dvdfilm: haperingen volgen elkaar steeds sneller op.

Pagina: 1
Acties:

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
dit is het probleem: als ik een dvdfilm wil afspelen op m'n pc dan begint de film te haperen na ongeveer een minuut en daarna krijg ik nog meer haperingen die elkaar steeds sneller opvolgen, tot het echt onmogelijk wordt om nog naar de film te kijken. de haperingen zijn in het begin voornamelijk geluidshaperingen, maar na een minuutje of twee begint het beeld ook "vrolijk" :X mee te haperen.
Dit probleem heb ik zowel met met powerdvd 2.55 en windvd 4.0

mijn systeem bestaat uit een athlon TB 1300; 256mb RAM; geforce2MX 64mb; LG DVD-rom DRD8160B; moederbord ASUS A7V133; dit zou normaal toch voldoende moeten zijn om een dvdtje met af te spelen of niet?!? :?

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Verwijderd

mijn eigen stand alone had een hitte probleem... check eens hoe heet hij word gaat vooral om de onder kant van je speler. als die echt bloed heet word kan dat het wezen, is dta het niet zit het toch in de software denk ik

• piston
volgens asusprobe is de temp in mijn kast iets van 39°C. (ik heb hier niet direct de mogelijkheid om een thermometer onder mijn DVD te houden)
maareuh als het dan aan de software zou liggen, hoe zou het dan komen dat het probleem zich zowel voordoet bij powerdvd en windvd???

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."

• piston
probleem opgelost:
het had te maken met iets van een DMA-modus die niet ingeschakeld was. ben ik achter gekomen door een proefversie van powerdvd 4.0 te downloaden. die stelde dat voor om die DMA-modus in te schakelen en voila, probleem opgelost. :)