Toon posts:

[IFconfig]Uitgaande ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn freebsd bak heb ik 12 publieke ip's

11 daarvan zijn een alias als volgt in rc.conf
ifconfig_xl0="inet y.y.y.y netmask /32
ifconfig_xl0_alias0=" inet x.x.x.x netmask 255.255.255.255

nu gaat eigenlijk al het uigaande verkeer over y.y.y.y eruit terwijl ik eigenlijk wil dat bevoo beeld als de mail server runt op x.x.x.120 dat iet uit gaat over 120 en niet over y.y.y.y

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
Dan moet je in je mailserverconfig instellen dat deze moet binden op x.x.x.120 ipv bind any/all :)

Verwijderd

Topicstarter
inkomend werkt het het gaat juist om uitgaand

Verwijderd

"Sebatech Service & Consultancy" "Voor alle oplossingen op gebied van Internet, Mail, Databases en Netwerk gerelateerde toepassingen vragen wij rond op GoT!"

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Je wist niks zeker?

Verwijderd

Als je eerst even verteld wat voor smtpd je draait dan kunnen we er ongetwijfeld wel uitkomen...

Je zou ook een paar firewall rules kunnen maken al is dat wel een ontzettende slordige oplossing.

Grts

Verwijderd

Topicstarter
Als je zou lezen dan zou je zien dat het niet om een mail server gaat maar een mail server als voorbeeld werd gesteld. Het kan net zo goed irc zijn. of iets dergelijk.

Voorbeeld:

De machine heeft 10 ip's deze allemaal op 1 nic!
De eerste van de 10 ip is het echte ip address de
rest aliassen.

nu draai ik op ip nummer 5 een accepterende mail server
en op 2 een irc server.
nu wil ik ook dat als er een mail verstuurd wordt hij naar buiten gaat lees de data verstuurd over ip nummer 5 en bij irc wil ik dat het uigande verkeer naar buiten gaat over 2. enzovoort.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Bij de meeste MTA's kun je een ipaddress opgeven waar deze op moet luisteren. Of je kunt alles via inetd laten lopen en tcpdwrappers gebruiken.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

Topicstarter
inkommend is geen probleem ik kan diverse SERVICES op andere ip's laten luisteren het gaat niet om een MTA het gaat om uitgaand verkeer. sturen naar een bepaald ip zonder redirect ofzo.
Pagina: 1