft?
Da's jammer zeg :'(

Maar als die diva geen cfII kaartjes speelt denk ik dat ik nog liever die NEXII heb dan die diva.....die heeft namelijk ook maar 32 meg on-board. ;(
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 23:47:
LET OP

Nex II + 128 MB CF Card:
€ 199,-

Nex II Digital Audio Player: zonder geheugen
€ 135,-

Mijn netwerkje

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

idd... standaard zonder cf kaart.. maar als je toch al een digicam had met cf... waar hebben we het dan over?

Verwijderd

Ik heb 'm ook. Prima ding, batterijen gaan lang mee, goed geluid, lekkere bediening, niets te klagen!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 16:26:
Ik heb 'm ook. Prima ding, batterijen gaan lang mee, goed geluid, lekkere bediening, niets te klagen!
Batterijen... ooh ja.. die moet ik weer eens gaan verwisselen... ;)
Jij heb een mapje erbij gekregen? en zo ja welke kleur?
Ik had in eerste instantie zo'n witte.. was binnen no time vies..
Collega heeft ook zo'n ding gekocht.. kreeg toen een grijs mapje mee.. wel lekker mapje..
Ik heb er maar los bijgekocht zo handig ik hem vond...

Verwijderd

Hier ook een tevreden Nex II gebruiker :)
Tip: in de search vind je veel topics over deze speler...

Verwijderd

Ach, spaar ff door voor een Apple iPod: inmiddels ook voor Windows® te krijgen! Niet omdat ik nu eenmaal Mac-man ben, maar gewoon omdat het de allerfijnste speler is: het instapmodel heeft weliswaar slechts 5Gb opslag (tegen 20 voor de duurste), maar dan heb je tenminste echt iets... ik geloof zelfs dat de Firewire-kaart erbij zit bij de Windows-versie... je moet 'm echt ff bekijken: geen poep.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
misschien is zo'n mpio geval ook wel iets leuks? Ik heb zelf een diva, en ben er tevreden over :) heb de 160mb versie (32 + 128)

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb net een NEX2 gekocht en ik vind het ding geweldig. Echt een prima apparaat, behalve dat hij geen intern geheugen heeft zijn er nauwelijks nadelen voor te noemen!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Heb er een in juni gekocht met 128mb CF en bevalt me prima. Kwaliteit is goed, genoeg volume en ondersteuning voor ibm microdrives (al gebruik ik die niet). Het frontje (dat rode gedeelte in de meeste foto's) kun je nog verwisselen (en zelf maken), al moet je je er niet te veel bij voorstellen. Als je em op je usb poort aansluit krijg je gewoon een verwisselbare schijf erbij, vind ik persoonlijk beter dan van die gare software die sommige spelers nodig hebben.
Over de bijgeleverde koptelefoon zijn de meningen verdeeld, ik heb andere oordopjes gebruikt die ik al had omdat dat ding niet lekker zat en (naar mijn mening) een beetje dof klonk. Wat ook wel een beetje irritant is is dat ie alleen met een klein icoontje aangeeft dat je batterijen bijna op zijn (geen piepjes ofzo). Heb em meestal in m'n jaszak en dan zie je dat dus niet. Soms gaat ie dan gewoon uit, soms crasht ie (zelfde beeld tot de batterijen echt leeg zijn of je ze eruit haalt). Verder is de firmware wel redelijk, 't is jammer dat je de filelist niet kunt browsen als je aan het afspelen bent. ID3 tags worden ondersteund maar alleen versie 1.
Afgezien van die paar nadelen vind ik het een prima ding. Op de site van de fabrikant staat ook een 'enhanced' versie van de nexII, al weet ik niet precies wat het verschil is en of ie al te krijgen is in Nederland..

www.madwizard.org

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
heb er ook al een paar maanden eentje. en net zoals alle anderen ben ik er 100% tevreden over. Er is laatst nieuwe firmaware uitgekomen voor de nex2.. aleen over dekoptelefoon. je zou kunnen overwegen om er zelf een goeie bij tek open. (ik vin hem nogal klein)

-

• Bigs
  • Niet online
Mijn neef heeft ook een NexII en ik moet zeggen dat het een erg koel apparaatje is. CF zou voor mij ook altijd een voordeel zijn boven andere standaarden, ivm prijs snelheid en prijs van accesoires (PCMCIA reader voor 7 euro enzo).

Bovendien hebben de makers gezegd dat er waarschijnlijk een update met Ogg Vorbis support komt, dus... :)

Verwijderd

Wat is het verschil tussen CFII en whatever er in de diva zit???

• ikker

ikker

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 16:57:
Ach, spaar ff door voor een Apple iPod: inmiddels ook voor Windows® te krijgen! Niet omdat ik nu eenmaal Mac-man ben, maar gewoon omdat het de allerfijnste speler is: het instapmodel heeft weliswaar slechts 5Gb opslag (tegen 20 voor de duurste), maar dan heb je tenminste echt iets... ik geloof zelfs dat de Firewire-kaart erbij zit bij de Windows-versie... je moet 'm echt ff bekijken: geen poep.
Ja da's idd een supergaaf ding....maar met draaiende onderdelen. Lijkt me toch niet fijn om zo'n speler te gebruiken bij het hardlopen. Daar komt bij dat hij behoorlijk zwaar is met zo'n hardeschijf erin.

maar ik kan het mis hebben natuurlijk. :*)

Mijn netwerkje

• Vrieskist
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:54:
Wat is het verschil tussen CFII en whatever er in de diva zit???
De diva ondersteund alleen CFI ... die gaan volgens mij ook al tot 512mb (1 gig moet er ook al zijn geloof ik). CFII / Microdrives worden niet ondersteund. Ik geloof dat in de toekomst een andere diva zou komen die dit wel zou ondersteunen.

Verwijderd

De NEX IIe (eigenlijk de NEX 3) zit er aan te komen www.frontierlabs.com

• ikker

ikker

Topicstarter
Die NexIIe ziet er echt wel een stuk beter uit.
Wat ze beloven ziet er best goed uit allemaal....er wordt alleen niets gezegd over wat hij moet kosten en wanneer hij te leveren is.....laat staan in NL
Beetje jammer

oeps....gaat 115 dollartjes kosten....klinkt niet gek 8)

Mijn netwerkje

Verwijderd

pomp hem maar niet vol met niewe software kun je hem wegsmijten die mijne is al 6x terug geweest naar de leveransier

• ikker

ikker

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 10:56:
pomp hem maar niet vol met niewe software kun je hem wegsmijten die mijne is al 6x terug geweest naar de leveransier
Heb jij zo'n nexII of een NexIIe. Ik ben namelijk benieuwd of die al ergens in europa te bestellen is......Ik heb namelijk geen credit card

Mijn netwerkje

Verwijderd

ja ik heb de nexII van het web
na een dag in huis
betalen bij de postbode
dus niets over te zeggen
de nexIIe is pas over 2 maanden uit aldus de leveransier

Verwijderd

de nexIIe is pas over 2 maanden uit aldus de leveransier

sorry dubbel post

Verwijderd

neo anderson het is gebruikenlijk dat je een post edit ipv een nieuwe eronder te douwen.

• ikker

ikker

Topicstarter
maybe dat ik daar dan maar ffies op w8
vin em namelijk wel een stuk ge*ler om te zien

Mijn netwerkje

Verwijderd

henkleerssen schreef op 17 september 2002 @ 16:35:
[...]

Batterijen... ooh ja.. die moet ik weer eens gaan verwisselen... ;)
Jij heb een mapje erbij gekregen? en zo ja welke kleur?
Ik had in eerste instantie zo'n witte.. was binnen no time vies..
Collega heeft ook zo'n ding gekocht.. kreeg toen een grijs mapje mee.. wel lekker mapje..
Ik heb er maar los bijgekocht zo handig ik hem vond...
Ik kreeg ook een grijze...
Jammer alleen dat die batterijen er niet makkelijk uit gaan, maar ja, je hoeft ze niet vaak te verwisselen.
Zelfs oplaadbare gaan erg lang mee!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 22:57

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 16:15
Afbeeldingslocatie: http://www.audio.philips.com/ima/Normal/T2_SA220axx.gif

http://www.audio.philips....udio+Player&AbsPosition=3

Ziet er ook goed uit vond ik zelf :9~ 2002 Q4 introductie, en hij heeft ook FM radio. Alleen MMD/SD geheugen, da's jammer.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• ikker

ikker

Topicstarter
K dan. Heb vandaag mijn NEXIIe speler besteld. :*) Waarschijnlijk na het weekend binnen.
Maybe nog ff een smartcard bijhalen binnenkort maar kan nu iig wat luisteren als ik aan het hardlopen ben......tis toch maar saai in zo'n bos hoor.

Jullie horen nog hoe hij bevalt. 8)

Mijn netwerkje

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ikker schreef op 20 september 2002 @ 13:46:
K dan. Heb vandaag mijn NEXIIe speler besteld. :*) Waarschijnlijk na het weekend binnen.
Maybe nog ff een smartcard bijhalen binnenkort maar kan nu iig wat luisteren als ik aan het hardlopen ben......tis toch maar saai in zo'n bos hoor.

Ziet er echt goed uit... ik ben benieuwd wat jer van vindt...

• ikker

ikker

Topicstarter
DAMN :(

vandaag pakketje langsgekomen....ben ik weer aan het werk natuurlijk.....
Gelukkig kan mijn vriendinnetje hem morgen ophalen :9~

Met andere woorden foto's en beoordeling komen eraan

Is dit dan materiaal voor een nieuwe topic of kan ikhet beter hier in gooien?

Wil natuurlijk wel goed werk verrichten O-) O-) O-)

Mijn netwerkje

Verwijderd

ikker schreef op 20 september 2002 @ 13:46:

Je weet toch wel dat die Nex dingen standaard zonder geheugen zijn hoop ik... :D
Oh, BTW, ik zou ff een nieuw topic openen, iets van "[mp3] Nex IIe - Mini Review" of zo... duidelijker...
/me heeft een "gewone" Nex II en wacht vol spanning af... :)

• ikker

ikker

Topicstarter
Je weet toch wel dat die Nex dingen standaard zonder geheugen zijn hoop ik... :D
Oh, BTW, ik zou ff een nieuw topic openen, iets van "[mp3] Nex IIe - Mini Review" of zo... duidelijker...
/me heeft een "gewone" Nex II en wacht vol spanning af... :)
Ja ik weet het. Geeft niet heb nog 64 mb kaartje in m'n camera zitten die ik eerst wel gebruik.

En ik zal een nieuwe topic openen als hij binnen is.....vanmiddag :*)

Mijn netwerkje

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
gewoon hier posten, want een nieuwe openen sluiten ze toch zo. Maar ik ben ook benieuwd jah ;)

*liquid bookmarked this one

• Vrieskist
Ziet er niet gek uit dit nieuwe apparaatje :) ook niet duur, alleen jammer dat er standaard niet zoveel geheugen bij zit :)

• ikker

ikker

Topicstarter
Liquid schreef op 24 september 2002 @ 09:00:
gewoon hier posten, want een nieuwe openen sluiten ze toch zo. Maar ik ben ook benieuwd jah ;)

*liquid bookmarked this one
/me snapt ff niet waarom ze hem meteen dicht zouden gooien
Mischien dat een mod er ff een mening over geven kan? kan ik zo'n mod berijken of niet?

Mijn netwerkje

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 11:09:
neo anderson het is gebruikenlijk dat je een post edit ipv een nieuwe eronder te douwen.
of quoten :9

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1