Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJee93
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08-2015
Ik zal het even voorleggen.
Van de week heb ik een Radeon 8500 LE gekocht. Op zich erg leuk kaartje. Nou was het vreemde in het begin dat de koeler enigsinds aanliep. Dit was na een tijdje over en was hij muisstil. Nou viel me vanmorgen op toen ik keek dat mijn fan bijna stil stond en daarna dus daadwerkelijk stil stond.
Toen d8 ik wel even van OMFG. Nou vraag ik mij dus af of deze kaart dus wel helemaal lekker is. Hoort het dat je koeler minder hard blaast en soms stil komt te staan als ik hem bijvoorbeeld alleen belast met mijn win2k desktop.

Tevens gebruik ik mijn kaartje om af en toe te CS'en hierbij heb ik ook vage dingen. Ik speel op 1024*768 16 bits. Als ik normaal rond loop dan is mijn fps 70-99 maar als ik in een vuurgevecht kom te zitten zakt deze soms terug naar 20-30 . Het is heel vaag. Voor mijn gevoel moet deze kaart het toch met gemak aan kunnen.

Hier nog even wat meer specs van mijn PC.

MSI k7tPro
Duron@700Mhz
512 MB SDRAM
65Gb HD space in totaal.
Hercules Ati Radeon 8500 LE. gewoon op 250/250 (niet overgeclocked)
Ati catalyst drivers 0.23
Via drivers geinstalleerd voor mijn mamaplankje.

Mijn 3d Mark2001 is op zich nog wel ok denk ik. 4100 ofzo in win98se.

Voornamelijk zit ik met het koeler punt anders ga ik hem morgen ff omruilen voor een andere.

 Fanboy | Code monkey | Occasional speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Fans horen niet stil te staan. Hoewel dit gunstig is voor het geluidsniveau hebben de huidige kaarten toch wat luchtstroming nodig om niet oververhit te raken. Als het dichtbij is zou ik hem ff naar de winkel terugbrengen en anders eerst ff een mailtje sturen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja volgens mij horen die koelers nooit stil te staan. En je 3dmark score is ook erg laag. Mischien is de processor het probleem. Met een geforce 4mx440 haal ik hier 5300 marks ofzo dus die 4100 is te laag.
Gewoon omruilen die kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Zoals de andere al zeggen ik zou hem terug brengen.
Dat van die terug lopende framerate lijkt me meer iets van de processor zodra die het wat zwaarder krijgt (tijdens een vuur gevecht) dan gaat je framerate omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJee93
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08-2015
OK thnx voor de snelle reacties. Mij leek het ook al niet pluis. Misschien dat het aan mijn voeding kan liggen trouwens zat ik nog te denken? 230W

 Fanboy | Code monkey | Occasional speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee, voor je proc. heb je een aardige score met 3dmark :)
ze horen niet stil te staan, dus ff omruilen.
dit heeft niets met je voeding te maken :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 20:02
230W, dat moet gewoon ok zijn toch, met een duron systeempje.

[ Voor 0% gewijzigd door whitey-d op 16-09-2002 23:29 . Reden: aantal watts bijgewerkt ]

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt aan die kaart.
2 Gasten uit mijn clan hebben de Hercules radeon 8500 LE (250/250) en hebben hetzelfde probleem met fps-drops bij HL en mods. Driver of OS maakt niet veel uit, 'die kaart loopt gewoon zielig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:46

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

chucky666 schreef op 16 september 2002 @ 23:28:
nee, voor je proc. heb je een aardige score met 3dmark :)
ze horen niet stil te staan, dus ff omruilen.
dit heeft niets met je voeding te maken :)
Lijkt me dat een duron 700 wel wat hoger kan halen... heb zelf een duron 800 icm een radeon 8500LE en haal 5300 3dmarks oid... maar idd de fans moeten nie stil staan :P

Specs | Audioscrobbler

Pagina: 1