SQl queries worden ontzettend vaak gebruikt, ook door mij. En zo nu en dan loop je tegen iets vreemds aan, je syntax klopt op t eerste gezicht, en bijvoorbeeld MSaccess slikt je query; maar je ASP script gekoppeld aan een MYSQL db geeft toch een error. Dit soort situaties zie ik redelijk vaak en ik heb tegenwoordig een A4tje met hand geschreven aantekeningen over wat ook alweer niet en wel kan met SQL, en welk dialect een bepaalde database spreekt. Toen ik ooit een een bericht hier poste over het gebruik van een NULL veld in SQL (t probleem lag achteraf aan een vraagteken in de kolomnaam) maakte iemand de suggestie om een sticky toppic neer te zetten met wat wel en niet kan in SQL. Ik persoonlijk zou zo'n toppic erg op prijs stellen, want ik ken eigenlijk geen één webstite die precies op een rijtje weergeeft welke karakters illegaal zijn in een query voor een bepaalde DB en hoe je precies je data hoort te formuleren (gebruik van blokhaken, quotes etc.) Ik zelf zou me best willen inspannen om wat regels op een rijtje te zetten, omdat ik weet dat ik er zelf later weer profijt van zal hebben, en ik vraag me nu af wat andere forum bezoekers hier van denken, vinden jullie dat er heel veel info op andere plekken (http://www.w3schools.com/sql/default.asp) te vinden is of is er behoefte aan een groot SQL topic? Dit mede omdat er toch best veel toppics over dit onderwerp geopend worden. Het is maar een idee, maar ik weet dat ik er veel hulp an zal hebben, al is het maar dat mijn a4tje nogal gevoelig is voor koffie vlekken en de tweakers db iets betrouwbaarder is ;-)
at your service